Irak-spelet inget för Europa?

Robot
Medlem
Irak-spelet inget för Europa?

Då får man helt enkelt tanka det

Medlem

Inga spel ska någonsin förbjudas

Medlem
Skrivet av FZ:

Tycker du att det här är ett spel som borde förbjudas, och gör Konami rätt som släpper ett spel baserat på en ännu pågående konflikt?

Nej, det borde inte förbjudas, givetvis inte. Konami gör inte fel då de släpper ett spel baserat på en pågående konflikt. Varför skulle det anses vara fel?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Är väl inget nytt att USA ska vara patriotiska? Är väl bara att kolla film och spel om WW2.
lite rolig fakta är ju också att WW2 som tema i spel/film använts längre än va själva kriget va.

Medlem

Kan det bli mer USA-patriotiskt än vad WWII- och Vitenam-spelen är idag? Jag menar; fienden är "ondskan personifierad" och dör i massor - på grund av en eller ett fåtal soldaters hjältemod.

Black Hawk Down är en mindre variant som utspelade sig inte så länge sedan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av Fargo:

Då får man helt enkelt tanka det

Är inte sådant olagligt?


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fargo:

Då får man helt enkelt tanka det

Är inte sådant olagligt?

Mycket möjligt. Men vill man avnjuta ett förbjudet spel så får man väl helt enkelt vidta vissa... åtgärder.

Som sagt, konami förlorar bara på att inte släppa det i Europa.

Medlem

Självklart. EU tycker ju om att bestämma och leka elak unge med förstoringsglas vid en pissmyrsstack. Ni har väl inte missat senaste tidens funderingar om totalkontroll av Internet, så varför skulle en så simpel sak som ett spel slippa undan de koncentrerade solstrålarna?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:

Inga spel ska någonsin förbjudas

Förutom dåliga spel:P


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Balanserar på gränsen till dålig smak tycker jag.

Men ok, om man kan välja vilken sida av "kriget" man ska slåss på - då skulle det bli mer intressant tycker jag.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Förbjud blaskan , visa lite respekt it's that simple.
Finns ju tillräckligt med shooters ändå baserade på desert tema men att gå in så mycket i detalj och specifikt känns ganska lamt, inget jag kommer köpa om det släpps. (dålig stil)

Interaktiv historie lektion... alltså något sådant kommer ju bara aldrig funka...

Håller även med ovanstående, låt oss spela som den andra sidan också isf.(SP)

Medlem

bah det kmr nog ga att fa tag i pa andra satt annars

Medlem

EU börjar bli värre än kina allvarligt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Död åt kostym-nissarna

Medlem
Skrivet av zauii89:

Förbjud blaskan , visa lite respekt it's that simple.
Finns ju tillräckligt med shooters ändå baserade på desert tema men att gå in så mycket i detalj och specifikt känns ganska lamt, inget jag kommer köpa om det släpps. (dålig stil)

Respekt? Skall inte spelet förbjudas i Irak då om det är folks känslor man vill spara? Att det redan finns ett spel på samma tema är inte ens i närheten av en anledning att avstå.

"Dålig stil" är att censurera och förbjuda.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Helt rätt att censurera bort USA patriotism.. Kriget startades med lögner och med monetär vinning som mål så jag tycker inte att det skall glorifieras. Hur vore det med ett spel som glorifierade Hitlers framfart och den människosyn han hade? Nej om man skall göra historiska spel så skall de vara gjorda ur en neutral synvinkel.
USA måste få få skrivet på näsan att omvärlden inte tycker om att de petar i allt som kan gagna dem och att de skiter i konflikter där de inte kan tjäna pengar tex alla utrotningskrigen i Afrika. Hade afrikanerna haft olja så hade USA vart där på 3 röda...

Medlem
Medlem

OFTA!! Detta värkar ju skit grymt!
Såg in en film att dom kommer att kopiera bad company med förstörelsen

Medlem

Jag som precis förbokade spelet


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Förstår att folk tycker detta är segt, själv kunde jag inte bry mig mindre, dock.


signatur

subterranean homesick alien

Allt som inte är som jag vill ha det borde förbjudas.
Jawohl!

**ironi-mode off**


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Dåligt om det inte kommer hit.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

jupp, blir det förbjudet så laddar man ner det istället. enklare än så blir det inte


signatur

//monster

Inaktiv
Skrivet av zyr0k:

Självklart. EU tycker ju om att bestämma och leka elak unge med förstoringsglas vid en pissmyrsstack. Ni har väl inte missat senaste tidens funderingar om totalkontroll av Internet, så varför skulle en så simpel sak som ett spel slippa undan de koncentrerade solstrålarna?

Skrivet av Fargo:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fargo:

Då får man helt enkelt tanka det

Är inte sådant olagligt?

Mycket möjligt. Men vill man avnjuta ett förbjudet spel så får man väl helt enkelt vidta vissa... åtgärder.

Som sagt, konami förlorar bara på att inte släppa det i Europa.

Om hela Europa hade bestådd av en något efterbliven skara idioter så hade det kanske blivit en vinst. Men som tur är så är de flesta smarta nog att de undivker det här och liknade spel. Alltså inte värt att satsa i Europa. För att kostaderna är högre än vad som kan tjänas.

Varför vill du ha det här spelet föresten? Och säg inte att det är för att det är ett bra spel för du hade verkligen inte brytt om det hade varit ett spel med en massa rymdisar osv.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag tycker att det inte är helt snällt att göra ett spel som handlar om en pågående konflikt, men samtidigt tycker jag det är löjligt att förbjuda det bara för det.

Medlem

Får väl bli o ladda ner d olagligt då

Medlem

va fan varför ska det inte släppas i EU??=(

Medlem

Verkar bli ett bra spel.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Varför vill du ha det här spelet föresten? Och säg inte att det är för att det är ett bra spel för du hade verkligen inte brytt om det hade varit ett spel med en massa rymdisar osv.

För att modern krigsföring intresserar en stor mängd gamers, kanske? Personligen är jag en fanboy vad gäller spel baserade på autentiska krig och konflikter. Och nej, jag hade verkligen inte brytt mig om det hade varit ett spel med en massa rymdisar osv. av den enkla anledningen att jag inte är intresserad av spel med en massa rymdisar osv. Dessutom hade inte europeiska spelmyndigheter heller brytt sig om det hade varit ett spel med en massa rymdisar osv.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skriv svar