PS5 Pro släpps 7 november, blir svindyr

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Nej, den regionala Steam-butiken för hårdvara finns i, och säljer till, EU (ligger i Waalwijk i Nederländerna, specifikt) och priserna där måste då enligt lag inkludera tillämpbara skatter och avgifter:

"When you purchase goods online that are dispatched from another EU country:

- There are no customs duties to be paid, and
- The Value Added Tax (VAT) is already included in the final price that you pay at the online checkout."

Det här är EXAKT vad jag får betala om jag beställer en Steam Deck OLED 1TB från Valve i skrivande stund:

<Uppladdad bildlänk>

Och varför du fortsätter jämföra de äpplena och päronen kan bara du svara på, jag ville bara bemöta dina felaktigheter för att jag inte hade något bättre för mig. Tänker dock inte kasta mig in i den cesspoolen som PS5 Pro-diskussionen är, roligt ska vi inte ha.

Det är absolut inte äpplen och päron.
Det jag säger är att premiumprodukter kostar mer. Smartphones, GPU, Gaming Laptop, portabel konsol. Folk betalar mer för entusiastprodukter med mer och bättre funktioner. Det finns ett högre segment av produkter som erbjuder mer.
PS5 PRO tillhör det högra segmentet. Det finns ingen konsol på marknaden som erbjuder något liknande

Redaktör
Ponny
Skrivet av joedanger:

Yes tack själv för snyggt svar i en tråd med högt och lågt. Följt sämre stora spelsajter som jagar klick med olika vinklar och drar igång folk med tyck det ena och det andra och nivån på artiklar är aldrig lika bra som här på fz.

Inga problem. Bra att du petade på mig!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Så en Steamdeck med 800p upplösning halva minnet, beräkningskapacitet likt en gammal laptop, 25 fps och dåligt optimerade spel ligger i samma spelkategori som en PS5 pro?

Vill du ha priset i svenska kronor så är det + valutaomvandling, + kemikalieskatt, + moms, + import

Du blandar ihop alla dina argument och försöker göra det till ett. Postare bemötte ditt påstående om att priset för toppmodellen var så högt som du uppgav. Det har redan redovisats som helt felaktigt, en OLED 1 TB kommer jämförelsevis kosta mycket mindre än en PS5 Pro.

Att sedan jämföra en Steam Deck med PS5 Pro som två likvärdiga alternativ är sedan bara helt absurt, de har helt olika användningsområden. Eller vill du också börja diskutera PS5ans färdigheter när det kommer till att spela på bussen eller i bilen?

Medlem
Skrivet av Matthias:

Du blandar ihop alla dina argument och försöker göra det till ett. Postare bemötte ditt påstående om att priset för toppmodellen var så högt som du uppgav. Det har redan redovisats som helt felaktigt, en OLED 1 TB kommer jämförelsevis kosta mycket mindre än en PS5 Pro.

Att sedan jämföra en Steam Deck med PS5 Pro som två likvärdiga alternativ är sedan bara helt absurt, de har helt olika användningsområden. Eller vill du också börja diskutera PS5ans färdigheter när det kommer till att spela på bussen eller i bilen?

Fast jag vet väl bäst själv vilket argument jag för? Jag har inte argumenterat för att Steam Deck är dyrt. Jag har argumenterat för att det finns kunder som tycker det är värt priset (vilket jag inte tycker). Medans jag tycker en PS5 Pro är värt priset (vilket de inte tycket). Jag försöker dela ett perspektiv för olika människors hobbys.

Jag skulle kunna jämföra med att köpa en bil för 500000 sek eller att bygga en bioanläggning för samma pengar. Folk har olika intressen. Det spelar ingen roll att det är olika kategorier, satsa på den hobbyn du har.

Priset jag delade med Steam Deck är det svenska priset, från Elgiganten, CDON och ComputerSelg (danskt?). Om man ska jämföra det europeiska priset, så kan man göra likadant för Playstation, köp det från Tyskland och spar pengar. Det ändrar inte på mitt argument.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Fast jag vet väl bäst själv vilket argument jag för? Jag har inte argumenterat för att Steam Deck är dyrt. Jag har argumenterat för att det finns kunder som tycker det är värt priset (vilket jag inte tycker). Medans jag tycker en PS5 Pro är värt priset (vilket de inte tycket). Jag försöker dela ett perspektiv för olika människors hobbys.

Jag skulle kunna jämföra med att köpa en bil för 500000 sek eller att bygga en bioanläggning för samma pengar. Folk har olika intressen. Det spelar ingen roll att det är olika kategorier, satsa på den hobbyn du har.

Priset jag delade med Steam Deck är det svenska priset, från Elgiganten, CDON och ComputerSelg (danskt?). Om man ska jämföra det europeiska priset, så kan man göra likadant för Playstation, köp det från Tyskland och spar pengar. Det ändrar inte på mitt argument.

Så vilket pris är det som gäller då? Det här eller det här? Återigen - exakt samma EAN (exakt samma produkt, alltså) med två olika prislappar.

Elgiganten ingår för övrigt i Elkjøp-koncernen, så med den "logiken" är det ju det norska priset de har - inte ens ett EU-pris alltså!
Det är smått fantastiskt vad du lyckas flytta målstolparna. Eller åtminstone försöker.

Steam har en affär på svenska som riktar sig till svenska konsumenter, och följer de regler som gäller för handel inom EU. (Att svensk moms och tillämpbara skatter betalas, bland annat.) Lika mycket en svensk butik som Komplett, eller ComputerSalg, eller för den delen Amazon (som är ytterligare ett ämne vi inte bör dyka in mer i). Att de inte betalar för att listas på Prisjakt är väl inte särskilt relevant i sammanhanget?

Har du förresten någon fin checklista vad som definierar en premiumprodukt och hur samtliga pryttlar i den kategorin är jämförbara med varandra?
Äpplen och päron. Båda är frukter, men inte jämförbara.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av LongKalsing:

Svårt att ta presentationen på allvar när han ser ut som Garth i Waynes World. 🤣

Haha!

Medlem
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Så vilket pris är det som gäller då? Det här eller det här? Återigen - exakt samma EAN (exakt samma produkt, alltså) med två olika prislappar.

Elgiganten ingår för övrigt i Elkjøp-koncernen, så med den "logiken" är det ju det norska priset de har - inte ens ett EU-pris alltså!
Det är smått fantastiskt vad du lyckas flytta målstolparna. Eller åtminstone försöker.

Steam har en affär på svenska som riktar sig till svenska konsumenter, och följer de regler som gäller för handel inom EU. (Att svensk moms och tillämpbara skatter betalas, bland annat.) Lika mycket en svensk butik som Komplett, eller ComputerSalg, eller för den delen Amazon (som är ytterligare ett ämne vi inte bör dyka in mer i).

Du får skicka ett mail till computersalg och fråga om du är nyfiken. Eftersom en av produkten inte finns i lager så är det förmodligen ett äldre artikel nummer som har utgått från butiken.

Prisjakt är väl den bästa prisjämförelse sidan vi har? Jag finner dina förolämpningar väldigt långsökta.
Steam tar dig till en engelskspråkig butik så fort du ska placera din order, med euro priser. Varför skulle jag räkna det som en Svensk butik?
Jag svarade på din kommentar om ett direkt euro pris på SteamDeck tidigare. Då kan du jämföra med ett direkt euro pris på PS5 PRO också, för du kan lägga en order från utlandet där också.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Du får skicka ett mail till computersalg och fråga om du är nyfiken. Eftersom en av produkten inte finns i lager så är det förmodligen ett äldre artikel nummer som har utgått från butiken.

Prisjakt är väl den bästa prisjämförelse sidan vi har? Jag finner dina förolämpningar väldigt långsökta.
Steam tar dig till en engelskspråkig butik så fort du ska placera din order, med euro priser. Varför skulle jag räkna det som en Svensk butik?
Jag svarade på din kommentar om ett direkt euro pris på SteamDeck tidigare. Då kan du jämföra med ett direkt euro pris på PS5 PRO också, för du kan lägga en order från utlandet där också.

Jag uppdaterade inlägget med lite mer svar på din frågeställning, jag hoppas det rätar ut frågetecknen för dig. PS5 Pro (Pro skrivs för övrigt inte med stora bokstäver) har inte börjat säljas i butik än, så det finns inga butikspriser att jämföra med.

Äpplen och päron kanske är för subtilt? För att förtydliga: det går inte att jämföra Steam Deck OLED med PS5 Pro. Av en rad anledningar, har nämnt flera hittills. Om du vill försöka få den gemensamma nämnaren till "premiumprodukter" får du allt specificera kriterierna för den produkttypen lite bättre och presentera något som styrker dessa kriterier.

Till skillnad från Valves/Steams hårdvarubutik finns dessutom inte Playstation Direct i Sverige, så du kan inte köpa hårdvara direkt från Sony i Sverige. Ytterligare en väsentlig skillnad mellan Steam Deck OLED och PS5 Pro alltså.

Nu ger jag upp det här, lunchen är slut. Tack för tidsfördrivet.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det är absolut inte äpplen och päron.
Det jag säger är att premiumprodukter kostar mer. Smartphones, GPU, Gaming Laptop, portabel konsol. Folk betalar mer för entusiastprodukter med mer och bättre funktioner. Det finns ett högre segment av produkter som erbjuder mer.
PS5 PRO tillhör det högra segmentet. Det finns ingen konsol på marknaden som erbjuder något liknande

Det enda premium i PS5 Pro är prislappen. Gammal processor och som det redan nämnts i tråden av flera så är funktioner dessutom bortplockade. Din jämförelse med iPhone håller inte, köper man en iPhone 15 Pro så får man med hela faderullan och extra gentemot vad Sony försöker kränga här som "Premium".

En sak som inte pratats om också är hoppet av beräkningskraften för GPUn från PS5 -> PS5 Pro (1.6) är lägre än PS4->PS4 Pro (2.3) samtidigt kostade PS4 Pro lika mycket som PS4 på release.

PS5 Pro existerar bara som en strategi för Sony att artificiellt ge basmodellen ett högre värde för att torska sina kunder eftersom Sony vet att dom har monopol på marknaden nu, att det finns folk som försvarar detta är ofattbart. Det är objektivt en dålig value proposition jämfört med PS4 Pro.

Medlem

Kan ni inte bara komma fram till att huruvida priset motsvarar värdet är högst subjektivt?

Olika personer kommer ha olika svar utfrån en hel mängd olika faktorer - det finns inte en objektiv 'sanning' här

Medlem
Skrivet av neetodesu:

Det enda premium i PS5 Pro är prislappen. Gammal processor och som det redan nämnts i tråden av flera så är funktioner dessutom bortplockade. Din jämförelse med iPhone håller inte, köper man en iPhone 15 Pro så får man med hela faderullan och extra gentemot vad Sony försöker kränga här som "Premium".

En sak som inte pratats om också är hoppet av beräkningskraften för GPUn från PS5 -> PS5 Pro (1.6) är lägre än PS4->PS4 Pro (2.3) samtidigt kostade PS4 Pro lika mycket som PS4 på release.

PS5 Pro existerar bara som en strategi för Sony att artificiellt ge basmodellen ett högre värde för att torska sina kunder eftersom Sony vet att dom har monopol på marknaden nu och att det finns folk som försvarar detta är ofattbart. Det är objektivt en dålig value proposition jämfört med PS4 Pro.

100% Rätt.

En zen2 CPu 2024 = Nope (Zen 2 kom I juli 2019)

En Beefad RDNA 2 GPU från 2020

Fortsätter spela på min PS5, PS6 har förhoppningsvis nåt halvt modernt som gör den intressant.

Min PC har modernare hårdvara än PS5 Pro, mycket modernare.

Till er som köper Pro modellen hoppas ni har det trevligt med konsolen, men låt inte Sony lura i er at ni köper nåt modernt det är gammal minimalt uppgraderad hårdvara gentemot PS5 som säljs till ett extremt ockerpris som inga ungdomar utan rika förädrar kommer ha råd med.

signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Ju mer jag tänker på det här, ju konstigare jämförelse blir det.

Det är som att jämföra en burgare man gör hemma på grillen jämfört med McDonalds; tekniskt sett är det samma maträtt - men med HELT olika förutsättningar.

Medlem
Skrivet av neetodesu:

PS5 Pro existerar bara som en strategi för Sony att artificiellt ge basmodellen ett högre värde för att torska sina kunder eftersom Sony vet att dom har monopol på marknaden nu, att det finns folk som försvarar detta är ofattbart. Det är objektivt en dålig value proposition jämfört med PS4 Pro.

Jag ser PS5 Pro som att Sony vill kunna visa att de ligger i framkant när det kommer till prestanda i konsoller. Jag utgår från att när den kommer i November så kommer det vara den starkasta konsollen på marknaden. Och det är tacksamt PR-mässigt att vara "bäst". Och det andra som du precis skriver så kommer det indirekt göra den vanliga PS5an mer "prisvärd". Klassisk liten/medel/stor-marknadsföring.

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

100% Rätt.

Fortsätter spela på min PS5, PS6 har förhoppningsvis nåt halvt modernt som gör den intressant.

Till er som köper Pro modellen hoppas ni har det trevligt med konsolen, men låt inte Sony lura i er at ni köper nåt modernt det är gammal minimalt uppgraderad hårdvara gentemot PS5 som säljs till ett extremt ockerpris som inga ungdomar utan rika förädrar kommer ha råd med.

Tänkte precis skriva det också, hittade denna artikel. PS5 Pro är som att uppgradera från RX 6700 till ett lite upphottat gammalt RX6800. Känns vill inte så värst "Premium" skulle jag säga. Ett RX6800 går väl att få tag på för runt 5 000? Verkar vara lite svårt att få tag i nu för tiden.

https://nordic.ign.com/playstation-5-1/86908/feature/playstat...

Medlem
Skrivet av Flumbulle01:

Ju mer jag tänker på det här, ju konstigare jämförelse blir det.

Det är som att jämföra en burgare man gör hemma på grillen jämfört med McDonalds; tekniskt sett är det samma maträtt - men med HELT olika förutsättningar.

Jag har bokstavligen en Zen CPU och ett Grafikkort från AMD precis som PS5 har, bara mycket modernare versioner, det är en mycket rimlig jämförelse tycketr jag själv

Samma förutsättningar när det gäller hårdvara, enda skillnaden i PS5 är operativsystemet och skalet i princip.

signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Jag har bokstavligen en Zen CPU och ett Grafikkort från AMD precis som PS5 har, bara mycket modernare versioner, det är en mycket rimlig jämförelse tycketr jag själv

Samma förutsättningar när det gäller hårdvara, enda skillnaden i PS5 är operativsystemet och skalet i princip.

Jo, men du är en, så vitt jag förstår, enskild privatperson, inte ett enormt företag som måste tillverka miljontals enheter och upprätthålla en bottom-line för att din verksamhet ska gå runt?

Det är som sagt en mycket märklig jämförelse.

Medlem
Skrivet av Flumbulle01:

Jo, men du är en, så vitt jag förstår, enskild privatperson, inte ett enormt företag som måste tillverka miljontals enheter och upprätthålla en bottom-line för att din verksamhet ska gå runt?

Det är som sagt en mycket märklig jämförelse.

Tyck som du vill amigo och jämför som du vill, jag tycker absolut att det är en rättvis jämförelse, att lura sina kunder att man säljer nåt modernt när det är gammalt skräp i ny skrud på sin höjd är vidrigt i min mening , ha det gött med PS5pro när den kommer

signatur

Medlem

Förr var väl ändå anledning att köpa en ny konsol nya spel samt då oftast exklusiva sådana.

För 95% av alla personer som ska köpa en konsol så kommer det inte betyda något mer än en högre prislapp.

Att entusiaster som läser på om prestanda och olika uppskalningstekniker etc. för en debatt om värdet på sidor som den är ju en sak, men för de jag nämner ovan är det bara tomma ord.

De spelar spelen och för dem kommer det som PRO erbjuder inte att innebära ett dugg.

Hade inte Youtube-kanaler och tekniksidor som jämför varenda polygon och pixel fått ge sig på dessa ”apparater” hade mest största sannolikhet än färre brytt sig.

De demon de visade var ju i stort sett o-skiljbara. Så det var mer eller mindre en ny design med större hårddisk de presenterade för de flesta.

Det här känns verkligen som en produkt de vill kräma ut det sista av de spel som redan finns för att kunna fortsätta planera på en ny konsol om ett par år.

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Tyck som du vill amigo och jämför som du vill, jag tycker absolut att det är en rättvis jämförelse, att lura sina kunder att man säljer nåt modernt när det är gammalt skräp i ny skrud på sin höjd är vidrigt i min mening , ha det gött med PS5pro när den kommer

Har sagt tidigare i tråden - jag har varken behov av, eller utrustning som stödjer ett PS5 Pro - kommer inte köpa.

Vill bara understryka hur konstig jämförelsen mellan dig som privatperson och Sony som tillverkare är. Hårdvaruspecsen låses ju in ca 1,5-2 år innan själva releasen sker för att produktion, skeppning, marknadsföring och utveckling ska kunna ske.

Du som privatperson köper ju produkter när de finns på marknaden, du har ju helt andra förutsättningar när du sätter ihop din PC - det förstår du väl?

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

100% Rätt.

Nja, knappast 100% rätt.

Visst, cpu:n är samma som förut vilken är liten letdown, men gpu-delen tycks (precis som tidigare uppgifter pekat mot) även ha RDNA3-delar som förbättring mot PS5an. Vilket antagligen hjälper för förbättrad ray-tracing-förmåga (2-4x mot PS5) och uppskalning (PSSR) med mera. Så det är en klar förbättring mot vanliga PS5 på många plan. Om det är värt priset får såklart var och en avgöra, men att säga att den är värdelös för att du har en modernare PC är ganska lågbegåvat och verklighetsfrånvänt. Vet inte hur du tror att du och din PC är minsta relevant för gemene konsolspelare ute i världen, men de flesta förstår att en konsol inte har det senaste och modernaste hårdvaran så väldigt märkligt ställningstagande. Det är inte det senaste och modernaste konsolspelare betalar för, speciellt inte det här fallet - en mid gen refresh - utan en vidareutveckling och förädling av basmodellen. Vilket det helt klart är. Så det går liksom inte att förvänta sig RTX 4080 Super och AMD 3D-cpu och klaga på att konsoler inte når den nivån eller är i fas med det rent tekniskt.

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Gammalt skräp? Lurar sina kunder till att sälja något modernt? En konsol plockas inte ihop och monteras en vecka inna de säljs, som du kan köpa en PC från Webhallen eller Inet, och detta är en mid gen refresh som utgår från PS5-grunden men gör förbättringar utifrån den. Inte utifrån det senaste inom PC-komponenter. Det måste du fatta. Din jämförelse är inte minsta rättvis eller logiskt förankrad. Det är helt olika processer. Och de kommunicerar väldigt ärligt och rättvist vad de levererar och uppgraderar så att påstå att de ljuger och lurar på sina kunder gammalt skräp är inte heller verklighetsförankrat.

Skrivet av Flumbulle01:

Har sagt tidigare i tråden - jag har varken behov av, eller utrustning som stödjer ett PS5 Pro - kommer inte köpa.

Vill bara understryka hur konstig jämförelsen mellan dig som privatperson och Sony som tillverkare är. Hårdvaruspecsen låses ju in ca 1,5-2 år innan själva releasen sker för att produktion, skeppning, marknadsföring och utveckling ska kunna ske.

Du som privatperson köper ju produkter när de finns på marknaden, du har ju helt andra förutsättningar när du sätter ihop din PC - det förstår du väl?

Haha, precis, denna konsol har väl jobbats på i 9-12 månader innan denna utannonsering och att då klaga på att den inte har senaste tekniken som vissas PC-maskiner är ju rätt... delulu. Liksom att påstå att Sony ljuger och försöker pracka på folk "gammalt skräp" och marknadsföra det som det senaste. Vilket de inte gjort. Utan lyft fram vad som förbättrats. Och att det inte är det absolut senaste betyder inte att det är gammalt skräp... vilket får det att låta som en PS3-konsol eller något.

Medlem
Skrivet av Flumbulle01:

Ha det gött vi har inget att diskutera har redan gjort min poäng, vi tycker och tänker olika punkt slut och peace Out

signatur

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Gammalt skräp? Lurar sina kunder till att sälja något modernt? En konsol plockas inte ihop och monteras en vecka inna de säljs, som du kan köpa en PC från Webhallen eller Inet, och detta är en mid gen refresh som utgår från PS5-grunden men gör förbättringar utifrån den. Inte utifrån det senaste inom PC-komponenter. Det måste du fatta. Din jämförelse är inte minsta rättvis eller logiskt förankrad. Det är helt olika processer. Och de kommunicerar väldigt ärligt och rättvist vad de levererar och uppgraderar så att påstå att de ljuger och lurar på sina kunder gammalt skräp är inte heller verklighetsförankrat.

Haha, precis, denna konsol har väl jobbats på i 9-12 månader innan denna utannonsering och att då klaga på att den inte har senaste tekniken som vissas PC-maskiner är ju rätt... delulu. Liksom att påstå att Sony ljuger och försöker pracka på folk "gammalt skräp" och marknadsföra det som det senaste. Vilket de inte gjort. Utan lyft fram vad som förbättrats. Och att det inte är det absolut senaste betyder inte att det är gammalt skräp... vilket får det att låta som en PS3-konsol eller något.

Zen2 var gammal för 2 år sedan likaså Rdna2 😘😘 det är gammalt skräp nu ha det gött

signatur

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Ha det gött vi har inget att diskutera har redan gjort min poäng, vi tycker och tänker olika punkt slut och peace Out

Jag tror du fattar min poäng, men du har kanske lite svårt att bara acceptera att du tänkte lite snett?

Det är verkligen inte negativt betingat att faktiskt kunna ta in och värdera en annan synpunkt, för att sedan revidera sin egen ståndpunkt, snarare tvärt om - det är hedersvärt.

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Zen2 var gammal för 2 år sedan likaså Rdna2 😘😘 det är gammalt skräp nu ha det gött

Zen 2 lanserades sommaren 2019, vilket gör att den inte var gammal när PS5 planerades för lansering vintern 2020. Och denna mid gen refresh är såklart vidareutveckling av det och inte det senaste som hunnit lanseras därefter. Men den är som sagt förbättrad med RDNA3-delar så för att vara konsol är den ändå mer än "gammalt skräp" hur en än ser på det.

Medlem
Skrivet av Kotz:

Jag hade en PlayStation 1 1995, där jag öppnade upp den och lödde några kablar hit och dit. Vips så kunde jag spela brända spel på skiva.
Sedan blev det en xbox 360 som jag fick ut via posten innan release av någon anledning. Kopplade upp mig innan release och skapade ett konto som har ett väldigt speciellt username . Än idag vill folk från olika hörn köpa kontot.

Det blev min sista konsol.

RIP konsol

Vad heter kontot? 😀

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Fortfarande inget inbyggt stöd för trådlösa hörlurar över vanligt bluetooth? Tråkigt!

Det kommer knappast hända inom överskådlig framtid då bluetooth har på tok för lång fördröjning, vilket inte någon höjdare vid spelande.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Hur ser den PCn ut?

den är alltså 12% dyrare än base ps5 realt.

Vi får se hur den säljer för att avgöra smakfrågan.

Jag tvivlar inte på att den kommer sälja men det betyder inte att det är rimlig produkt. Det är samma processor som tidigare och den kommer bli flaskhals, är det redan i många ps5-spel

Medlem
Skrivet av Popski:

Det kommer knappast hända inom överskådlig framtid då bluetooth har på tok för lång fördröjning, vilket inte någon höjdare vid spelande.

Det har det inte. Däremot kräver det bandbredd, som kontrollerna tar upp det mesta av idag... Lösning: ett separat BT-chip för ljudöverföring. INBYGGT.
Jag hade betalat upp till 12k sek för en sådan PS5-version.

signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: MSFS 2024
Sen: Project 007 | DayZ 2 | GTA VI

Skriv svar