skit 8800GT kort <3

Inaktiv
skit 8800GT kort <3

Har ett 8800gt kort som varje gång det går över 83 grader ger fel i spel osv.

Blir stora rutor överallt och efter det blir färgerna helt fel...

Någon med samma problem som kan bekräfta te.x värme?

Edit:

Fick upp den i 90 grader utan error när jag tog bort CPU clocken <.<.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

dom ska ju vara defekta så om du har garanti ere bara langa iväg!
Hoppas bannemej mina pajjar också

Medlem

hm.... öka fläkthastigheten min gode man, så kan du fläska på clocken igen utan problem! Använda rivatuner...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

hm.... öka fläkthastigheten min gode man, så kan du fläska på clocken igen utan problem! Använda rivatuner...

Hmm, aldrig att jag kör över 60% fläkt, låter flygplan då. Desutom ska korten klara 100+


signatur

a"C"RED -

Medlem

haha okej... suit yourself då, eller skaffa ny kylning.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

haha okej... suit yourself då, eller skaffa ny kylning.

Formaterade nu och testar med leadek's egna drivers... ddet gav mig mkt höre clocks på kortet <.<.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

Hur som helst är kylningen a och o. Sämre eller standardkylning = OOps, det slutade fungera. Det är oftast en tidsfråga.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv
Skrivet av unix:

Hur som helst är kylningen a och o. Sämre eller standardkylning = OOps, det slutade fungera. Det är oftast en tidsfråga.

Bara ta RMA o få nytt om man orkar vänta.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:
Skrivet av Laxen:

hm.... öka fläkthastigheten min gode man, så kan du fläska på clocken igen utan problem! Använda rivatuner...

Hmm, aldrig att jag kör över 60% fläkt, låter flygplan då. Desutom ska korten klara 100+

Kör du 60% nu? mitt kör på standardhastigheten som är typ 29%.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Laxen:

hm.... öka fläkthastigheten min gode man, så kan du fläska på clocken igen utan problem! Använda rivatuner...

Vilken hastighet ska man ha?

Inaktiv

Tills kortet är tillräckligt kylt, helst utan att man blir döv på kuppen, om man bryr sig om ljudvolym.

Skrivet av darknshy:
Skrivet av unix:

Hur som helst är kylningen a och o. Sämre eller standardkylning = OOps, det slutade fungera. Det är oftast en tidsfråga.

Bara ta RMA o få nytt om man orkar vänta.

Frågan är hur länge man kan RMA:a något. Jag är av åsikten att ett grafikkort inte skall kräva att man har ett chassi med enorm kylning. Kortet skall kunna användas i alla chassin i princip, även om det är passivt kylt. Lite av poängen med att kyla ett grafikkort passivt försvinner ju om man måste ha 12 fläktar i chassit


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar