Elden Ring: Nightreign - Den förvirrade tråden! Skriv av er här
Ja, Elden Ring Nightreign är nu uppvisat. Jag är nyfiken, förvirrad och smått hyped.
För tillfället har vi inte mycket information men här är ifrån officiella hemsidan:
"Join forces with other players to take on the creeping night and the dangers within featuring 3-player co-op."
"Take command of uniquely skilled heroes, each possessing their own abilities and distinct flair."
"While individually formidable, their skills create powerful synergies when they unite as a team."
"Overcome a relentless environmental threat that sweeps through a land that changes between each game session and defeat the magnificent boss of that night!"
Så Styrning/combat ser ut som Sekiro med en splash klassisk souls. Man verkar ha färdiga karaktärer med unika förmågor osv. Som man fattar med CO-OP så är fokuset på teamwork.
Bossar ifrån olika Soulsspel? Nameless King och Firekeeper ifrån DS3 dyker upp lite sisådär?! Ska vi ta det som att alla Souls världar faktiskt är ihoplänkade eller är detta något sido-spår som aldrig blir cannon?!
Så vad är detta? Är det något svar på alla stora multiplayer spel som finns där ute och man använder ett enormt IP för att boosta det hela? Corporate greed? B-team? Bossrush? Microtransactions?
Diskutera mera! Uppdaterar tråden vartefter jag hittar mer eller om ni eventuellt länkar något
Jag var såå förvirrad av vad jag ens tittade på inatt. Nameless king mitt i allt? 😂
Efter lite efterläsning börjar det klarna vad allt är om. Sidoprojekt med fria tyglar typ?
De verkar ändå ha kommit rätt långt i utvecklingen med tanke på att sign up för playtest redan i januari
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Förvirringen var total. Man hade läst om rykten om något Monster Hunter-liknande, men inte att det skulle bli i Elden Ring-världen.
Jag är inte riktigt lika hypad som inför tidigare titlar, med det sagt kommer jag självfallet spela det, förmodligen solo. Det lär nog vara ett mycket bra spel ändå, men det här med co-op i FromSofts titlar är något jag gärna undviker.
Vem vet, jag kanske kommer älska det när man väl sitter och spelar det(skulle inte förvåna mig om så blir fallet).
The more I practice, the luckier I get.
Jag tror dom experimenterar lite inför något kommande projekt faktiskt.
Jag är taggad iaf.
Efter 15 år med souls spel så önskar jag att de skulle våga dippa sina händer i nån annan typ av spel.
Don't get me wrong, jag gillar deras spel, men det är dags att vidga vingarna nu!
Efter 15 år med souls spel så önskar jag att de skulle våga dippa sina händer i nån annan typ av spel.
Don't get me wrong, jag gillar deras spel, men det är dags att vidga vingarna nu!
Det gjorde dom med Armored Core 6 och Sekiro
Ska ändå bli intressant att se vart dom ska gå med Nightreign!
Jag tror dom experimenterar lite inför något kommande projekt faktiskt.
Jag är taggad iaf.
Jo det lär nog testat lite med mer "seamless co-op" i detta, säkert inför kommande titlar.
Det gjorde dom med Armored Core 6 och Sekiro
Ska ändå bli intressant att se vart dom ska gå med Nightreign!
Precis, Sekiro och Armored Core 6 skiljer sig ändå stort från tidigare titlar. "Souls"-själen finns ju såklart i dom, men det är ju inte som tidigare "souls".
The more I practice, the luckier I get.
Ok börjar bli lite mer taggad.
Hoppas verkligen de får till balanseringen bara så att det är en lika jämn upplevelse/svårighet från när man kör solo - upp till tre. Balanseringen vid co-op hos tidigare spel har inte varit det starkaste
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Är ett litet tag sedan det utannonserats, men lägger till ändå att nätverkstester börjar i Februari så från och med den 10e Januari kan man signera upp sig!
För mina kära FZare som spelar PC så verkar det dock bara vara PS5 och XBS S/X som gäller :/
EDIT: Skrev fel datum