Se gameplay från Duke Nukem Forever

Medlem

Resultatet av 12 års arbete? Mjaaaaaa...

Medlem

Man måste bara älska han kommentarer

Medlem

Haha, stenhårt när han ger fingret och faller ner i hålet

Riktigt riktigt synd att dom lagt ner :/

Medlem

Tragiskt faktiskt, att det är helt oimponerande.
Inget överhuvudtaget som får en att höjja på ögonbrynen. Massa animeringar för vad det iaf ser ut som är massa skriptade sekvenser... jag menar snälla...

De sa ju att de aldrig skulle släppa spelet förrens det va helt banbrytande. Förstår att de gav upp, inget de verkar vara kababla till att göra. Hoppas detta är det sista man hör från 3dRealms nu bara

Medlem

Rädda The Duke nu!!! Har ju för fan väntat så många år redan-_-

Skrivet av Fisse:

Tragiskt faktiskt, att det är helt oimponerande.
Inget överhuvudtaget som får en att höjja på ögonbrynen. Massa animeringar för vad det iaf ser ut som är massa skriptade sekvenser... jag menar snälla...

De sa ju att de aldrig skulle släppa spelet förrens det va helt banbrytande. Förstår att de gav upp, inget de verkar vara kababla till att göra. Hoppas detta är det sista man hör från 3dRealms nu bara

Yup, det är en video som en av animatörerna tänker använda i sin cv, därför fokuset på animationer. Faktiskt.

Medlem

Om ni frågar mig så kommer 3D Realms läggas ner för att bli en del av det nyligen återuppstartade Apogee (som tidigare jobbade ihop med 3D Realms). Apogee kommer fortsätta med DNF och ge ut det. En del personal från 3D Realms kommer säkert fortsätta på Apogee med.

Remember where you heard it first.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Om ni frågar mig så kommer 3D Realms läggas ner för att bli en del av det nyligen återuppstartade Apogee (som tidigare jobbade ihop med 3D Realms). Apogee kommer fortsätta med DNF och ge ut det. En del personal från 3D Realms kommer säkert fortsätta på Apogee med.

And you know where you heard it first.

Underbart! Tack mikael!

KoP
Medlem
Skrivet av FortuN:

Lovar att många ungar gråter nu med saknad av detta spel

Dom som gråter nu är inte ungar längre. Utan har hunnit bli lite äldre med åren sen först Duke (både plattformaren och 3D). Men likförbannat gråter vi.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av DonGrif:

Om ni frågar mig så kommer 3D Realms läggas ner för att bli en del av det nyligen återuppstartade Apogee (som tidigare jobbade ihop med 3D Realms). Apogee kommer fortsätta med DNF och ge ut det. En del personal från 3D Realms kommer säkert fortsätta på Apogee med.

And you know where you heard it first.

Underbart! Tack mikael!

Hehehe. Ja nu var det där mina egna spekuleringar bara. Om vad jag tror är på gång.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Fan vad najs! Jag han aldrig köra Duke Nukem 3D i min ungdom för att jag ej hade nåt n64 då. Dags att börja köra det nu verkar det som!

Medlem

Alla som påpekar att 12 år och allt de hade att komma med, så hänvisar jag till att de bytt motor flera gånger, så de där tolv åren har nog gått till att teoretiskt putsa gameplayet till perfektion.
Och ni små ungar som gnäller över att det är grafisk dåligt så.. så.. äh, ingen ide att ta ut min ilska på er, ni förstörde Psychonauts dock.

Och han som var 16 år och klagade på att många ungar skulle gråta. Vilken irnoni över det.

Jag skulle lätt punga ut pengar för detta spel helt klart! För alla "nya" roll modeller som finns i gaming världen är sorgliga, kolla bara på hur många huvudpersoner i spel som är brunhåriga, slanka och har skägg nu förtiden. Så känns det skönt med att Duke kommer tillbaka. För mig har det alltid varit gameplayet som bygg ett spel! Always bet on duke, även fast han nu pekar finger åt oss.


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Inaktiv
Skrivet av READON:

Fan vad najs! Jag han aldrig köra Duke Nukem 3D i min ungdom för att jag ej hade nåt n64 då. Dags att börja köra det nu verkar det som!

vem fasen spelade duke på n64 :x ?

Medlem
Skrivet av Urban_krull:

Alla som påpekar .....

2nd

Tack för det du skrev, nu slipper jag!


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av READON:

Fan vad najs! Jag han aldrig köra Duke Nukem 3D i min ungdom för att jag ej hade nåt n64 då. Dags att börja köra det nu verkar det som!

vem fasen spelade duke på n64 :x ?

Det ägde i coop;) bara så du vet.. 8)

Medlem

Många som kommenterat här och klagat över hur det ser ut eller hur spelet hade varit, ni har nog inte spelat 3d eller de andra så ni har nog inte en aning om vilken spelglädje det är!

Kan ju säga att Duke Nukem 3d är med på min top 10 lista av bästa spel och det gör nästan ont i hjärtat på mej när jag tänker på att de har lagt ner:( Men är nästan säker på att någon slutför det här:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av zsm:

Det enda jag fick ut av klippet är att låten var stabil som fan. Nu vill jag veta vad faon den heter

Duke nukem theme, spelad av megadeth

http://www.youtube.com/watch?v=pxcbr3PJ76E

Lee jacksson - Grabbag tror jag orginalet heter!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av zsm:

Det är så roligt med alla konspiratoriska människor som dyker upp. "Det kan vara en pr-kupp!" och tyvärr, det är ju nu bevisat att det verkligen hade fungerat som en pr-kupp.

Men jag tror gärna att spelet är och förblir vaporware. Skulle det vara så att det bara är en pr-kupp, så är det enbart respektlöst mot fansen, och då skulle jag personligen låta bli att köpa spelet oavsett hur bra det är och hur nostalgiskt värde det än må ha.

Så vaporware är synonymt med Duke, och så ska det förbli!

Du borde bannas från fz för det där PUNKT


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det såg roligt ut men... om jag ska vara ärlig så verkade gameplay rätt så föråldrat med ett par gimmicks bara. Ja ja jag vet hädelse: jag ska säga att det är "oldskool". Men faktum är att jag gillar inte längre spel där sidestep + prångla granater är huvudpoängen. I så fall spelar jag hellre gamla duke. Oldskool charm är charmigt bara när den är geniun: att försöka återskapa den känns billigt och ledsamt och jag tänker inte intala mig själv att det är "oldskool".

Tyvärr: i slutändan är det nog bäst att DNF "did not finish".

Medlem

har svårt att se nån annan utvecklare göra DNF, men med lite tur startar folket på 3D egen/ny firma och hastar ut skiten för att sedan patcha det till spelbart. såg riktigt roligt ut btw. Enbart alla one-liners gör ju att en 5-hunka känns billigt för detta.

Medlem

Såg ju inte helt tokigt ut.
Men det verkar vara låångt ifrån färdigt, 1-2 år bergis med tanke på deras ambitionsnivå.

Inaktiv
Skrivet av NeoWeo:

Tycker synd om dem stackars utvecklarna. Dom kommer aldrig få ett jobb igen. Vilken arbetsgivare vill anställa en lodare som jobbat på 3D REAMLS
Å andra sidan så kanske dom får komma på arbetsinterjuv för arbetsgivarna är väl nyfikna på vad dom hållit på med under alla dom här åren.

Dagens!

Medlem

såg asnice ut juh! Fan hoppas att dem kan få göra klart det
Take 2 borde ju hoppa in o bärga projektet o få ihop alla artists o kodare o få ihop en release..

Medlem

jag ska då ha spelet i minst 2 ex när det kommer ut

mer high tec och bad ass har jag inte sett sen duke 3d


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Duke har aldrig egentligen handlat om grafik, dom brydde sig ju inte ens om att skapa en riktig 3D-motor till Duke3D och ÄNDÅ rockade det så hårt! Spelen handlar om spelglädje och fokus ligger där istället för enbart "eye candy" som alla andra mest fokuserar på.

Ett exempel är stadionbanan som ni säkert sett från klippet. Det är första banan i DNF och det är Duke som står å lirar Duke3D i arkad inne i sitt feta mansion. Så fort man klarat banan så zoomas det ut och allt ser bättre ut etc. Låter som en sjukt cool effekt!

Skrivet av DonGrif:

Om ni frågar mig så kommer 3D Realms läggas ner för att bli en del av det nyligen återuppstartade Apogee (som tidigare jobbade ihop med 3D Realms). Apogee kommer fortsätta med DNF och ge ut det. En del personal från 3D Realms kommer säkert fortsätta på Apogee med.

Remember where you heard it first.

Det där var min teori i förra (ryktes)tråden ju! Jag var först! ^^

(Always bet on Dukeeeeeeeeeeee)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Duke har aldrig egentligen handlat om grafik, dom brydde sig ju inte ens om att skapa en riktig 3D-motor till Duke3D och ÄNDÅ rockade det så hårt! Spelen handlar om spelglädje och fokus ligger där istället för enbart "eye candy" som alla andra mest fokuserar på.

Ett exempel är stadionbanan som ni säkert sett från klippet. Det är första banan i DNF och det är Duke som står å lirar Duke3D i arkad inne i sitt feta mansion. Så fort man klarat banan så zoomas det ut och allt ser bättre ut etc. Låter som en sjukt cool effekt!

Skrivet av DonGrif:

Om ni frågar mig så kommer 3D Realms läggas ner för att bli en del av det nyligen återuppstartade Apogee (som tidigare jobbade ihop med 3D Realms). Apogee kommer fortsätta med DNF och ge ut det. En del personal från 3D Realms kommer säkert fortsätta på Apogee med.

Remember where you heard it first.

Det där var min teori i förra (ryktes)tråden ju! Jag var först! ^^

(Always bet on Dukeeeeeeeeeeee)

Precis vad jag tänkt med. Ganska intressant att se att Scott Miller är co-founder för det "nya" Apogee.

Medlem

Yes indeed. Det är garanterat nått som e fuffens iaf. Möjligt att George Broussard/Scott Miller på nått sätt hamnat i klorna på Take2 genom alla uppköp där publiceringsrätten hängt med, och genom att väcka liv i ett nytt "Apogee Software, LLC" så kanske de kommer runt detta.

Värt att påpeka är att "Apogee Software, LTD" _är_ 3D Realms. 3DR var en undertitel som de antog när 3D-spelen var på rejält intåg, företaget döptes sen om till 3D Realms och apogee försvann men det är egentligen 100% samma företag.

Det Apogee som vi ser nu är ett NYTT bolag, och det är ganska intressant att se vilka spel de redan lagt klorna på. Dessutom lokaliserade i Garland, Texas, precis som 3DR. Slump?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av DonGrif:

Om ni frågar mig så kommer 3D Realms läggas ner för att bli en del av det nyligen återuppstartade Apogee (som tidigare jobbade ihop med 3D Realms). Apogee kommer fortsätta med DNF och ge ut det. En del personal från 3D Realms kommer säkert fortsätta på Apogee med.

And you know where you heard it first.

Underbart! Tack mikael!

Hehehe. Ja nu var det där mina egna spekuleringar bara. Om vad jag tror är på gång.

Hopp är alltid bra

Medlem

snyft.. Om nu någon ska ta upp det här projektet så får vi väl hålla tummarna för att det involverar några gamla rävar från originalet så det inte tappar all själ...

Inaktiv

grejjen är det att det finns två apogee företag som folk tycks blanda ihop ibland.
först Apogee Software Ltd. med DOTTERBOLAGET 3dRealms

och sedan det nystartade "Apogee Software LLC" som är ett helt fristående företag som inte har något som helst med dom två tidigare att göra

Joe S. förklarar det lite bättre här:
http://forums.3drealms.com/vb/showpost.php?p=870368&postcount...

imo så är chansen att DNF kommer att tas över av någon annan part som inte har SM eller Gb som ägare ser jag som ganska liten.

Chansen är nog större att den hamnar under RadarGroup tillsammans med bland annat Prey 2

edit*
såg att jonis mer eller mindre redad skrivit samma sak. men whatever.

Skriv svar