18.00 – FZ Play spelar Battlefield 6!
...började skriva mina specs sen insåg jag att jag är DM i DnD imorgon så tji fick jag.. får se om jag hinner joina ändå (tror jag redan har early-access till betan).
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >
3 nycklar.. snålt Dice!
FZ skulle väl dela ut totalt 26 nycklar, inte snålt alls tycker jag. De ger inte ut alla på en gång/samma dag bara.
FZ skulle väl dela ut totalt 26 nycklar, inte snålt alls tycker jag. De ger inte ut alla på en gång/samma dag bara.
De här tre har vi fått av EA:s medarbetare i dag, var ej alls planerat. De andra nycklarna hör till ett sponsrat event. Oavsett vilket har jag svårt att se det som snålt, särskilt i semestertider när många är borta. Deras medarbetare fixade detta åt oss efter vanlig arbetstid i kväll, så det är riktigt schysst skött.
"Vi drar och meddelar tre deltagare på förmiddagen den 8:e."
Man ska spela med Wakkaah imorgon den 7/8 men man får nyckeln den 8/8?
That's not how we roll! Den 7:e ska det stå, inget annat. Tack!
CPU AMD Ryzen 7 7800X3D 8 kärnor - 4,2 GHz - AMD SOCKET AM5 - Bulk
Motherboard ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI
CPU Water cooler Arctic Liquid Freezer III 240 A-RGB Black
SSD 1 Kingston NV2 M.2 2T
SSD 2 Kingston NV2 M.2 500GB
Case Lian Li LANCOOL 205 Mesh C Svart
Ram G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHZ CL30 Trident Z5 Neo Svart
GPU try 2 Sapphire Puls Radeon RX 7900 XTX AMD 24 GB GDDR6
PSU Cooler Master GX Gold 850W Modular A/EU cord
Spelat alla BF-spelen hittills. Bad company är min favorit.
600/600 fiber
En livslång resa med Battlefield.
Min första kontakt med Battlefield-serien går långt tillbaka till LAN-café-tiden i Malmö. Jag växte upp där och började spela Battlefield 1942 på Phantasy LAN ä café när jag var runt 12-13 år, och är 35 idag.
Minnena av att kämpa på Wake Island och flyga över havet är fortfarande starka. Battlefield 1942 var inte bara ett spel – det var en chans att leva ut min morfars berättelser om andra världskriget.
Sen kom Desert Combat-modden och jag minns hur häftigt det var att flyga Apache-helikopter över de vidsträckta ökenbanorna. Musiken från spelet ger mig fortfarande mäktiga nostalgikickar.
När Battlefield 2 släpptes var allt jag spelade Strike at Karkand. Spelet var en helt ny nivå av action och realism.
Battlefield 3 markerade en ny era för mig, då jag köpte min första gaming-laptop under mina nyligen påbörjade universitetsstudier. Intensiva spelsessioner blev naturliga pauser från allt tentaplugg.
Noshahr Canals och Talah Market var favoritbanorna.
När Battlefield 1 släpptes var jag nyutexaminerad läkare och spelet blev min flykt från alla stressiga jourpass. Där och då var det ibland min enda chans att koppla av.
Battlefield V var det första spelet jag spelade på min egna stationära gaming-PC, mitt första hemmabygge. Det var en belöning för att jag landat mitt första jobb som ST-läkare på ett välrenommerat sjukhus.
Sedan kom Battlefield 2042, men det var inget för mig.
Nu, som småbarnsförälder, är jag exalterad över den kommande Battlefield-titeln. Jag hoppas på en värdig uppföljare som lever upp till mina höga förväntningar och binder samman alla de fantastiska minnena jag har från tidigare spel.
Ser fram emot att hoppa in i spelet så snart som möjligt och spelar gärna med er. Har ytterst mediokra skills fören en ordinär casual spelare.
Oavsett önskar jag lycka till till er som streamar – jag kommer att följa med oavsett!
Min nuvarande PC-konfiguration:
CPU: AMD Ryzen 9 5900X
GPU: ASUS GeForce RTX 3080 TUF
RAM: G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4
SSD: Samsung 980 1TB M.2
Uppkoppling: Fiber 1000/1000
Har spelat BF sedan 1942, spelat competitive i BF3 och BF4, var prime time BF då.
Dragit mest speltid på BF4 och BF3.
Har spelat väldigt mycket BF1 med jämrfört med BF V då ettan var det bättre sedan BF 3/4.
Spelat som Medic/support hela tiden, ibland sniper, men main klass är Medic/support.
Har Discord och har semester så har all tid till detta!
Burken.
Msi 4090
32Gb Corsair minne
Intel i9 14900K
Samsung 9100 PRO M.2 NVMe Gen5 1T
Sitter sedan på en 32" Philips Evnia 4k OLED 240Hz
Uppkoppling Fiber, 1000/1000
CPU: i7-7700k
GPU: 1080TI
Minne: 16gb
(Ja... skiten är gammal... sa för tusen år sen att jag skulle köpa ny burk när nästa GTA kom.)
Erfarenhet av Battlefield: Minimal, tänkte spela öppna betan men insåg plötsligt att det är Way out West i Göteborg den helgen. Så jag måste fly staden. Flyr till Danmark på fredag och kommer hem måndag kväll. Som tröst för att jag tvingas vara i Danmark så hade det varit kul o spela lite BF på torsdag kväll iaf.
Det går även att titta på en twitch-stream 30 minuter så får man access direkt, som FZ skrev om tidigare.
Jag har lirat nonstop sen kl 10 nu, spelet är faktiskt helt otroligt jämnfört mot tidigare. Helvete. Vill att ni upplever det själva men jag är såld!
7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Det går även att titta på en twitch-stream 30 minuter så får man access direkt, som FZ skrev om tidigare.
Jag har lirat nonstop sen kl 10 nu, spelet är faktiskt helt otroligt jämnfört mot tidigare. Helvete. Vill att ni upplever det själva men jag är såld!
Vill tillägga att man först måste länka sitt EA konto till Twitch för att detta skall fungera. Satt och väntade ett par timmar utan att få kod helt i onödan Provade sedan att länka kontot... 30 min senare fick man sin kod.
Var ju värt å vänta i kö...
jag får upp nåt annat fel meddelande. Och måste in i bios och ändra nåt. men hittar inget där. Ea alltså
Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa
jag får upp nåt annat fel meddelande. Och måste in i bios och ändra nåt. men hittar inget där. Ea alltså
Det där är deras anticheat.
Once in the BIOS/UEFI menu, navigate to the settings menu (e.g., "Security," "Boot," or "Advanced").
Find the "Secure Boot" option.
If you see a "CSM (Compatibility Support Module)" setting, ensure it is disabled, as Secure Boot typically requires UEFI mode.
Change the Secure Boot setting to "Enabled" or "On".
Some systems may have different Secure Boot modes (e.g., Standard, Custom). If available, choose "Standard".
Save the changes and exit the BIOS/UEFI settings. The computer will restart.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >
5 timmar senare och jag är inte såld än så länge Väldigt snabb TTK, kartorna är väldigt små och snabba, full regen, breakthrough kartan Iberian offensive är väldigt generisk, lite samarbete. Plus är förstörelse och perks. Sen förstår jag inte Conquest? Är det verkligen storleken på kartorna? I så fall väldigt små där också.
"Delta Force", som är gratis, har allt detta och känns ärligt talat bättre. Problemet där är fuskare och jag tror detta är anledningen de pushar kernel så hårt för att få det till en stor konkurrensfördel även om det skrämmer en del också förvisso.
Det blir att se vid release med allt innehåll.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler