Världens snyggaste omslag – ny turnering
Alltså...in the age of dawn så var ju Psygnosis de okrönta mästarna av spelomslag, med konstverk som:
,,,för att nämna några.
Sedan kom ju Nintendos era, och det fodral som utmärker sig bland alla andra är utan konkurrens detta:
Herregud, jag kan fortfarande minnas känslan av de där första Ninteno-spelen, och hur mycket de betydde en gång i tiden. Få saker kan mäta sig med det idag <3
Bland de modernare spelen så är det så mycket svårare, men efterlängtade titlar gör ju såklart omslagen vackrare, som dessa:
,,,ah, skulle lägga upp den till Diablo 3 också, men jag nådde tydligen en limit, så jag stannar där
Kanske inte är allra snyggaste men kanske ändå relevant för den här tråden. Samma spel, två olika tolkningar (tror den första är den variant jag hade):
https://lh3.googleusercontent.com/cn-k78-YYK45fw1eh0AxSOqNDwj...
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/be/Megaman2_box.j...
Haha, den översta känns ju som föregångaren till en AI-genererad bild, med helt random inslag
Tänkte exakt samma. Många omslag som postats är ju ”objektivt” skitdåliga men man blir nostalgisk eller är positivt inställd till spelet.
Men är inte det problemet i många av de här tävlingarna, inte minst i bästa hjälten, att folk röstar mer på spelet än hjälten i sig.
Sen är det lite godtyckligt på vilket sätt man ska rösta, om det är hjälten som är mest hjälte, eller bäst karaktär eller annat. Men det är en diskussion för en annan tråd.
Jag tänker mer tillbaka på hur man upplevde omslagen DÅ, snarare än hur man ser dem idag. Zeldas omslag och kassett fullkomligt andades ju extraordinär spelglädje. Idag så kulle man ju inte reagera på omslaget överhuvudtaget bland de miljoner som finns. På den tiden så såg ju spelen egentligen ut som skit i sig, och intresset för dem avgjordes mer av de vackra omslagen än något annat.
Idag blir det ju omöjligt att se omslagen objektivt utan att minnas hur man såg dem då. Spelen till trots så postar jag inte ett omslag jag inte tycker kvalar bara för att spelet var bra...då hade jag kastat in Kid Icarus bland många andra.
<Uppladdad bildlänk>
Stålmannen?
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Snygg boxart. Riktigt bra spel!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Alltså...in the age of dawn så var ju Psygnosis de okrönta mästarna av spelomslag, med konstverk som:
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
,,,för att nämna några.
Sedan kom ju Nintendos era, och det fodral som utmärker sig bland alla andra är utan konkurrens detta:
<Uppladdad bildlänk>
Herregud, jag kan fortfarande minnas känslan av de där första Ninteno-spelen, och hur mycket de betydde en gång i tiden. Få saker kan mäta sig med det idag <3
Bland de modernare spelen så är det så mycket svårare, men efterlängtade titlar gör ju såklart omslagen vackrare, som dessa:
<Uppladdad bildlänk>
,,,ah, skulle lägga upp den till Diablo 3 också, men jag nådde tydligen en limit, så jag stannar där
underbara omslag! musiken i blood money är bland de bästa jag hört
Snedskjutargänget.
En av dom fulaste.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
<Uppladdad bildlänk>
Släpptes det någon version av WC3 med det omslaget? Jag har bara sett det med orcen på framsidan.
WOW..ja där har du det coolaste omslaget.. Hyper speed shoot-out in space men en banjospelande hillbilly. Kan det bli bättre?? Nej det kan det inte.
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>
SNYGGT!