The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered spelas av 9 miljoner spelare

Robot
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered spelas av 9 miljoner spelare

Kommer fysiskt till playstation

Medlem

Har de med expansionerna med?

Medlem
Skrivet av The_Holo:

Har de med expansionerna med?

Jupp komplett.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem
Skrivet av Adventure Time:

Kommer fysiskt till playstation

Jasså? Var har du sett det? Vore kul att ha i samlingen. Riktigt bra nyutgåva. Måste återvända för har bara påbörjat expansionen Isles eller vad den heter.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Jupp komplett.

Nice! Får kanske bli ett köp i framtiden på nån fin 50+% rea då när de patchat klart och donat.

Backloggens befriare

Spelas, är väl ändå fel?

Har spelats av, visst.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Spelas, är väl ändå fel?

Har spelats av, visst.

Kan vara att de räknar med de som är inne med jämna mellanrum eller något sånt? Troligtvis inte..men tja vem vet!

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Gertzy:

Jasså? Var har du sett det? Vore kul att ha i samlingen. Riktigt bra nyutgåva. Måste återvända för har bara påbörjat expansionen Isles eller vad den heter.

https://www.pushsquare.com/news/2025/07/bethesda-to-put-obliv...

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Skrivet av Gertzy:

Spelbutiken. Går även fråga chatgpt så kommer det lite mer info

Skribent
Skrivet av The_Holo:

Nice! Får kanske bli ett köp i framtiden på nån fin 50+% rea då när de patchat klart och donat.

Allt komplett med Horse Armour and all 🤣

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Allt komplett med Horse Armour and all 🤣

Är den med?!? no deal!
vägrar den!

Medlem

Testade första veckan och hade mycket prestandaproblem i utemiljöerna. Har det förbättrars sedan release?

Medlem

Kommer det till Switch?

Medlem
Skrivet av thotim:

Testade första veckan och hade mycket prestandaproblem i utemiljöerna. Har det förbättrars sedan release?

Började på nytt härom dagen och det har blivit lite bättre med 1.2 men det finns jobb kvar på optimeringen.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Myyyycket trevligt spel, mer ”nyretro” åt folket. Jäkla mysigt att återuppleva ungdomens spel men prestandan hade kunnat vara bättre.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem

Lirat originalet back in the day pirat lite grann. Så ska köpa denna titel så småningom. BackLoGGen är fet som en gris just nu...

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem
Skrivet av Adventure Time:

Spelbutiken. Går även fråga chatgpt så kommer det lite mer info

Najs! Ska nog boka där. Brukar inte använda Chatgpt så mycket speciellt inte för spelreleaser hahaha

Kanske kan vara värt sina slantar, Lirade Oblivion på x360 i många timmar när det kom ut.

Medlem

Missade denna på något sätt, men tack! Är det snygg cover-art kanske jag slår till!

Medlem

Inväntar fler patchar.

Annars är det inte mycket som slår TES i upptäckande (RDR2..). Sen var ju main questen lite klen och Oblivion gates sparsmakade.
Vill minnas att kartan kändes enorm iallafall, förmodligen ganska mycket tomt där emellan. Skyrim blev väl bättre men hade önskat ännu mer unika föremål och dylikt som belöning för utforskandet.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Kul. hoppas det influerar tes6. personligen tyckte jag skyrim var ett nedköp jämfört med oblivion på alla sätt och vis.

Verkligheten är totalt annorlunda. Jag tröttnade direkt på spelet och jag har pratat med vänner som tröttnar exakt lika mycket som mig på samma ställen. Jag stängde av spelet efter 2 minuter.
Så mycket folk och massor som talar men ni är skräp som fröjdar skräp spelen.
En riktig spelutvecklare lyssnar aldrig, aldrig på den stora massan.

Skribent
Skrivet av Detekt:

Kommer det till Switch?

Jag gissar att spelet kommer släppas på Switch 2 inom en skälig framtid.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har lirat ca 30+ timmar på Series X. Motion blur har de fortfarande inte fixat, partiklar/flygande objekt får fortfarande en "svans" efter sig.

Ljuset är helt fantastiskt och gör så otroligt mycket, speciellt när man skall ner i de "ökända" grottorna och ruinerna. Eller när man är utomhus och det börjar regna och åska, otroligt stämningshöjande! Även när himlen blir helt röd av att man är nära en Oblivion-gate.

Något jag hade förträngt vilket jag idag finner lite off, är hur vertikal terrängen är, det är inga enkla uppförsbackar man ibland skall gå upp för! Samt ibland så kan kan stanna upp och titta ut på den stora vackra världen, medan man i andra kontexter upplever världen som väldigt, väldigt liten.
Oblivion-gates är fortfarande de samma, har man upplevt en så har man upplevt alla..

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

1
Skriv svar