Sims-liknande Life by You har lagts ner
Alltså, förra gången det försenades så undrade jag vilket skick spelet var i, jag gissar att spelet helt enkelt inte var nära något som kan kallas kvalitet öht.
Bra att paradox kommer fokusera mera på att spelen de släpper faktiskt håller en hög standard framöver.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Tror dock folk spelar The sims för att det är roligt med dålig Ai och att det inte gör så mycket. Mycket viktigare med bra Ai i Hoi4, Eu4 och ck. Tror de skulle vinna på att göra ett Total war-kopia istället precis som cities med Sim city.
The Sims: Total War är crossovern vi behöver.
Väldigt tråkigt. Tycker Sims-serien behöver ordentlig konkurrens och spelet såg klart intressant ut.
Studion läggs ned också. https://omni.se/a/qPWPyL
Det är/var väl flera Sims-utmanare på gång? Men det här var nog den jag sett minst intressant om... synd ändå att den blev nedlagt. Sims-genren behöver nytt blod.
Personligen så tror jag inget spel kan riktigt slå The Sims. De flesta kommer tillbaka till The Sims. De spel som har försökt har haft någon konstig ”tvist” till det.
Jag tror också det är svårt att slå the Sims, de har tummen tryckt stenhårt på sin stora kärnmålgrupper, som jag också tror de förstår ganska bra, så det är nog nästan omöjligt att besegra dem på hemmaplan.
Det jag tror som behövs för att konkurrera och stjäla spelare från utkanterna av Sims-målgrupperna är just någon "konstig tvist" som lockar de spelare som gillar Sims-konceptet men saknar grejen de vill ha, men som kanske ändå spelar Sims för det är det enda som finns.
Den "tvist" jag personligen skulle vilja ha är betydligt mer utmanande gameplay, man ska kunna misslyckas med en karriär, man ska inte kunna gifta sig med vem som helst genom att tjata på dem i två-tre dagar, massor av pengar ska inte vara nästan självklart... Sims fyras "spela hur du vill, det löser sig ändå", fungerade aldrig riktigt för mig, fast om jag förstår att det är vad den stora målgruppen vill ha.
Allt övernaturligt trams hjälpte inte heller...
Det är oerhört svårt att utmana The Sims. Inte för att de som spelar älskar EA:s Sims-spel idag, alla jag vet som spelar tycker att EA gör ett rätt uselt jobb. Men community har lagt ett så otroligt stort jobb på att skapa och bygga både saker och en gemenskap kring spelet som är svårt att rubba på.
Sedan finns det nog minst tre Sims-utmanare under utveckling som fansen har stenkoll på. Eller om det var tre med Life by You? Flera utmanare var iaf på väg och Paradox hade antagligen behövt leverera något helt makalöst för att lyckas – och det kunde de uppenbarligen inte göra. Tråkigt.
Trist. Kändes som de hade något bra på gång. Sims behöver någon värdig utmanare. Får se om någon av de andra spelen i artikeln kan leverera.
Håller med! Sims behöver en konkurrent och denna verkade ta sig an uppgiften med stolthet. Mycket tråkigt!
"Kill your darlings". Är glad att Paradox vågar lägga ned hellre än att bli envis och vägra ge sig med ett misslyckat uppdrag.
Tycker det är såklart trist, hade sett fram emot det, men hellre att de gör en abort av fostret nu än att låta det utvecklas till en muterad baby som ingen vill ha :/
Låter spännande att de har självinsikt att våga omstrukturera sig och prova på att förbättra sig för kommande titlar, ska bli intressant att se hur det blir med det
Det här var ju riktigt tråkigt faktiskt, jag gillar The Sims men fasen vad det behövs konkurrens.
Aja, får väl hoppas på Paralives då. Jag gillade dock anpassningsbarheten som Life by you pushade på, mod-stöd är något man absolut vill ha och ju mer anpassningsmöjligheter som finns överlag desto bättre.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT