Hjälp, spel-server!!!

Medlem
Hjälp, spel-server!!!

Hade tänkt att köpa mig en dator att ha som spelserver...
Tänkte köra en cod4 och en bf2 - server på den, samt en teamspeak.

Nu undrar jag vad för dator som krävs för att köra detta...har en ganska begränsad budget på 4000-5000 kr.


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

Slängde ihop en dator/server, vet inte om allt är optimalt för server eller om det finns billigare alternativ men den kan absolut klara av att köra både BF2, CoD4 och Teamspeak servrar. Sedan kör du ett gratis Linux på den för att få billigast möjliga


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Vad har du för lina?


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

24 mbits. Får dock bara ut 17..borde inte det räcka?

Tackar för hjälpen föressten, tysonayt!


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem
Skrivet av widdpower:

24 mbits. Får dock bara ut 17..borde inte det räcka?

Tackar för hjälpen föressten, tysonayt!

och upp?

Medlem

ehm, ca, 0,9mb/s upp....:|
Krävs det mer??? Skulle klara mig med endast en spel-server också, så länge det bara flyter på...


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

Jo, du behöver bra mycket mer än under 1mb upp om du ska ha 2 spelservrar och 1 teamspeak server.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Men 1 funkar????? Elr är det för lite för det också?


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

Nej, 0.1 mb gör ingen skillnad, dock ca 10 är bra.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Teamspeak kan du nog köra på 1Mbit utan problem beror på hur många som ska använda sammtidigt

Medlem

Tror ja får nöja mig att endast köra en teamspeak. Går väl att hitta nån billig gammal dator att köra den på...men, tackar för hjälpen alla


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Inaktiv

Upplinan är den väsentliga.
Har själv dygnetruntservrar uppe och de håller jag vid 10Mb.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av widdpower:

Tror ja får nöja mig att endast köra en teamspeak. Går väl att hitta nån billig gammal dator att köra den på...men, tackar för hjälpen alla

Den + minnen, hdd och PSU så har du en billig server. Hur bra den fungerar vet jag inte men med bara TS server ska den väl fungera fint.

Medlem

http://www.goteamspeak.com/?page=requirements
http://bfnation.net/bf2/sysreq/

Hittade ingen bra länk till några systemreqs för cod4 dock :<


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

jag skulle gissa på att om du har en spelserver på en 0.9 mbit/s så är väl runt 4-6 spelare max som din lina klarar av att hantera utan att pingen springer iväg

1
Skriv svar