Rykte: Ubisoft har skrotat ett Star Wars Outlaws 2
På grund av att det första spelet inte sålde tillräckligt bra.
Tråkigt, förändringarna dom har gjort på Outlaws senaste året har gjort det till ett riktigt bra spel.
Så får väl ge Ubisoft cred för att fixa till spelet istället bara för att ge upp på det.
Enbart av dom drastiska förändringarna dom har gjort på första spelet skulle gjort mig väldigt intresserad av en uppföljare.
Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.
Trist att folk inte verkar gilla Star Wars längre själv tycker jag fortfarande om franchisen. Antar att det är som med Marvel vi har fått för mycket av det. Men jag kommer att köpa Outlaws vid något tillfälle tycker Ubisoft gör bra spel oavsett vad folk säger
Sedan Disney tog över så har det ju mest handlat om att mjölka så mycket pengar som går. Då blir det lätt så.
Försöke gilla Outlaws, men ingenting som greppade tag i en. Så efter mindre än 10 timmar så hade jag gått över till andra spel. Men synd för de som gillade det att det inte verkar bli mer.
Sedan Disney tog över så har det ju mest handlat om att mjölka så mycket pengar som går. Då blir det lätt så.
Jag skulle nog påstå att Star Wars mjölkades redan innan Disney tog över. Ett tag där släpptes det ju all möjlig skit baserat på episode 1-3, man fick ju vandra genom en hög av bajs för att hitta något bra. Lucas var ju helt med på bollen att göra filmerna så de kunde sälja leksaker och annat.
"Writer and Fighter"
Tråkigt, förändringarna dom har gjort på Outlaws senaste året har gjort det till ett riktigt bra spel.
Så får väl ge Ubisoft cred för att fixa till spelet istället bara för att ge upp på det.
Enbart av dom drastiska förändringarna dom har gjort på första spelet skulle gjort mig väldigt intresserad av en uppföljare.
De skulle nog hellre satsa på att släppa spelet i sin färdiga version från första början. Det är många andra spel som lockar och folk har generellt inte tålamod eller lust att betala fullpris för att sedan vänta flera månader eller år efter lansering för att äntligen få spela den kompletta versionen av ett spel.
Helt ohållbart och jag är glad att den strategin inte heller verkar lönar sig. Förhoppningsvis har Ubisoft lärt sig något av detta. Sedan är det som svensk självklart tråkigt för Massive, det tycker jag.
Moderna spel har utvecklingstider på flera år och sedan ska man vänta uppåt ett år till för färdigpatchad version med kompletta innehåll och funktioner. Jag tycker det är skamligt, ärligt talat, och ett hån mot folk som köper spelen vid släpp.
Utvecklarna har satt detta i system, det råder inga tvivel om det för vi ser det upprepas åtskilliga gånger år efter år oavsett typ av spel eller utvecklare och utgivare.
Med tanke på hur trasigt spelet är.
Stängd så in i bäng (open world my ass)
Val som inte betyder ett skit.
Inte ens om man maxat jabbas faction kam man be om att få tillbaka sitt husdjur.
Nee istället ska man döda hans rancor. Då får man respekt.. trots att samma sak fick Jabba att skicka Luke till Sarlacc. Bara ett av oändligt korkade deaign beslut.
Ne riktigt dåligt spel med snälla ord en värdelös story.
Skrev bättre storys i mellanstadiet
Om nu spelet är "fixat" och bra så hade man hoppats att lärdomen snarare hade vart att man ska vänta med att släppa spelet tills det faktiskt är buggfixat och klart. Inte släppa det i ett trasigt spel och tänka vi patchar det under tiden, för uppenbarligen så genererar ett dåligt förstaintryck och rykte vilket också ger låg försäljning. Vilken grej, vem kunde gissat det?
Tyckte som många andra att det var ett skoj och lite småmysigt spel.
Körde det på PS5 Pro och det flöt på bra, hade ett fåtal krascher typ 2-4 när jag spelade igenom det i våras.
Hade gärna sett en uppföljare.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.