I rymden kan ingen höra mig få panikattacker och nästan kissa på mig av rädsla!
Älskade originalet och när Remaken kom till PC blev det köp direkt. Ett av få spel jag kört och sedan startat om direkt för en till runda.
Fick även frugan att spela det och det var god underhållning för oss båda (katterna var inte så glada över hennes skrik däremot).
Gick direkt in i min topp 5 lista över bästa skräckspelen tillsammans med Alien Isolation, Outlast, The Evil Within och Condemned: Criminal Origins. Galet skön atmosfär, ljuddesignen är gudalik och så är det ju riktigt snyggt med.
Tror det faktum att jag spelat originalet och älskat det rätt hårt är anledningen till att jag inte hypade upp mig nämnvärt för denna remake. Vet inte riktigt om jag vill rucka på det minnet.
Själv tycker jag nog Remaken är bättre än originalet.
Bra recension 👍
Jag tycker du borde spela originalet också och 2an dom är riktigt bra.
3an är dock ett helt annat sorts spel då det coop action och i stort sett ett försök av dead space att försöka sig på gears of war hypen.
Tack! Ja, kanske tar mig för det i framtiden om jag skaffar en Xbox eller PC igen Nä, då tror jag inte trean är något för mig.
Märks att dom har tagit inspiration från filmen Event Horizon, som också råkar vara en favorit. Har för mig att en av spelproducenterna sagt det med
Någon annan i tråden tog upp det redan, har länge haft den på min att se lista men inte blivit av än. En dag så...
Stabil recension!
Har själv inte testat på remaken men har kört igenom originaltrilogin för första gången bara häromåret tack vare BC på Xbox. Remaken finns även tillgänglig på Game Pass Ultimate så det är möjligt att jag kör igenom det igen faktiskt.
Första spelet är grymt bra! Tvåan är ännu bättre... alltså ruskigt bra. Trean är ett avsteg med mer öppna miljöer och co-op i åtanke som sabbar en hel del av atmosfären. Dock fortfarande ett habilt actionspel tycker jag nog ändå.
Jump in.
Körde genom trilogin när den släpptes. 1an och 2an håller samma klass tycker jag. 3an är inte bra.
Remaken körde jag ut på series X och hade riktigt kul. De har förbättrat ettan spelmekaniskt. Men det är synd att de inte orkade fixa en bra utgåva till PC. Hade velat spela om det nu igen men sålde spelskivan och orkar inte stå ut med dålig pc port.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Spelade trilogin när den släpptes och de tillhör den mindre skaran spel jag bara kört om och om igen. Vet inte hur många gånger jag dragit igenom dom. Får bli ett köp av remaken inom kort!
Själv tycker jag nog Remaken är bättre än originalet.
Mycket möjligt jag skulle tycka detsamma. Har dock inte spelat 2 och 3 (Extraction på Wii älskar jag dock), så dessa kommer jag viga tid innan jag tar mig an remaken.
Stabil recension!
Har själv inte testat på remaken men har kört igenom originaltrilogin för första gången bara häromåret tack vare BC på Xbox. Remaken finns även tillgänglig på Game Pass Ultimate så det är möjligt att jag kör igenom det igen faktiskt.
Första spelet är grymt bra! Tvåan är ännu bättre... alltså ruskigt bra. Trean är ett avsteg med mer öppna miljöer och co-op i åtanke som sabbar en hel del av atmosfären. Dock fortfarande ett habilt actionspel tycker jag nog ändå.
Tack! Ja, det är ju bra på Xbox att skaffar jag en Series X igen kan jag spela de gamla ändå. Skönt med nästan alla spel från alla generationer samlade så! Det har Microsoft skött bra genom åren! För är andra spelet bättre än första blir jag enormt pepp!
Tack för recensionen, jag håller med från början till slut, dead space remake är, om inte en av de bästa remakes jag spelat. Har spelat originalet en gång och remaken två gånger via Ea play på game pass, men är nu sugen på att köpa spelet.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Bra skrivet Gertzy, men skaffa även resten av titlarna i serien. Särskilt tvåan (som tidigare nämnt) grafiken håller måttet ännu på dessa titlar och storyn och speldesignen är utmärkt. Trean tappar på en del punkter, men enligt mig i alla fall en värdig del i trilogin, även om nu 2an är bäst och 1an är fantastisk.
Skaffade Dead Space när det kom mer av en slump, ville ha något nytt att spela och jag (efter väldigt lite research för min del) tyckte det såg tillräckligt okej ut för ett inköp. Slutade med en av mina absoluta favorit spelserier igenom tiderna. Har dock aldrig spelat remaken själv, bara kollat på gamemovie version på Youtube, små ändringar i spelets handling som jag tycker är helt okej.
"Make us whole Gertzy, MAKE US HOLE!"
Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.