Battlefield: Bad Company 2 i görningen

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av lasershock:

DICE sa förra sommaren att de höll på att utveckla fem stycken spel i Battlefield serien. Med BF:BC, BF:BC 2 och BFH borträknat så är BF3 är med stor sannolikhet på gång.

Det kommer troligen ett Mirror's Edge 2 också.

Du sa "Battlefield" serien :P.
Du sa fem spel, du räknade upp 4?

Inte helt säkert på det femte spelet, men jag har sett några rykten om ännu ett free to play spel fast för endast den asiatiska marknaden. Inget intressant det vill säga.

Medlem

Ge oss BF3 !!!

Det lär bli ett gjutet köp för de flesta PC-lirare.

Medlem

Va är det här? Ett jäkla skämt. Varför inget BF3??


signatur

Freshly dared, the half won.

Inaktiv

Palla. Till PC kan det iof bli nåt.

Medlem

BF 3 igår helst!

Mirrors flop istället för att satsa på BF 3 som skulle sälja som smör..

Medlem

Min gissning är att ingen av de som postat tvivlar på att Battlefield 3 kommer att dyka upp någon gång, varför har alla sådan brådska att få fram det?
Känns bättre att DICE får göra spelet då de känner att de har motivation att utveckla spelserien ytterligare, de tidigare spelen håller väl lika bra idag?..

Medlem

som alla andra skriver, GE MIG BF3!!!!
Fast BC var roligt om 2an har mer explotioner så blir det oxå ett köp.
Hoppas BF3 blir med Frostbite 2.0 :), tänk så smaskigt xD

Medlem

Ja gärna en remake av 1942. Roligaste FPS-spelet någonsin att klana i.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Tompa:

Alltså, vad är det för inställning en del svänger sig med? "Förrädare!", "sviken" - är det här nån sorts egoisternas samlingsplats? Jag visste inte att Dice (eller för den delen något privatägt företag) är skyldiga att göra som vissa köpare vill. Är ni missnöjda med vad de tillverkar är det inte svårare än att ni låter bli att köpa produkten. Önskemål kan man förstås ha, men att uttrycka dem som vissa gör är smått beklämmande att läsa - det handlar om underhållning...

I och med att Dice inte skulle haft skuggan av en chans att göra ett konsolspel från första början om det inte vore för oss PC-spelare, så skulle jag säga att det är SKYLDIGA oss en vettig uppföljare på BF och inte ett fattigt gratislir som mest kan ses som ett hån mot PC-publiken.

Medlem

de ar inte skyldiga nan. va gla att ens battlefield finns

Medlem
Skrivet av Zamuz:

de ar inte skyldiga nan. va gla att ens battlefield finns

EA skulle verkligen fortsätta att ge ut fler Battlefield om ingen hade köpt Battlefield 1942. Dice hade inte varit ett skit utan hängivna PC-spelare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

EA skulle verkligen fortsätta att ge ut fler Battlefield om ingen hade köpt Battlefield 1942. Dice hade inte varit ett skit utan hängivna PC-spelare.

Den här attityden är verkligen unken. Ett företag är inte skyldig dig ett skit. Du väjer själv att köpa deras varor, och där slutar all kontakt. Vad de gör med pengarna är upp till dom. Eller följde det med en lapp när du köpte dina BF-spel där det stod "Grattis! Nu är du aktieägare i Dice!"

Om du vill bestämma vilka spel de gör, köp en majoritet av aktierna.

Redaktör
Skrivet av kebbe:

I och med att Dice inte skulle haft skuggan av en chans att göra ett konsolspel från första början om det inte vore för oss PC-spelare, så skulle jag säga att det är SKYLDIGA oss en vettig uppföljare på BF och inte ett fattigt gratislir som mest kan ses som ett hån mot PC-publiken

Dice är inte skydliga dig ett smack... För sisådär femhundra spänn köper du antal timmars fungerande digital underhållning. Där är utvecklarens och utgivarens åtaganden i princip slut. Patchning, servrar m.m. hör visserligen till god ton för onlinespel men det ingår inga garantier för det i köpet. Förväntar du dig mer än så är du nog dessvärre grundlurad.


signatur
Medlem
Skrivet av Erenthal:

Den här attityden är verkligen unken. Ett företag är inte skyldig dig ett skit. Du väjer själv att köpa deras varor, och där slutar all kontakt. Vad de gör med pengarna är upp till dom. Eller följde det med en lapp när du köpte dina BF-spel där det stod "Grattis! Nu är du aktieägare i Dice!"

Om du vill bestämma vilka spel de gör, köp en majoritet av aktierna.

Ett företag skall inte ta sina kunder för givet. Kommer alla de som köpte BF2 att köpa BF3 om det kommer 10 år senare och är ett hafsverk? Bad Company sålde vad jag vet inte så monsturöst bra (även om det gick med vinst därav uppföljaren). Vad skall de göra om konsolspelarna sviker när det gäller uppföljaren? Det har hänt förut.

Om Dice samtidigt tappar hängivna kunder på PC-fronten så står de utan någonting. Det är grundläggande kunskaper i marknadsstrategi att hålla kvar konsumenter. Det är vad Blizzard gör i WoW, vad Maxis gör med The Sims och vad Dice borde göra.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ett företag skall inte ta sina kunder för givet.
...
Det är grundläggande kunskaper i marknadsstrategi att hålla kvar konsumenter. Det är vad Blizzard gör i WoW, vad Maxis gör med The Sims och vad Dice borde göra.

Och det är upp till Dice och EA själva att avgöra sin marknadsstrategi. Det är så ett företag fungerar. Hur mycket du än vill, så är det deras beslut, och att påstå att de är skyldiga sina kunder något är bara dumt.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Dice är inte skydliga dig ett smack... För sisådär femhundra spänn köper du antal timmars fungerande digital underhållning. Där är utvecklarens och utgivarens åtaganden i princip slut. Patchning, servrar m.m. hör visserligen till god ton för onlinespel men det ingår inga garantier för det i köpet. Förväntar du dig mer än så är du nog dessvärre grundlurad.

Jag talar inte om mig som individ nu, utan om PC-publiken.

Jag köper digital underhållning för nämnda summa, det gör även de flesta andra som vill ha spelet (exkluderat piraterna). Vad händer då om vi anser att Dice halvhjärtade satsning på oss inte är värd de 500 kronorna? Vad händer om vi helt enkelt köper någonting annat istället? Tillverkas det spel som inte säljer (undantaget Mirror's Edge)?
Precis.

Patchning nämner du. Även på det området sviker Dice. När kom senaste stora patchen? När kom patchen innan dess? Det är inga små mellanrum vi talar om, trots att det skule behövas i BF2. Vi sitter fortfarande och väntar på en patch vilken Dice hypar som om det vore en expansion, trots att det gäller saker som inte borda funnits ens vid release.

Medlem

Köp en konsol för i helvete i stället för att lipa och sura över att de inte kommer några spel till PC, har ni inte fattat vid de här laget att PC är nära slutet som spelmaskin?

För er som måste lira med mus och tangentbord så är de inget problem med dagens konsoler, och har ni ingen HDTV så använd helt enkelt datorskärmen.

Sluta va naiv och ta initiativ!!!

Medlem
Skrivet av Mahone:

Köp en konsol för i helvete i stället för att lipa och sura över att de inte kommer några spel till PC, har ni inte fattat vid de här laget att PC är nära slutet som spelmaskin?

För er som måste lira med mus och tangentbord så är de inget problem med dagens konsoler, och har ni ingen HDTV så använd helt enkelt datorskärmen.

Sluta va naiv och ta initiativ!!!

Det är naivt att se på PC som en döende spelplattform. Jag har en konsol kopplad till en 1080p TV. Jag har ändå inte köpt Bad Company av just den anledningen att jag inte vill ge mitt stöd till Dice så länge de ignorerar PC-marknaden. Det låter som en liten sak att göra då jag som individ är obetydlig, men om fler har gjort som mig så har de plötsligt förlorat någon/några procent i försäljning.

Medlem

Mass Effect 2, nice!

Medlem

om alla pc spelare tanker som kebbe sa har jag ingen respekt for dem. en spelutvecklare far gora ett kasst spel. det ar ditt fel om du koper spelet

Medlem

Håller med Mahone, ett jävla whinande. Jag hyllar dice för detta, bad company är ett mycket bra spel!

Medlem
Skrivet av Zamuz:

om alla pc spelare tanker som kebbe sa har jag ingen respekt for dem. en spelutvecklare far gora ett kasst spel. det ar ditt fel om du koper spelet

Vem har nämnt någonting om ett kasst spel?

Medlem

Hade BC släppts till PC hade jag köpt det (om FZs recension givit tummen upp såklart )

Medlem

Pc död som döende spelplattform? Nja, snarare tvärtom, utveckla en bra handkontroll till pc
så är alla konsoller blåsta ur vattnet. Om du väger mellan ps3 och xbox 360 pga att Ps3 har blueray och 360 har ett bra live community, köp pc för där kan man få båda om man vill. En pc kommer alltid utklassa konsoller i prestanda och vara mer precisa. Då kan man skippa autoaim... Om man inte är 5 förstås, då kanske en konsoll är att föredra. Köp Wii isåfall.

Medlem
Medlem

man får väll vänta tills i morgon då och se vad som dyker upp


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Redstar:

Pc död som döende spelplattform? Nja, snarare tvärtom, utveckla en bra handkontroll till pc
så är alla konsoller blåsta ur vattnet. Om du väger mellan ps3 och xbox 360 pga att Ps3 har blueray och 360 har ett bra live community, köp pc för där kan man få båda om man vill. En pc kommer alltid utklassa konsoller i prestanda och vara mer precisa. Då kan man skippa autoaim... Om man inte är 5 förstås, då kanske en konsoll är att föredra. Köp Wii isåfall.

PC är död.
A) Onlinefunktionen är bristfällig och komplicerad
B) Det är svårare att göra spel när alla har individuell hårdvara
C) Det blir orättvist spelande när vissa kan ladda en karta på 20 sekunder kortare tid än alla andra för de haft större lån av mamma och pappa.
D) Fuskande är mer utbrett på PC marknaden
E) Piratkopiering är MYCKET mer utbrett på PC marknaden

Du är en bakåtsträvare, adapt, dina pengar på datorn e bortkastade, för den är döende på spelmarknaden! Live with it

Ser fram emot ett till Bad Company!

Inaktiv

PC död? Tror inte de va. 3 av de mest sålda spelen 2008 var till PC. Så länge man släpper pc-spel som kräver online funktioner så säljs det tonvis. Ta det mest sålda svenskutvecklade spelet, bf2. De släpptes juni 2005 o toppar alla svenskutgivna spel 2008. Sånna spel finns knappt till konsol. De 2 starkaste genrerna bland hardcore gamers torde vare FPS o RTS, där har konsoller inget att komma med. Mortalis, din analys kom ur ett pensionärsarsle.

Medlem

Battlefield 3 till PC tack! Man kan va ryssar, araber, kineser, amerikaner,engelsmän och någon till "god"/"snäll" sida som t ex irländare, fransmän eller kanske... Vette tusan.

Men varför gör Dice detta? :evil:


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Phosphor:

Men ge upp med PC spelande already.

Varför ger ni inte upp med Konsol spelandet already?

En PC kan du förbättra, ojdå kan du inte det med konsol nawww synd. Man såg ju att GTA4 blev mycket bättre när det släpptes till PC.

Konsol

PC

123
Skriv svar