Battlefield 6 – kolla in kartor, klasser och spelformer

Robot
Battlefield 6 – kolla in kartor, klasser och spelformer

Massa info om vad som väntar på nästa slagfält. Och en Battle Royale-antydan.

#battlefield-6

Medlem

Synd, är inte medic med?

Redaktör
Skrivet av Majinbuu:

Synd, är inte medic med?

Det är väl Support som axlar den rollen?

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är väl Support som axlar den rollen?

Va inte support de som delade ut ammo-lådor? jag har inte spelat senaste BF spelen, är nog som du säger^^

Medlem

Verkar som Support är både medic och ammo-tomte.

Ser coolt ut, men inväntar recensioner

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Verkar som Support är både medic och ammo-tomte.

Ser coolt ut, men inväntar recensioner

Bra för mig ändå, då jag kört assault/medic och support mest. En klass för mig mao.

Märkligt kanske att en medic ska behöva kånka på en ksp och förbandslåda däremot

Medlem

Inte helt mitt typ av spel, särskilt inte online. Men jäklar vad bra och vackert spelet ser ut!

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Va inte support de som delade ut ammo-lådor? jag har inte spelat senaste BF spelen, är nog som du säger^^

DICE brukar skifta runt Medic, Support, Engineer och Assault rollen lite hur som.
Om jag inte missminner mig hade Assault ammo-lådor och Support medic-lådor i BFBC2. Nu har dem mergat in det till Support-klassen (vilket ändå låter rätt logiskt).

OT: Spelet ser fint ut helt klart men inväntar recensioner vid release. Går inte in i samma fälla igen.

wink wink hörde att BF Labs var sisådär men att de har gjort klara förbättringar tills nu wink wink

Medlem

Galet snyggt men är rädd att tempot är för högt för min smak. Trött på att allt ska vara maxat tempo där det bara är att ruscha, glida på knäna till karatespark genom rutan, bli knivad, respawna och repeat. Håller tummarna att jag har fel.

Medlem

Absolut ingen preorder. Väntar 4-6v efter release och ser vad folk säger då och hur pass populärt det är. Ingen "FOMO" ska få mig att slänga pengar i sjön EN GÅNG TILL...

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Nu när jag tittat en del på videor får jag intrycket av att spelet kanske är aningen för snabbt. Vart är strategin och teamkänslan? Känns mer som att alla springer runt och fokuserar på att hamna högst på scoreboard, men inget på själva kärnan i ett BF-spel, strategi och samarbete. Mer BF och mindre COD vill jag gärna se innan release. Ett tecken på att BF halkat in lite väl mycket på COD-spåret är också att spawnpunkterna är alldeles för tätt-inpå varandra.

För övrigt ser BF6 riktigt snyggt ut och ljudbilden är fantastisk.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Ser riktigt läckert ut men håller med många här i tråden om att ett lägre tempo hade varit mer i min smak.

Någon som vet om det kommer gå att att spela med mus o tangentbord på konsol? 😊

Tycker oxå spelet ser ut att gå lite för fort, men hoppas jag har fel. Annars ser det ut att vara ett grymt bra spel 😬

Medlem

Återigen allt gnäll om att det går fort. Är spelet verkligen så snabbt? Imo ser det alldeles perfekt ut och kan inte påstå att jag tycker det ser ut som cod. Ett lite högre tempo i ett spel gör det väl inte per automatik till någon form av cod-klon eller?

Medlem

Jag väntar till jag har sett mer. Landningsbanor verkar dock inte finnas. Transportfordon såg jag inga.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Ni som gnäller om för högt tempot..

Efter ni har tagit över en flagga, sätt er ner och campa, ta fram korv & bröd och invänta fienderna. Då får ni ett lugnare tempo och samtidigt får ni teamkänsla, då ni håller era positioner och försvarar flaggan och skiter i scoreboard 👍😘

Medlem

Hur många spelare blir det max per server?

Medlem

Ser ju riktigt bra ut. Dock tycker jag rekylen ser riktigt mesig ut och alla vapen ser ut att vara "laserbeams"

Blir nog kul ändå , taggad

Medlem
Skrivet av Workout51:

Jag väntar till jag har sett mer. Landningsbanor verkar dock inte finnas. Transportfordon såg jag inga.

Landningsbana visas åtminstone på Operation Firestorm:

Blackhawk

Chinook

Polaris MRZR(?)

Rosomak APC

Sen kan man alltid haka på valfritt fordon också, om det nu klassas som transport

Det är de jag kan hitta, sen finns det läckor som visar på flera transportfordon som inte setts till ännu.

Medlem

Högt/lågt tempo.. i BF har man väl alltid(?) kunnat välja spelstil själv?

Minns att det var rätt tillfredställande i BF3/4 att köra recon med soflam och rangefinder för att markera mål åt laget.
Även köra den där drönaren för att spot’a

Medlem
Skrivet av baggso:

Högt/lågt tempo.. i BF har man väl alltid(?) kunnat välja spelstil själv?

Minns att det var rätt tillfredställande i BF3/4 att köra recon med soflam och rangefinder för att markera mål åt laget.
Även köra den där drönaren för att spot’a

Jupp. Folk tänker bara att det är högt tempo för att de trailers vi har sett ska vara högoktaniskt action-späckat, och Content Creators/Streamers kör med högt tempo för att det alltid ska hända något för tittarna.

I tidigare spel har jag alltid gillat att försvara capture points. Jag hittar en plats med bra utsikt eller någon flaskhals och slänger upp mitt maskingevär, och om jag dör försöker jag antingen ta mig tillbaka för att fortsätta försvara, eller så rör jag mig till nästa capture point för att försvara den istället. Om jag går offensivt och trycker framåt gör jag det helst med andra spelare, och då ser jag till att de har ammo och ryggen fri. Jag tycker också om att markera och rapportera fiender; var fiendernas tanks är, vilka mål det andra laget pushar, var det sitter snipers, etc.
Man måste inte sprinta runt och jaga kills som om det vore Team Deathmatch.

Medlem
Skrivet av samukakauka:

Ni som gnäller om för högt tempot..

Efter ni har tagit över en flagga, sätt er ner och campa, ta fram korv & bröd och invänta fienderna. Då får ni ett lugnare tempo och samtidigt får ni teamkänsla, då ni håller era positioner och försvarar flaggan och skiter i scoreboard 👍😘

De flesta som pratar om lugnare tempo brukar snacka om problemet att skutta runt ett hörn ofta är bättre än att vara förberedd. Detta beror ofta på att farten man har gör en svårare att träffa för den som håller en vinkel. Dock verkar detta spelet åtminstone delvis lösa detta. Man verkar nämligen inte kunna lägga sig ner och skjuta före man ligger på marken. Hoppas de gör/gjort det samma med att hoppa. Antingen inte kunna skjuta tills man landar igen eller att man bara kan köra hipfire med sjuk spread.

Sen verkar tempot överlag blivit lite långsammar då tactical sprint är borta och känns som att man springer lite mer likt BF3.

Medlem

Ser riktigt trevligt ut Har saknat ett bf i modern tid. Känns som att dom lyssnat på spelarna med det mesta som folk ogillade med 2042. Sen kommer dom ALDRIG tillfredsställa alla. En del gillar det höga tempot och väljer spellägen som rush eller conquest med bara infanteri, andra vill ha det långsamt och väljer stora Conquest banor där man har mer tid att planera sina drag.
Har aldrig förbokat ett spel, någonsin, och kommer självklart inte göra det nu heller. Tror dock att kag behöver en uppgradering av dator tills det släpps.. Ett 3080 och i5 10600k räcker inte riktigt längre.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Landningsbana visas åtminstone på Operation Firestorm: https://i.imgur.com/msOaepF.png

Blackhawk
https://i.imgur.com/cyeHa4D.png

Chinook
https://i.imgur.com/wMrMckf.png

Polaris MRZR(?)
https://i.imgur.com/IJbyLCn.png

Rosomak APC
https://i.imgur.com/vHt2MaZ.png

Sen kan man alltid haka på valfritt fordon också, om det nu klassas som transport
https://i.imgur.com/BNh9uvs.png

Det är de jag kan hitta, sen finns det läckor som visar på flera transportfordon som inte setts till ännu.

Tack för infon. Mycket märkligt att de inte visade något kring detta och kartor med lugnare tempo som många efterfrågar här. Sen är det bekräftat att det inte är serverlista vilket är synd. Troligen forcerad SBMM skit då

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Kul med klasser igen, men att man kan ha alla sorters vapen till alla klasser suger!

Medlem

Grafiskt ser det rätt gammalt ut, förhoppningsvis inte så tungdrivet då.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Grafiskt ser det rätt gammalt ut, förhoppningsvis inte så tungdrivet då.

Recommended PC System Requirements

• Processor(AMD): AMD Ryzen 7 3700X

• Processor(Intel): Intel Core i7-10700

• Memory: 16GB

• Graphics Card(AMD): AMD Radeon RX 6700-XT

• Graphics Card(Nvidia): Nvidia RTX 3060Ti

• Direct X: DX12

• Online Connection Requirements: Yes

• Hard Drive Space: SSD - 80GiB

Minimum PC System Requirements

• Processor(AMD): AMD Ryzen 5 2600

• Processor(Intel): Intel Core i5-8400

• Graphics Card(AMD): AMD Radeon RX 5600 XT 6GB

• Graphics Card(Nvidia): Nvidia RTX 2060

• Hard Drive Space: HDD - 55GiB

https://www.ea.com/en/games/battlefield/battlefield-6/system-...

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Recommended PC System Requirements

• Processor(AMD): AMD Ryzen 7 3700X

• Processor(Intel): Intel Core i7-10700

• Graphics Card(AMD): AMD Radeon RX 6700-XT

• Graphics Card(Nvidia): Nvidia RTX 3060Ti

• Hard Drive Space: SSD - 80GiB

Minimum PC System Requirements

• Processor(AMD): AMD Ryzen 5 2600

• Processor(Intel): Intel Core i5-8400

• Graphics Card(AMD): AMD Radeon RX 5600 XT 6GB

• Graphics Card(Nvidia): Nvidia RTX 2060

• Hard Drive Space: HDD - 55GiB

https://www.ea.com/en/games/battlefield/battlefield-6/system-...

Systemkraven är sällan talande för hur väl spelet faktiskt presterar på sämre hårdvara, trevligt med så låga rekommenderade specs dock.

Medlem

Ser riktigt bra ut. Ser ut att gå tillbaka till rötterna, det som gör Battlefield riktigt bra. Men vill testa beta först, kanske ändrar helt uppfattning efter det.

Medlem

Njaee....

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

12
Skriv svar