Subnautica-studions ledning ersätts av Krafton – månader innan tvåans release
Tycker inte below zero var lika bra spel dom första subnautica men svårt att sätta fingret på och förklara vad jag inte gillar. Dom är ju rätt lika endå och Subnautica rent av trollband mig tills jag var klar med spelet.
Below zero har jag inte ens spelat färdigt än.
Hoppar in ibland bara.
Tycker inte below zero var lika bra spel dom första subnautica men svårt att sätta fingret på och förklara vad jag inte gillar. Dom är ju rätt lika endå och Subnautica rent av trollband mig tills jag var klar med spelet.
Below zero har jag inte ens spelat färdigt än.
Hoppar in ibland bara.
Below Zero kändes så litet? Bara massa is och skit. Lirade det visserligen innan version 1.0, men var inte imponerad.
Tycker inte below zero var lika bra spel dom första subnautica men svårt att sätta fingret på och förklara vad jag inte gillar. Dom är ju rätt lika endå och Subnautica rent av trollband mig tills jag var klar med spelet.
Below zero har jag inte ens spelat färdigt än.
Hoppar in ibland bara.
Läste om vad som skett bakom ,kulisserna med Below Zero EFTER att jag spelat klart det, och det förklarade så mycket.
De hade en full story klar med helt annan inriktning med mera, hela kartan och alla platser fick ny story med bara några månader innan release (efter de släppt ett internt demo om jag minns rätt)
Många platser som hade hamnar osv hade en funktion planerad för ursprungsstoryn. Man skulle möta många NPC's men istället skrotade de det. Spelet känns ofullständigt och inte tight alls, pga att de ersatte en story med en helt annan ovanpå ett i princip klart spel.
Inte ofta man läser om Papoutsis, senast jag hörde om honom var med Dead Space 3.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Surt, och högst oroande. När utvecklare flyr en studio på detta dramatiska sätt så brukar det vara ganska allvarliga saker bakom det hela. Gissar att de kanske inte vill få deras namn förknippade med ett ofulländat spel, men det kan ju finnas vilka anledningar som helst. Får hoppas på att FZ följer upp det hela och skriver mer
Tycker inte below zero var lika bra spel dom första subnautica men svårt att sätta fingret på och förklara vad jag inte gillar. Dom är ju rätt lika endå och Subnautica rent av trollband mig tills jag var klar med spelet.
Below zero har jag inte ens spelat färdigt än.
Hoppar in ibland bara.
Ptja, jag gillade det, har dock inte spelat första bara sett två Let's play, så kanske är en skillnad. Kan ifs ha varit så att jag gillade basbyggandet mer än själva storyn, min fina lilla exhibitionistbas 🥰
Ajajaj jag vill verkligen ha ett bra subnautica 2. Jag förstår inte hur vissa famlar med ett sånt bra upplägg
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Surt, och högst oroande. När utvecklare flyr en studio på detta dramatiska sätt så brukar det vara ganska allvarliga saker bakom det hela. Gissar att de kanske inte vill få deras namn förknippade med ett ofulländat spel, men det kan ju finnas vilka anledningar som helst. Får hoppas på att FZ följer upp det hela och skriver mer
Vet inte om man kan säga att det är utvecklare som flyr när alla 3 gått på dagen. Låter ju snarare som de fått kicken.
Sålänge spelet har mer tyngd på co-op så kan vi nog glömma att det fångar samma magi som i ettan, som mer eller mindre är byggt på slow paced immersion.
Finns inget som är lika bra på att ta död på immersion-aspekten i spel så som co-op/onlinelägen, förutom möjligtvis crash to desktop då.
Sålänge spelet har mer tyngd på co-op så kan vi nog glömma att det fångar samma magi som i ettan, som mer eller mindre är byggt på slow paced immersion.
Finns inget som är lika bra på att ta död på immersion-aspekten i spel så som co-op/onlinelägen, förutom möjligtvis crash to desktop då.
Beror väldigt mycket på ens co-op partner.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Below Zero kändes så litet? Bara massa is och skit. Lirade det visserligen innan version 1.0, men var inte imponerad.
Jao, det stämmer nog kanske att totala ytan är mindre än första subnautica, men det finns fortfarande djup och lndområden att utforska.
Dock är det inte så kul faktiskt att springa runt på dessa islandskap.
Läste om vad som skett bakom ,kulisserna med Below Zero EFTER att jag spelat klart det, och det förklarade så mycket.
De hade en full story klar med helt annan inriktning med mera, hela kartan och alla platser fick ny story med bara några månader innan release (efter de släppt ett internt demo om jag minns rätt)
Många platser som hade hamnar osv hade en funktion planerad för ursprungsstoryn. Man skulle möta många NPC's men istället skrotade de det. Spelet känns ofullständigt och inte tight alls, pga att de ersatte en story med en helt annan ovanpå ett i princip klart spel.
Ja det känns som det saknas nått ibland. Kan mycket väl bero på att man helt enkelt kapat bort en del.
Tycker man får känslan av allt som är övergivet i spelet ger blandad indikation att det skett nyss eöler för länge sen. Håller inte riktigt ihop det
Läste om vad som skett bakom ,kulisserna med Below Zero EFTER att jag spelat klart det, och det förklarade så mycket.
De hade en full story klar med helt annan inriktning med mera, hela kartan och alla platser fick ny story med bara några månader innan release (efter de släppt ett internt demo om jag minns rätt)
Många platser som hade hamnar osv hade en funktion planerad för ursprungsstoryn. Man skulle möta många NPC's men istället skrotade de det. Spelet känns ofullständigt och inte tight alls, pga att de ersatte en story med en helt annan ovanpå ett i princip klart spel.
Tack det där förklarar så mycket.
Du råkat inte ha en källan på det här?
Jag hoppas att Subnautica 2 lyckas fånga magin från ettan i co-op.
Det verkar bli en lång EA-period även denna gången.
Det som bådar gott är att studion historiskt har varit bra på att lyssna på feedback och arbeta in det i processen.
Första Subnautica hade inte blivit det vi älskade utan spelar input.
P.L.U.R