Hur ofta dricker ni?

Inaktiv
Skrivet av lave:

varför välja bort något som är gott liksom?

F3D: med tanke på vad som passerar som alkoholhaltiga drycker i Japan så kan jag förstå dig...

"hej jag heter 14 och öl är aaas gott assååå"
vill jag dricka något gott finns det appelsin juice
handlar mer om att folk varje vecka lääängtar till fredag/lördag så dom kan supa sig fulla - en patetisk livstil .. hela veckan tänker dom på vad dom ska göra på helgen, åååh vad vi ska bli fulla asså!
gl hf with your alcohol

åh, lets throw in some pregidous into the mix! fun fun time we'll have!

Medlem

Allt från 2-8 gånger i månaden som jag dricker mig "onykter" om man ska uttrycka det så, och så händer det att man tar ett par öl mitt i veckan till en fotbolls match eller liknande.

Det varierar kraftigt hur det ser ut varje månad tackvare studier och liknande.

F3D, hur ser du t ex på att jag som student kan i princip supa när ja vill och inte behöver ha den där Fre/lördag längtan som många äldre dras med? Tror många skulle se din livsstil med att hänga på arcade patetisk och att du längtar att gå dit hela dagarna ;p Säger inte att det är något fel, för jag personligen skulle hellre hänga på en arcade än att gå ut och supa mig onykter ;p

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av lave:

varför välja bort något som är gott liksom?

F3D: med tanke på vad som passerar som alkoholhaltiga drycker i Japan så kan jag förstå dig...

"hej jag heter 14 och öl är aaas gott assååå"
vill jag dricka något gott finns det appelsin juice
handlar mer om att folk varje vecka lääängtar till fredag/lördag så dom kan supa sig fulla - en patetisk livstil .. hela veckan tänker dom på vad dom ska göra på helgen, åååh vad vi ska bli fulla asså!
gl hf with your alcohol

åh, lets throw in some pregidous into the mix! fun fun time we'll have!

Du är en helt fördomsfri människa du? Du kanske inte ska dömma ut andras livstil med tanke på de inläggen du gjort på forumet. Här har du en annan fördom : alla som spelar japanska spel är mesiga nördar med stora glasögon och ansiktet fult med finnar, och allt de gjör hela dagarna är att läsa manga och se på anime.

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Du är en helt fördomsfri människa du? Du kanske inte ska dömma ut andras livstil med tanke på de inläggen du gjort på forumet. Här har du en annan fördom : alla som spelar japanska spel är mesiga nördar med stora glasögon och ansiktet fult med finnar, och allt de gjör hela dagarna är att läsa manga och se på anime.

För att inte tala om hur många av dessa som brukar sitta och dra i skinnflöjten till hentai. Finns inget som är så upphetsande för nördarna som att se en grönhårig tjej få smaka tecknad åderpåle!

Medlem

Räknas cider?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Förstår inte varför folk här ser så snett på folk som dricker lite då och då. En sak att dricka sig dyngrak bara för sakens skull, men en annan att bli lite lullig i trevligt sällskap, bara för att man blir så skönt avslappnad efter några öl. Och det har defenitivt inget att göra med "bara för att dricka", inte i mitt fall iaf.

Medlem

Tyväre så dricker jag varje tisdag, och kanske varannan helg.
JObbar inom byggbranschen och då är Tisdagen perfekt och supa till. Man kör inte bilen nästa dag och man är nte lika trött som på Månadagggen.

ett säkert tips på att set att jag är lite fuller är att jag sjunger Johnny Cash sånger


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Är egentligen lite för ung för att berusa mig, men under förra året blev det iaf minst 15 gånger då jag var aspackad. I december åkte jag in på sjukhuset efter en extrem drickarkväll. Har inte rört alkohol sen dess. Festar fortfarande, men nu festar jag nykter vilket är mycket trevligare när man vaknar upp dagen efter och slipper bakfyllan!

Medlem

1-2 gånger per år


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv
Skrivet av Kungbla:

Du är en helt fördomsfri människa du?

har jag aldrig påstått jag är den mest fördomsfulla människan ever, skillnaden är väll den att jag står för det
don't get me started on .....people

stackars som tar åt sig av vad en finnig manga-läsande japan nörd säger om ens alkoholism
självförtroendet ligger bara på topp när alkoholhalten oxå gör det förstår jag?
stackars..

edit:
btw, vad för inlägg har jag gjort på det här forumet?

newfag

Medlem

och där nådde vi botten i ytterligare en tråd. ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Som Famest är jag också lite för ung att dricka men det händer.. Antar att man kan skylla på att man är ung och rebellisk.

Och på det stället jag bor händer det absolut ingenting så då får man ta till lite socialt smörjmedel. Det är iallafall perfekt för mig då jag pratar mycket mer!

Enligt mina kompisar.. Ifall jag inte står/ligger och spyr någonstans. Sånna gånger ångrar man den sista man tog.

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Kungbla:

Du är en helt fördomsfri människa du?

har jag aldrig påstått jag är den mest fördomsfulla människan ever, skillnaden är väll den att jag står för det
don't get me started on .....people

stackars som tar åt sig av vad en finnig manga-läsande japan nörd säger om ens alkoholism
självförtroendet ligger bara på topp när alkoholhalten oxå gör det förstår jag?
stackars..

edit:
btw, vad för inlägg har jag gjort på det här forumet?

newfag

Jag tar inte åt mig, verkar snarare du som gör det. I ditt första inlägg i denna tråden sa du att du inte skulle kommentera om folk som dricker alkohol. Nu har du skrivit två stycken efter det. Nej, jag dricker inte för att förbättra mitt självförtroende. Jag dricker för att det är gott. Du vet väl att sådana människor finns? Man kan istället ifrågasätta ditt självförtroende när du spelar tuff på ett internetforum. Och ang. min s.k. alkoholism; jag har varit full en gång i mitt liv, aldrig igen.

Inaktiv

Jag dricker alkohol ca 3-4 ggr per vecka, för det mesta whisky men även öl. Finns inget godare än efter en dags gott arbete, ett par timmars städning eller en lång söndagspromenad ta en 2-3 cl god single malt whisky och bara slappna av.

Tar mig en just nu, nummer tre om jag ska vara helt ärlig, bara för att det är gott. Först doftar man lite på den och sen sitter man och smuttar lite smått. Kan man kombinera detta med en god bok är lyckan gjord. Tyvärr har jag ingen bra bok för tillfället.

Medlem

Whiskey tycker jag smakar pappkartong, tacka vet jag gammeldansk

Inaktiv

En single malt whiskey kanske sådär varje kväll är riktigt gott. Öl och då speciellt guinness är också helt fantastiskt gott ibland. Dricker alkohol kanske 4-5 ggr per vecka.

Medlem

Mitt liv är ett komplicerat ölspel.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Jag dricker så lite att jag nästan kan kalla mig nykterist... d.v.s öl nån gång om året eller så inget mer


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:

Jag dricker så lite att jag nästan kan kalla mig nykterist... d.v.s öl nån gång om året eller så inget mer

+1


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Är man 15år så super man såfort man får chansen


signatur

They once tried to make a toilet paper out of Chuck Norris, but there was a problem. It wouldn't take shit from anybody.

Medlem
Skrivet av slajzan:

Är man 15år så super man såfort man får chansen

Oroväckande.

Hade nog svarat likadant när jag var 15 dock... Det var dock 19 år sedan.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Hahaha exakt. Nä men jag är inte din average fjortis som super i sig sprit. Jag tar hellre en öl. Om jag vore fjortis skulle jag väl inte sitta här å skriva?


signatur

They once tried to make a toilet paper out of Chuck Norris, but there was a problem. It wouldn't take shit from anybody.

Avstängd

Nykterist. Jag har aldrig prövat alkohol och jag har inga planer på att göra det heller. Eller iofs råkade jag dricka lite öl en gång när jag var liten (jag trodde det var Trocadero) och så fick jag ett glas vitt vin på nyårs (vilket smakade fy hurvas). ^^

Medlem

*host*kärring*host* Nej men seriöst det är upp till var och en. Så som det är med tobak.

Medlem

Njae, tobak är nästan uteslutande en imagegrej, ger inte så jävla mycket utöver det faktum att det är trevligt att dra en cigg.. men det är väl en tråd för sig.

OnT: Jag super ett par gånger i månaden.. hur mycket det blir varierar, ställer nån fram en flaska sprit och blandar en grogg åt mig och ger intryck av att jag kan ta själv sen så är det bara "hej, vi ses väl imorrn då.. eller nått" för jag vaknar bara nästa dag och vetefan vad som hänt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

innan jag flyttade hit och började jobba så vart det mellan 1-4ggr i veckan, och mer på sommaren.

Nu därimot så bor man i en skit liten stad där man inte känner nån så blir väll när man åker iväg till barndoms staden ellr hälsar på/nån hälsar på. och de händer väll kanske runt 1-2 ggr å månaden.
ruggit tråkigt är de, men oj oj oj va man sparar pengar.
Och ja, jag är en av dom som tycker det är skit ball att bli redlös och bara fara omkring på nån krog.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Inaktiv

När man går ut och svänger sina lurviga på krogen så dricker jag. Annars i vardagen sker det nästan aldrig, kommer dock ändras så fort ute-serveringarna öppnar. För då får man sitta ute i värmen och dricka en kall öl, och röka samtidigt..


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

12
Skriv svar