Saber utannonserar Clive Barker's Hellraiser: Revival
Survival horror av det köttigare slaget.
#Clive-barker, #Hellraiser-revival, #Saber-interactive, #nyhetstips
Roligt. Det där filmerna skrämde skiten ur mig som barn.
Och jag antar att du nu är en totalt oempatisk och våldsbenägen människa?
Hade nyligen en diskussion med mina föräldrar om huruvida konsumerande av video- och dataspelsvåld påverkar hur individer beter sig i den verkliga världen. Allt tyder väl på att det inte är så i någon större utsträckning (vilket jag argumenterade).
Samtidigt kan man ju hävda att det kanske knappast låter som en positiv grej att Hellraiser-filmerna ”skrämde skiten ur dig som barn”. Eller finns det kanske t.o.m. något positivt med att bli skrämd av fiktion? 🤔
Och jag antar att du nu är en totalt oempatisk och våldsbenägen människa?
Hade nyligen en diskussion med mina föräldrar om huruvida konsumerande av video- och dataspelsvåld påverkar hur individer beter sig i den verkliga världen. Allt tyder väl på att det inte är så i någon större utsträckning (vilket jag argumenterade).
Samtidigt kan man ju hävda att det kanske knappast låter som en positiv grej att Hellraiser-filmerna ”skrämde skiten ur dig som barn”. Eller finns det kanske t.o.m. något positivt med att bli skrämd av fiktion? 🤔
Haha nä inte direkt. Men skrämd blir jag fortfarande när jag ser skräckfilm, kanske inte av hellraiser men då är jag inte 12 längre. Jag tror inte skräckfilmer gör någon skada alls men det verklighetstrogna våldet, krig, mord och misshandel tror jag kan göra oss avtrubbade, om det sker för ofta. Att se skräckis på fredagkvällen är troligen ingen fara.
https://youtu.be/e3onaNg4-C0?feature=shared
Känns passande just nu. R.I.P. Ozzy.
Jag synar med:
Jag synar med:
https://www.youtube.com/watch?v=zw79RVnlCb0
Ozzy och Lemmy - you win! 🤘Visste att Lemmy har gjort samma låt, men hade fan glömt att de även gjorde en duett.
-Who'd win in a wrestling match, Lemmy or God?
-Trick question; Lemmy is God."
Airheads 1994.
På tal om Hellraiser. Filmen som soundtracker är till är väl del 3, Hell on Earth? Usel film, men den här scenen är så jävla cheesy och bad-ass 😆
-With great moustache comes great responsibility!