För varmt igen! đĄïžđ„” Svalk-tips?
Underbart vÀder ju. Passa pÄ och njut innan vintern kommer.
Det Àr ju pÄ vintern man njuter.
Sover lika gott om mumintrollet om nÀtterna nÀr det Àr kallt i lÀgenheten, och man slipper det otrevliga med att gÄ och svettas utomhus.
Btw var Àr alla myggen, inte sett en enda mygga pÄ hela Äret, har alla dragit upp till norrlandskogarna?
Tydligen Àr det för varmt hÀr nere i mellanSverige för myggen
Verkar vara nÀstan tvÀrdött pÄ insekter generellt i Är.
Brukar alltid ha en massa getingar som irrar in i lÀgenheten, ofta nÀstan dagligen. Noll i Är, Àn sÄ lÀnge.
Sover lika gott om mumintrollet om nÀtterna nÀr det Àr kallt i lÀgenheten, och man slipper det otrevliga med att gÄ och svettas utomhus.
Brukar alltid ha en massa getingar som irrar in i lÀgenheten, ofta nÀstan dagligen. Noll i Är, Àn sÄ lÀnge.
BÀsta sommaren pÄ bra mÄnga Är med andra ord
Japp det Àr sÄÄÄÄ skönt att slippa mygg osv...
Jag ser folk med jackor đ
Jag hade svettats som fan om jag gÄtt med jacka
NÀ vintern e fan inget roligt i Göteborg
Mest slask och isande kyla som gÄr in i benmÀrgen
I min hemort har vi en tripsinvasion av episka proportioner. Det gÄr inte att gÄ ut, utan att bli alldeles svartprickig.
NÄgra av fanskapen har till och med hittat in i min skÀrm, mellan backlight och pixelmatrisen, sÄ jag har stÀngt av den skÀrm och kört CRT-skÀrm hela veckan i vÀntan pÄ att de ska hitta ut eller förhoppningsvist dö i kanterna, dÀr de inte syns.
Japp det Àr sÄÄÄÄ skönt att slippa mygg osv...
Jag ser folk med jackor đ
Jag hade svettats som fan om jag gÄtt med jacka
NÀ vintern e fan inget roligt i Göteborg
Mest slask och isande kyla som gÄr in i benmÀrgen
Finns ju dem som gÄr med tÀckjacka pÄ Àven i 30+
Finns ju dem som gÄr med tÀckjacka pÄ Àven i 30+
Ok det lÄter ju jobbigt
NÀr man lagar mat pÄ spisen/i ugnen sÄ blir det ju som ett element.
Ibland svÄrt att undvika dock.
Det jag brukar göra Àr att sÄ fort det Àr klart anvÀnda kallvatten för att suga upp vÀrmen.
Kokat pasta till kidsen? Fyll kastrullen med kallvatten och stÀll pÄ spisen. HÀll sedan ut.
VÀrm en fryspizza i ugnen? SlÀng in ett halvt glas med kallvatten i ugnen (men ha pÄ flÀkten sÄ Ängan sugs bort) och/eller stÀll in en ugnaform med vatten.
VÀnta 10 min och hÀll sedan ut.
Det jag brukar göra Àr att sÄ fort det Àr klart anvÀnda kallvatten för att suga upp vÀrmen.
Kokat pasta till kidsen? Fyll kastrullen med kallvatten och stÀll pÄ spisen. HÀll sedan ut.
VÀrm en fryspizza i ugnen? SlÀng in ett halvt glas med kallvatten i ugnen (men ha pÄ flÀkten sÄ Ängan sugs bort) och/eller stÀll in en ugnaform med vatten.
Försöker undvika varm mat, det har blivit mycket sallad de senaste dagarna.
Det skulle bli svalare i morgon, men vÀrmen verkar stanna nÄgra dagar till :/
NÀr ska sommaren börja pÄ riktigt, har inte fÄtt över 30grader Àn, va vÀl uppe i 28som mest idag
Nu imorn ska nÄgot hemskt regnovÀder dra in frÄn Danmark ...
Vad Àr det för jÀvla hÀdelse du pÄkallar oss. Sitter ju och svettas och flÀmtar 23 timmar om dygnet.
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
AnvÀnd gÀrna nÀr du skapar ditt konto. Relaterade frÄgor? Skicka gÀrna ett PM.
Ett vanligt tips Àr ju att ha stÀngt och nerdraget pÄ dagen och öppet nÀr utetempen Àr lÀgre Àn inne. Men man kan förstÀrka effekten ocksÄ. Jag öppnar för tvÀrdrag. Sen i ena Ànden av huset sÄ har jag en stor golvflÀkt jag riktar att blÄsa utÄt. Blir vÀldigt bra drag i hela huset. Luften som trycks ut ersÀtts av ny sval luft som dras in. FlÀkten bör sÀttas en bit ifrÄn fönstret.
Inte konstigare Àn vanlig frÄnluftsventilation. Men med en stor golvflÀkt kan man förstÀrka effekten mycket. Och har man sjÀlvdrag Àr det givet att prova.
Mmm, som killen efter dig skrev sÄ brukar Àven jag mest Àta sallad eller rostbiff m. potatissallad nÀr det rÄder vÀrmebölja. Brukar ocksÄ spola med kallvatten ett tag efter en varm dusch sÄ det sprider ut lite kyla efter den varma vattenÄngan. Brukar ocksÄ försöka spela mest bÀrbart istÀllet för att ha pÄ TV:n dÄ mitt vardagsrum Àr litet och 55 tummare blir ju nÀstan som att ha igÄng ett element.
Ja blir att grilla sĂ„ mycket som möjligt. Ăven spendera den mesta tiden utomhus sĂ„ mĂ€nniskokroppar och elektriska enheter slipper dumpa vĂ€rme inomhus. Just nu sitter treĂ„ringen och tittar pĂ„ Bolibompa pĂ„ trĂ€dĂ€cket t ex.