Subnautica-studions ledning ersätts av Krafton – månader innan tvåans release

Robot
Subnautica-studions ledning ersätts av Krafton – månader innan tvåans release
Medlem

Håller tummarna för att de avhoppade startar nytt och gör en spirituell uppföljare till Natural Selection. Det hade vart nåt.

Releasehästryttare

MindsEye all over again!

Kontot avslutas

Tycker inte below zero var lika bra spel dom första subnautica men svårt att sätta fingret på och förklara vad jag inte gillar. Dom är ju rätt lika endå och Subnautica rent av trollband mig tills jag var klar med spelet.
Below zero har jag inte ens spelat färdigt än.
Hoppar in ibland bara.

Medlem
Skrivet av GordonF:

Tycker inte below zero var lika bra spel dom första subnautica men svårt att sätta fingret på och förklara vad jag inte gillar. Dom är ju rätt lika endå och Subnautica rent av trollband mig tills jag var klar med spelet.
Hoppar in ibland bara.

Below Zero kändes så litet? Bara massa is och skit. Lirade det visserligen innan version 1.0, men var inte imponerad.

Medlem
Skrivet av GordonF:

Hoppar in ibland bara.

Läste om vad som skett bakom ,kulisserna med Below Zero EFTER att jag spelat klart det, och det förklarade så mycket.

De hade en full story klar med helt annan inriktning med mera, hela kartan och alla platser fick ny story med bara några månader innan release (efter de släppt ett internt demo om jag minns rätt)

Många platser som hade hamnar osv hade en funktion planerad för ursprungsstoryn. Man skulle möta många NPC's men istället skrotade de det. Spelet känns ofullständigt och inte tight alls, pga att de ersatte en story med en helt annan ovanpå ett i princip klart spel.

Medlem

Inte ofta man läser om Papoutsis, senast jag hörde om honom var med Dead Space 3.

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Surt, och högst oroande. När utvecklare flyr en studio på detta dramatiska sätt så brukar det vara ganska allvarliga saker bakom det hela. Gissar att de kanske inte vill få deras namn förknippade med ett ofulländat spel, men det kan ju finnas vilka anledningar som helst. Får hoppas på att FZ följer upp det hela och skriver mer

Medlem

De röda flaggorna är hissade.
Med ett sådant uttalande är det bara folk som inte blivit brända nog många gånger som hoppas.

signatur

osv.

Medlem
Skrivet av GordonF:

Hoppar in ibland bara.

Ptja, jag gillade det, har dock inte spelat första bara sett två Let's play, så kanske är en skillnad. Kan ifs ha varit så att jag gillade basbyggandet mer än själva storyn, min fina lilla exhibitionistbas 🥰

Medlem

Ajajaj jag vill verkligen ha ett bra subnautica 2. Jag förstår inte hur vissa famlar med ett sånt bra upplägg

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

snälla hoppas de hoppade av för att deras jobb var så gott som klara, gillar Subnautica Studion hittills ...

signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Surt, och högst oroande. När utvecklare flyr en studio på detta dramatiska sätt så brukar det vara ganska allvarliga saker bakom det hela. Gissar att de kanske inte vill få deras namn förknippade med ett ofulländat spel, men det kan ju finnas vilka anledningar som helst. Får hoppas på att FZ följer upp det hela och skriver mer

Vet inte om man kan säga att det är utvecklare som flyr när alla 3 gått på dagen. Låter ju snarare som de fått kicken.

gnu
Medlem

Riktigt sjukt. Man har ju ändå känt till Charlie sen natural selection dagarna.

Medlem

Sålänge spelet har mer tyngd på co-op så kan vi nog glömma att det fångar samma magi som i ettan, som mer eller mindre är byggt på slow paced immersion.

Finns inget som är lika bra på att ta död på immersion-aspekten i spel så som co-op/onlinelägen, förutom möjligtvis crash to desktop då.

Medlem

Verkar som att ledningen inte slutade utan att de blev sparkade, de nya ägarna ville omplacera dem inom företaget, men att de inte gick med på det och blev då sparkade.

Går ju inte precis någon nöd på dem, Krafton köpte Unknown Worlds för $750 miljoner.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Sålänge spelet har mer tyngd på co-op så kan vi nog glömma att det fångar samma magi som i ettan, som mer eller mindre är byggt på slow paced immersion.

Finns inget som är lika bra på att ta död på immersion-aspekten i spel så som co-op/onlinelägen, förutom möjligtvis crash to desktop då.

Beror väldigt mycket på ens co-op partner.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Kontot avslutas
Skrivet av BloodFarmer:

Below Zero kändes så litet? Bara massa is och skit. Lirade det visserligen innan version 1.0, men var inte imponerad.

Jao, det stämmer nog kanske att totala ytan är mindre än första subnautica, men det finns fortfarande djup och lndområden att utforska.
Dock är det inte så kul faktiskt att springa runt på dessa islandskap.

Skrivet av Glipglopglyf:

Läste om vad som skett bakom ,kulisserna med Below Zero EFTER att jag spelat klart det, och det förklarade så mycket.

De hade en full story klar med helt annan inriktning med mera, hela kartan och alla platser fick ny story med bara några månader innan release (efter de släppt ett internt demo om jag minns rätt)

Många platser som hade hamnar osv hade en funktion planerad för ursprungsstoryn. Man skulle möta många NPC's men istället skrotade de det. Spelet känns ofullständigt och inte tight alls, pga att de ersatte en story med en helt annan ovanpå ett i princip klart spel.

Ja det känns som det saknas nått ibland. Kan mycket väl bero på att man helt enkelt kapat bort en del.
Tycker man får känslan av allt som är övergivet i spelet ger blandad indikation att det skett nyss eöler för länge sen. Håller inte riktigt ihop det

Medlem
Skrivet av Glipglopglyf:

Tack det där förklarar så mycket.

Du råkat inte ha en källan på det här?

Jag hoppas att Subnautica 2 lyckas fånga magin från ettan i co-op.

Det verkar bli en lång EA-period även denna gången.

Det som bådar gott är att studion historiskt har varit bra på att lyssna på feedback och arbeta in det i processen.

Första Subnautica hade inte blivit det vi älskade utan spelar input.

signatur

P.L.U.R

Medlem

Var det inte Charlie Cleveland och Max McGuire som var cofounders av Unknown Worlds? Detta efter att Charlie hade utvecklat Natural Selection som en mod till gamla HL1.

1
Skriv svar