Klart! Xbox-spel kommer till Switch 2

Robot
Klart! Xbox-spel kommer till Switch 2

Phil Spencer har gratulerat Nintendo-chefen.

#switch-2, #xbox

Medlem

Med tanke på att Switch-spel som Minecraft funkar med Switch 2 så säger ju inte det här något egentligen. (Men troligtvis kommer de släppa några spel på Switch.)

Medlem

"This is a Switchbox."

Gamepass och XCloud på Switch 2 vore ju inte fel faktiskt (men då behöver den betydligt bättre wifi-hårdvara än första Switchen. Fyfan)

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Självklart, Switch 2 är ju trots allt en Xbox.

signatur

00:00:02:42

Kontot avslutas

Phil Spencer på fjäskhumör.

Medlem
Skrivet av Arzei:

"This is a Switchbox."

Gamepass och XCloud på Switch 2 vore ju inte fel faktiskt (men då behöver den betydligt bättre wifi-hårdvara en första Switchen. Fyfan)

Håller med trådlösa kretsen/antennen var en av de sämsta jag varit med om. Blev usb till nätverksport adapter tidigt för min del.

Medlem

Sunset overdrive vore ju verkligen inte fel.

Medlem

Sa ju det. GP på switch är inte långt borta.

Medlem

Microsoft Flight Simulator spelar jag mer än gärna på Switch 2. Låter riktigt nice.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Sa ju det. GP på switch är inte långt borta.

Det har jag väldigt svårt att tro, däremot vill MS sälja spel på Switch, det är ju välkommet för Nintendo som inte betalar för utvecklingen av spelen men cashar in 30% av försäljningspriset.

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Självklart, Switch 2 är ju trots allt en Xbox.

va?

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Ja det där kräver nog en förklaring.

Kontot avslutas
Skrivet av lasselason:

Det har jag väldigt svårt att tro, däremot vill MS sälja spel på Switch, det är ju välkommet för Nintendo som inte betalar för utvecklingen av spelen men cashar in 30% av försäljningspriset.

Skrivet av JerkerRaner:
Skrivet av GustavA:

MS hade en kampanj där man konstaterade att en massa enheter är en xbox.
Det betyder inte att man nödvändigtvis kör "Gamepass spel" native på enheten utan att man använder sig av xcloud.
Så Switch kan också bli en "xbox" om det kommer gå att köra xcloud på den enheten på ett eller annat sätt.

Medlem
Skrivet av Eminskonto:

Sunset overdrive vore ju verkligen inte fel.

Det är väl Insomniac själva som äger det ip:t om jag minns rätt.
Hela anledningen till att de gick till ms för första gången var för att få äga ip:t de skapade. Sony hade nämligen sagt nej och tyckte att de skulle köra på som de brukade.

Sen blev de uppköpta av Sony, så nu antar jag att det är ett PlayStationspel? 🤔

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Så Switch kan också bli en "xbox" om det kommer gå att köra xcloud på den enheten på ett eller annat sätt.

Om några år kanske "alla" format utom Xbox är en Xbox?

Medlem

Undrar hur det blir när Microsoft släpper sin egen enhet?

Skrivet av JerkerRaner:
Skrivet av GustavA:

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Undrar hur det blir när Microsoft släpper sin egen enhet?

Undrar hur det blir om Microsoft släpper sin egen enhet?

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

MS hade en kampanj där man konstaterade att en massa enheter är en xbox.
Det betyder inte att man nödvändigtvis kör "Gamepass spel" native på enheten utan att man använder sig av xcloud.

Då förstår jag haha

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Äntligen!

Nintendo kan spel, men likt Sony inte online-infrastruktur och säkerhet. Microsoft kan.

Match.

Medlem

"Spencer ser inget annat än att Switch 2 blir en "massiv succé".

"It prints money".

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Riktigt bra ju! Skulle vart najs med Master chief collection till Switch 2, eller Gears 2/3

Alltid kul att kunna välja mellan Switch eller pc när man känner fört!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Kul, kan bli bra detta

signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Undrar hur det blir om Microsoft släpper sin egen enhet?

Klart det kommer en xbox nästa generation med, finns väl ingen anledning att avbryta den satsningen nu.

Nintendo släppte väl en ny konsoll efter Gamecube ?, det kom även en ny konsoll efter Wii U ?
Och vart är dom nu?

Medlem
Skrivet av roftg:

Klart det kommer en xbox nästa generation med, finns väl ingen anledning att avbryta den satsningen nu.

Nintendo släppte väl en ny konsoll efter Gamecube ?, det kom även en ny konsoll efter Wii U ?
Och vart är dom nu?

Xbox satsning är GP. Det är där de tjänar pengar. Konsolerna drar nog inte in så mycket.

1
Skriv svar