Saber utannonserar Clive Barker's Hellraiser: Revival

Robot
Saber utannonserar Clive Barker's Hellraiser: Revival

Det rätt lovande ut ändå, är försiktigt optimistisk. Hellraiser och Hellbound är två av mina favoriter inom skräckgenren.

Nog första gången jag hört någon kalla Pinhead för en filur.

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem

Älskar Hellraiser. Detta kan bli bra, single player skräckspel är alltid nice

signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

Medlem

Ser på förhand helt fantastiskt köttigt ut! 😃

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas på riktigt bra spel!

Skönt att få höra Bradley som Pinhead igen med.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Roligt. Det där filmerna skrämde skiten ur mig som barn.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Roligt. Det där filmerna skrämde skiten ur mig som barn.

Och jag antar att du nu är en totalt oempatisk och våldsbenägen människa?

Hade nyligen en diskussion med mina föräldrar om huruvida konsumerande av video- och dataspelsvåld påverkar hur individer beter sig i den verkliga världen. Allt tyder väl på att det inte är så i någon större utsträckning (vilket jag argumenterade).

Samtidigt kan man ju hävda att det kanske knappast låter som en positiv grej att Hellraiser-filmerna ”skrämde skiten ur dig som barn”. Eller finns det kanske t.o.m. något positivt med att bli skrämd av fiktion? 🤔

Medlem

Första och Hellraiser från 2022 är de bästa i filmserien imo, spännande hur detta blir

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Hellraiser är klassisk skräck, och denna trailern hade verkligen känslan spot on. Kommer vara motbjudande, skrämmande, stirrigt och alldeles... alldeles underbaaart!

Clive Barker skriver verkligen kvalitétsskräck. Undying är en annan pärla!

signatur

I drank what?

Medlem

Coolt. Men kan ni inte lägga alla resurser på KOTOR Remaken istället?

Medlem

Gött att det inte är multiplayer.

Medlem
Skrivet av star-affinity:

Och jag antar att du nu är en totalt oempatisk och våldsbenägen människa?

Hade nyligen en diskussion med mina föräldrar om huruvida konsumerande av video- och dataspelsvåld påverkar hur individer beter sig i den verkliga världen. Allt tyder väl på att det inte är så i någon större utsträckning (vilket jag argumenterade).

Samtidigt kan man ju hävda att det kanske knappast låter som en positiv grej att Hellraiser-filmerna ”skrämde skiten ur dig som barn”. Eller finns det kanske t.o.m. något positivt med att bli skrämd av fiktion? 🤔

Haha nä inte direkt. Men skrämd blir jag fortfarande när jag ser skräckfilm, kanske inte av hellraiser men då är jag inte 12 längre. Jag tror inte skräckfilmer gör någon skada alls men det verklighetstrogna våldet, krig, mord och misshandel tror jag kan göra oss avtrubbade, om det sker för ofta. Att se skräckis på fredagkvällen är troligen ingen fara.

Medlem

Känns passande just nu. R.I.P. Ozzy.

signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Oj herregud nu kommer hem och skola föreningen att få panik...
Dom var ju inte så förtjusta när W.A.S.P. kom till sverige
Nu gömmer vi oss under soffan tills allt lugnat ner sig.

Medlem

Är det bara jag som stör mig på att Pinheads röst är distorted av någon anledning? Känns rejält off när det dessutom är original rösten.

Ser förövrigt mycket fram emot spelet. Hellraiser kan man inte få för mycket av.

Medlem

Äkskar Hellraiser och har funderat på varför ingen gjort spel på temat tidigare. Pinhead och hans cenobiter borde ju vara tacksamma spelingridienser. Att der blir ett singleplayer ser jag positivt på. Ser med försiktighet fram emot det här.

Medlem
Skrivet av floke:

Jag synar med:

Medlem

Ozzy och Lemmy - you win! 🤘Visste att Lemmy har gjort samma låt, men hade fan glömt att de även gjorde en duett.

-Who'd win in a wrestling match, Lemmy or God?
-Trick question; Lemmy is God."

Airheads 1994.

På tal om Hellraiser. Filmen som soundtracker är till är väl del 3, Hell on Earth? Usel film, men den här scenen är så jävla cheesy och bad-ass 😆

signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Hoppas det blir ett klassiskt survival horror där du konstant går och haltar med 3 skott i magasinet. Samtidigt ska du lösa 14 ologiska pussel med ledtrådar utspridda över hela kartan. Varenda dörr bör också ha en egen nyckel som dessutom alltid är undangömd.

1
Skriv svar