Rykte: Halo och Final Fantasy 7-remaken till PS5 och "Switch 2"
Flera Microsoft-spel ryktas vara på gång till konkurrenternas konsoler.
Master chief collection på switch låter najs, men nya halo spel känns det som den kommer underprestera i.
Blir galen ifall själva maskinen blir lika slö som första. Det tar ju ibland 10 sec att ladda saker i eshoppen nu.
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
"Nintendo måste ju förstås släppa sin konsol innan det kan börja portas spel till den." Vad menar du? Studios har enligt uppgifter haft devkit i över två år och indie-studios i nära ett så de behöver ju inte invänta utannonsering innan de kan porta sina spel?
Jag menar att de inte kan släppa spel till konsolen innan den är släppt.
"Writer and Fighter"
Jag menar att de inte kan släppa spel till konsolen innan den är släppt.
Då bör du skriva typ "släppa portar" för som det är skrivet nu framstår det som de inte kan göra porten ens utan att konsolen är släppt.
Då bör du skriva typ "släppa portar" för som det är skrivet nu framstår det som de inte kan göra porten ens utan att konsolen är släppt.
Ja jag ska skriva om lite, men tänkte väl att det är common sense att spel börjar utvecklas innan konsolen i sig är utannonserad. Det är ju inte så att konsoler släpps utan spel på lanseringsdagen.
"Writer and Fighter"
Ja jag ska skriva om lite, men tänkte väl att det är common sense att spel börjar utvecklas innan konsolen i sig är utannonserad. Det är ju inte så att konsoler släpps utan spel på lanseringsdagen.
Jo, jag ville bara ge vänligt tips om att det låter lite fel. Nyheter borde ju inte behöva tolkas och läsas om liksom. Men ska självklart inte tala om för dig hur du ska sköta ditt jobb så menade inte att trampa dig på tårna på något sätt utan ville bara påpeka att det kan misstolkas!
Jo, jag ville bara ge vänligt tips om att det låter lite fel. Nyheter borde ju inte behöva tolkas och läsas om liksom. Men ska självklart inte tala om för dig hur du ska sköta ditt jobb så menade inte att trampa dig på tårna på något sätt utan ville bara påpeka att det kan misstolkas!
Yes, det uppskattas. Allt gott!
"Writer and Fighter"
Jag har haft mycket nöje med att Switch har många spel jag gillar att kunna spela i soffan och på tunnelbanan. Har dubbletter på alla Doom-spelen, XCOM 2, Skyrim mfl. Gillar verkligen att kunna spela sånt på Switch även om man får kompromissa med texturer och laddningstider.
Nej, det är inte ”bara att köpa en Steam Deck” för min del så ta inte upp det.
Ett samarbete mellan Nintendo och Xbox känns faktiskt logiskt ändå. Kan inte riktigt sätta fingret på varför, men det hade defintivt varit kul att se Halo på fler format!
De har ju redan släppt en del spel på Switch och jag tror inte Microsoft ser Nintendo som konkurrent. Det har ju ryktats fram och tillbaka om Game Pass på Switch och jag tror inte heller det blir något omöjligt i framtiden. Då tänker jag streaming-varianten med X-Cloud och inte att man ska kunna installera spel på Switchen.
"Writer and Fighter"
De har ju redan släppt en del spel på Switch och jag tror inte Microsoft ser Nintendo som konkurrent. Det har ju ryktats fram och tillbaka om Game Pass på Switch och jag tror inte heller det blir något omöjligt i framtiden. Då tänker jag streaming-varianten med X-Cloud och inte att man ska kunna installera spel på Switchen.
True true! Vet ju att Minecraft finns på Switchen. Tänker just kanske på IP:n som är mest associerade med Xbox. Just Halo och MS Flight Sim då som exempel.
Det blir väl som vanligt. Nintendo får en generation gamla spel portade, men klarar sig bra ändå pga sina egna spel.
Bra vad gäller Halo i alla fall, där är det ju bara de äldre titlarna som är bra.
True true! Vet ju att Minecraft finns på Switchen. Tänker just kanske på IP:n som är mest associerade med Xbox. Just Halo och MS Flight Sim då som exempel.
Ja nu senast så har vi ju Sea of Thieves, Hi-Fi Rush, Grounded och Pentiment. Sen släpptes ju Ori-spelen också.
"Writer and Fighter"
Ja nu senast så har vi ju Sea of Thieves, Hi-Fi Rush, Grounded och Pentiment. Sen släpptes ju Ori-spelen också.
Sea of Thieves visste jag inte! Ori hade jag koll på. Men för mig är det inte ett fulländat samarbete innan Master Chief rullar på maskinen!
Sea of Thieves visste jag inte! Ori hade jag koll på. Men för mig är det inte ett fulländat samarbete innan Master Chief rullar på maskinen!
Ja alltså, Halo eller Gears of War skulle vara lite av ett statement. Det är ju som om Nintendo skulle börja släppa Mario-spel på Xbox.
Edit: Sea of Thieves var ett rykte nu insåg jag. Det var där i samband med att Hi-fi Rush släpptes.
"Writer and Fighter"
Om Rebirth portas till Switch 2 borde det kunna funka till Steam Deck när PC-versionen släpps 23 januari??
Låter som ett rimligt antagande. Kan såklart vara olika bra optimerat men funka lär det göra.
Låter som ett rimligt antagande. Kan såklart vara olika bra optimerat men funka lär det göra.
Vi hoppas på det! Kanske att Switch 2 kommer ha lite DLSS-magi som underlättar porten, men Steam Deck har också mkt optimering från Valve.