Klart! Xbox-spel kommer till Switch 2
"This is a Switchbox."
Gamepass och XCloud på Switch 2 vore ju inte fel faktiskt (men då behöver den betydligt bättre wifi-hårdvara en första Switchen. Fyfan)
Håller med trådlösa kretsen/antennen var en av de sämsta jag varit med om. Blev usb till nätverksport adapter tidigt för min del.
Sa ju det. GP på switch är inte långt borta.
Det har jag väldigt svårt att tro, däremot vill MS sälja spel på Switch, det är ju välkommet för Nintendo som inte betalar för utvecklingen av spelen men cashar in 30% av försäljningspriset.
Självklart, Switch 2 är ju trots allt en Xbox.
va?
Spela spel är kul ibland.
va?
Ja det där kräver nog en förklaring.
Det har jag väldigt svårt att tro, däremot vill MS sälja spel på Switch, det är ju välkommet för Nintendo som inte betalar för utvecklingen av spelen men cashar in 30% av försäljningspriset.
va?
MS hade en kampanj där man konstaterade att en massa enheter är en xbox.
Det betyder inte att man nödvändigtvis kör "Gamepass spel" native på enheten utan att man använder sig av xcloud.
Så Switch kan också bli en "xbox" om det kommer gå att köra xcloud på den enheten på ett eller annat sätt.
Sunset overdrive vore ju verkligen inte fel.
Det är väl Insomniac själva som äger det ip:t om jag minns rätt.
Hela anledningen till att de gick till ms för första gången var för att få äga ip:t de skapade. Sony hade nämligen sagt nej och tyckte att de skulle köra på som de brukade.
Sen blev de uppköpta av Sony, så nu antar jag att det är ett PlayStationspel? 🤔
Så Switch kan också bli en "xbox" om det kommer gå att köra xcloud på den enheten på ett eller annat sätt.
Om några år kanske "alla" format utom Xbox är en Xbox?
va?

00:00:02:42
Undrar hur det blir när Microsoft släpper sin egen enhet?
Undrar hur det blir om Microsoft släpper sin egen enhet?
MS hade en kampanj där man konstaterade att en massa enheter är en xbox.
Det betyder inte att man nödvändigtvis kör "Gamepass spel" native på enheten utan att man använder sig av xcloud.
Då förstår jag haha
Spela spel är kul ibland.
Undrar hur det blir om Microsoft släpper sin egen enhet?
Klart det kommer en xbox nästa generation med, finns väl ingen anledning att avbryta den satsningen nu.
Nintendo släppte väl en ny konsoll efter Gamecube ?, det kom även en ny konsoll efter Wii U ?
Och vart är dom nu?
Klart det kommer en xbox nästa generation med, finns väl ingen anledning att avbryta den satsningen nu.
Nintendo släppte väl en ny konsoll efter Gamecube ?, det kom även en ny konsoll efter Wii U ?
Och vart är dom nu?
Xbox satsning är GP. Det är där de tjänar pengar. Konsolerna drar nog inte in så mycket.