Fuskare påstås ha hittat till Battlefield 6-betan
Är det rimligt att förvänta sig att det ska vara noll fuskare?
Om utvecklaren nu tvingar folk att ta till åtgärder såsom att gå in i BIOS för att pilla med inställningar p.g.a anti-fusk, vilket väldigt många människor inte kommer att klara av även med tydliga instruktioner (glöm inte att gemene man inte har samma datorvana som en FZ-användare rent generellt) så skulle jag säga att förväntningen är att de ska kunna hålla fuskare borta iaf dag 1-2 av en early access av en beta, ja. Eftersom att de inte lyckats med detta så tycker jag att det är ett grovt och totalt misslyckande.
Sen att det dyker upp fusk förr eller senare är såklart ingen förvånad över, men när de gör det såhär krångligt och det ändå fuskas DAG ETT så tycker jag definitivt att de förtjänar att pekas ut för detta.
Eller så köper du ett ps5 och slipper både secure boot och fuskare. Troligen billigare också.
Tyvärr ingen konsol människa förerdrar PC där man kan göra allt.
Om du har en dator som uppfyller systemkraven för spelet så stödjer den garanterat Secure Boot också. Även min 14 år gamla dator hade stöd för det, och funktionen är ännu äldre än så. Har funnits på alla senare datorer jag haft också.
Vilket moderkort har du?
Sitter på https://www.gigabyte.com/Motherboard/G1Sniper-3-rev-10
Tror det bara stödjer TPM 1.2 om man skaffar sån modul.
Fungerar fortv bra att spela andra nya spel som inte kräver secure boot.
Ta fram en central lösning. En black book. Hamnar ditt IP i den så är det IP spärrat från alla spel som deltar i lösningen.
Du fuskar i COD och blir bannad i 15 spel. Fusk will be no more.
Det där löser ingenting just nu, alla som gör detta spoofar både HWID och IP:n.
Man måste nog gå steget längre och köra med REAL-ID I Comp play, vet man inte vem personen är på riktigt så är allt det här meningslöst. Enda banningen som faktiskt fungerar är väl den i EVE där man blir bannad som person och inte som någon online ID.
P.L.U.R