Nu finns Dino Crisis 1 & 2 återsläppta på GOG
Precis som när GOG släppte Resident Evil 1, 2 och 3 i nyrelease på sin hemsida så ska den här spelsamlingen ha stöd för moderna kontroller, högre upplösningar och fungera utan problem på Windows 10 och Windows 11.
Full compatibility with Windows 10 and Windows 11.
Original, Arrange, and Operation Wipe Out modes included.
All 6 localizations of the game included (English, German, French, Italian, Spanish, and Japanese).
Improved DirectX game renderer.New rendering options (Windowed Mode, Vertical Synchronization Control, Gamma Correction, Integer Scaling, Anti-Aliasing, and more).
Increased rendering resolution to approximately 4K (1920p) and color depth to 32-bit.
Improved geometry calculation with more stable transformation and texturing.
Enhanced alpha transparency.
Improved game registry settings.
Smooth animation, video, and music playback without issues.
Reliable saving system (the game no longer corrupts save files after leaving dropped weapons).
Full support for modern controllers (Sony DualSense, Sony DualShock 4, Microsoft Xbox Series, Microsoft Xbox One, Microsoft Xbox 360, Nintendo Switch, Logitech F series, etc.) with optimal button mapping for both wired and wireless modes, including hot plugging.
Validated stability.
Added Cloud Saves support.
Länk:
https://www.gog.com/en/game/dino_crisis_bundle
Pris: 193,80kr för båda spelen, annars 114kr styck.
Har du spelat Dino Crisis förut?
Själv är jag väldigt pepp på att få återupptäcka spelen på nytt utan att behöva förlita sig på emulatorer eller dra fram de gamla spelen.
ÄLSKAR första Dino Crisis. Faktiskt aldrig spelat tvåan, hade för mig att det var mer "action-paction", men när jag såg gameplay från det kändes det ganska likt ettan?
Tvåan är ett helt annat spel. Det är mycket mer action med mer fokus på coola vapen och poängsamlande.
Döda fiender för att få poäng. Flera fiender dödade på kort tid ger dig en multiplier som ger dig ännu mer poäng.
Poängen konverteras sedan till pengar för att köpa mer uppgraderingar till dina vapen för att kunna panga ännu mer.
Det är ett fantastiskt spel men helt annorlunda från ettan.
Tvåan är ett helt annat spel. Det är mycket mer action med mer fokus på coola vapen och poängsamlande.
Döda fiender för att få poäng. Flera fiender dödade på kort tid ger dig en multiplier som ger dig ännu mer poäng.
Poängen konverteras sedan till pengar för att köpa mer uppgraderingar till dina vapen för att kunna panga ännu mer.
Det är ett fantastiskt spel men helt annorlunda från ettan.
Hmmm! ... Försiktigt optimistisk då. Gillade ju ettan för att det var "Resident Evil med zombier".
En Bamseponny av folket
Hmmm! ... Försiktigt optimistisk då. Gillade ju ettan för att det var "Resident Evil med zombier".
Gillar du arkadaction så är jag övertygad om att du kommer gilla det. Jag minns att jag var besviken när jag spelade tvåan då det inte är ett skräckspel men så fort jag hade klarat det så spelade jag direkt ett varv till för att det var så roligt.
Ettan är ett av mina absoluta favoritspel!
Tvåan har jag inte spelat igenom helt än men kört delar av det många gånger. Det är som noterats tidigare absolut ett annat spel än ettan men det jag har spelat är i sug völdigt bra och roligt.
Såna här initiativ ska stödjas så köptes direkt!
Kul att se! Hade varit så grymt om det kom till Switch, gärna med original PS1 trilogin av Resident Evil
Ja det var skönt att slippa dinosaurierna
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
ÄLSKAR första Dino Crisis. Faktiskt aldrig spelat tvåan, hade för mig att det var mer "action-paction", men när jag såg gameplay från det kändes det ganska likt ettan?
Är mer "action-paction" än 1an, mer likt typ Resident Evil 2's Arrange Mode än basic resident evil, om du inte provat arrange mode så är det typ ett rookie mode där man får massa bra gear direkt och mer ammo så man kan spela igenom spelet mer som ett action spel, vet inte om vi fick arrange mode till ps1 i eu men till pc fanns det iaf
Är Dino Crisis som Resident evil med Dinosaurier?
Japp. Däremot är det ner fokus på att fly då dinosaurierna är väldigt aggressiva och snabba.