Imorgon stänger Xbox 360 store
Why do all good things comes to an end.
Imorgon någon gång amerikansk tid stänger Xbox 360 store ner för gott.
Jag har köpt över 50 spel sedan rean började. Passa på att handla för sen är det kört. Här hittar ni spelen
https://news.xbox.com/en-us/2024/05/14/xbox-360-price-reducti...
Jag kommer ihåg första gången när jag gick online och köpte mitt första digitala spel, Geometry Wars, menyerna var Blade menyerna sent 2005 och spelade Perfect Dark Zero online. Vilka minnen, sjukt att det snart är 20 år sedan.
Den tiden då konsolerna fortfarande kändes som en spelmaskin och inte en multimediamaskin
Undrar hur länge det dröjer innan Sony & Nintendo stänger sina gamla butiker.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
RIP 2005-11-22 - 2024-08-26
-2024-07-29*
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
kommer aldrig spela på ett xbox 360 igen så känns onödigt köpa spel där
Varför inte? Bland de bästa konsolerna som någonsin gjorts.
Dom flest spel går väll att köpa fysiskt till konsolen?
Behöver väll inte tjorva med den digitalabutiken, det är vad som är dåligt med konsol och digitala butiker. Dom stängs ner när konsolen inte är aktuell längre.
Men konsol digitala marknaden mognar väll den också får man hoppas för konsolägarnas skull.
Olyckskorpar till konsolfanboys säger att samma sak kan hända med steam osv, ja men risken ses som betydligt lägre typ obefintligt.
Konsol ska ha fysisk media imo om det är så att man inte köper licenser utan bara just det spelet till den konsolen.
Undrar hur länge det dröjer innan Sony & Nintendo stänger sina gamla butiker.
PS3 har tydligen miljontals spelare fortfarande så den kanske klarar sig ett tag till - de försökte tydligen stänga ned storen för både den och PS Vita men möttes av sådan backlash att de lät bli. Men Wii U och 3DS har ju haft sin eShop nedstängd i typ 1,5 år nu.
Håller med, 360 var peak Xbox men vill en spela både dessa äldre spel och nyare är Series S|X bättre val då du kan köra dem bättre i modernare miljö. Microsoft är ju väldigt föredömliga i hur bra de bevarar spel över flera generationer.
PS3 har tydligen miljontals spelare fortfarande så den kanske klarar sig ett tag till - de försökte tydligen stänga ned storen för både den och PS Vita men möttes av sådan backlash att de lät bli. Men Wii U och 3DS har ju haft sin eShop nedstängd i typ 1,5 år nu.
Håller med, 360 var peak Xbox men vill en spela både dessa äldre spel och nyare är Series S|X bättre val då du kan köra dem bättre i modernare miljö. Microsoft är ju väldigt föredömliga i hur bra de bevarar spel över flera generationer.
Många är ju inte bakåtkompatibla, Series är även en plåga att använda offline.