Star Citizen passerar 800 miljoner dollar

Medlem
Skrivet av filbunke:

Det är med marknadsföring, inget spel har kostat lika mycket i utvecklingskostnader som Star Citizen, och det är inte ens klart....

När det inte längre finns något som kostat mer så blir det att hitta på saker ser jag.

GTA V beräknas max ha kostat runt $350 miljoner, och det med kostnaderna för marknadsföring.

Men om du har någon trovärdig källa för att GTA skulle ha kostat $1600 miljoner så får du gärna presentera den....

GTA V har ju också tjänat in utvecklingskostnaderna med råge, något som Star Citizen inte har gjort ännu. Blir väl att sälja mer bilder på rymdskepp eller något...

Jag får skylla det på en förhastad Googlesökning då inlägget skrevs när jag hade tidsbrist och i all hast blandade ihop GTA5 och 6 (jag hade fått för mig att det kommande spelet var GTA7).

Men budgeten för GTA6 är väl beräknad att kunna nå upp till 2 miljarder dollar även om inget bekräftat nummer finns i dagsläget. Inkomsterna för GTA5 är ju ungefär 10 miljarder dollar. Hur stor del av det som är mtx låter jag vara osagt, men man kan väl förutsätta att det är en stor del av kakan.

Fortnite har genererat över 40 miljarder dollar i intäkter. Hur stor del av det är för skins och dylikt?

Men när SC drar in 800 miljoner dollar så är det plötsligt fy skam. Trots att det består av två spel med ett scope som är så långt över de tidigare nämnda spelen att de inte ens går att jämföra.

Bara Candy Crush har ju dragit in över 20 miljarder dollar. Men det går ju bra. Det är bara när det gäller Star Citizen som det är fult.

123
Skriv svar