age of conan bättre än wow?

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Grabben, jag vet.

Vi får väl se...

Medlem

det är olika sorters spel . det beror på vad man söker som spelare

Medlem

vi får vänta och se vad som händer. man kan inte jämföra när spelet inte har släppts än. en sak till, wow var inte så polerat när det kom ut och så kommer AoC också vara.

Gen
Medlem
Skrivet av Groggo:

2. AoC kommer inte vara lika polerat som wow som varit ute ett par år.

Enda jag personligen stör mig enormt på är att AoC's månads kostnad är större än alla andras. (om nu mina uppgifter stämmer)

WoW har nog aldrig vart helt polerat. Och efter varje patch så blir kanterna allt vassare. PvPn iaf då den blir allt mer obalanserad.

Dock håller jag helt och hållet med om månadskostnaden.

Har tyvärr inte spelat betan men har kollat på tonvis med youtube filmer och läst forumen ett tag. Som flera redan sagt så går det inte att jämföra AoC och WoW då de verkligen skiljer sig åt. Då menar jag inte bara grafiken, men stridssystemet, quests, PvP o.s.v.

AoC verkar vara det mer vuxna MMOet som många väntat på. Kikar man på surveys så verkar medelåldern ligga runt 20-21 mot WoWs 16 (?)

När Blizzard introducerade BGs så försvann World PvP. Detta är något som AoC hade kunnat fixa men så bestämde de sig att introducera minigames vilket är samma sak som BGs. Tror World PvP är något som många är sugna på.

Jag tror AoC kan bli något stort. Inte lika stort som WoW tyvärr, men iaf sno åt sig 15-20% av marknaden (mot WoWs 64%). Sen lär det definitivt bli en större succée än LOTR.

Medlem
Medlem
Skrivet av Hannu87:

world pvp <3

Vad menas med det?
Att man kan döda andra spelare vid alla områden?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

han menar att istället för att folk slås i BGs så bedrivs striderna ute i den öppna världen, mer dynamiuskt.

Hur funkar det med spelar skapade städer o.s.v? bra eller anus? det borde ju resultera i World PVP om något?

Får man rewards för att sänka andras städer o.s.v?


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Jävla landkrabbor! Yarrr! WAR is here, and it's here to stay!


signatur

Krossa rasismen! eller ah... vandalisera lite... typ..
// vänliga hälsningar Antifacistisk aktion.

Medlem

Oxxen lirar för mkt PVK modden till hl ^^

Inaktiv

Om jag ska vara ärlig, så trivs jag med WoW grafiken, den känns liksom bekväm att titta på, helt enkel.. stämningsfull

Medlem

Aoc kommer att bli stort, riktigt stort. Dem har piskat upp Blizzard rejält när det kommer till Beta-testare och unika besök på hemsidan. Men WoW kommer inte att bli mindre, eller jag hoppas inte det. Fy tusan vad läskigt om AoC blir besudlat med sådant smuts!

Medlem

På tal om Beta-Test.

På AoC's hemsida säger de att de fått över 1.000.000 unika registreringar på betan.

Nyfiket undrar jag hur många som kommer registrera sig totalt när spelet släpps.

Kommer AoC slå WoW i antal spelare???
Ja, jag tror det. Med tanke på att wow funnits så otroligt länge tror jag många längtar efter något nytt.

Sen att Blizzard släpper ennu en till expansion till wow låter lite långsökt. Vad är det nya??? Samma gammla dx9c 2d grafik och 29 polys på varje char...

Säger inte att wow é dåligt, det är kul...FAST det är seriöst gammalt. Grafiken är inte speciellt bra längre "om man jämför med andra mmorpg [utom tibia, eller....varför inte]" så har nästa alla (tom alla "gratis" mmorpg) bättre grafik.
Det är lite som CS .vs alla andra fps.
CS har alltid varit bäst och så skall det tydligen alltid vara, även år 2080??

Det Ända som skulle dra ner spelarantalet på AoC är det "relativt" höga systemkraven. Minimum klarar de flästa, kanske vissa saker på recommended. Men för maxad grafik och högsta möjliga res, njae.

Är dock säker på att Wow kommer tappa många spelare, det leder väl sen till att de som fortfarande spelar wow förlorar sina in-game vänner.

Kanske i sin tur leder till att de också byter.

###########################################

Sen har ju Wow alltid varit wow.
Spelade man inte wow (eller spelade något annat) var man ute.
Slutade man spela wow så var man ducktigt ute.
Wow har alltid varit störst, inget spel har direkt kunnat utmana det stora wow utvecklat av det superkända spelföretaget blizzard.
Tills nu....
AoC är "enligt" mig en jämlike motståndare (och ganska duktigt överlägsen en).

##########################################

Se fram emot AoC och dess tiotusen funktioner samt bästa mmorpg grafiken som existerar.
Har förbokat och är ready 2 go nästa fredag.

Inaktiv
Skrivet av defifisk:

Kommer AoC slå WoW i antal spelare???
Ja, jag tror det. Med tanke på att wow funnits så otroligt länge tror jag många längtar efter något nytt.

Bara second life har fler spelare än WoW. Inget annat MMO har under hela sin livstid fått lika många spelar som WoW kammat ihop under 3 månader.
För att AoC ska kunna slå WoW så måste den ha allt WoW har och mer. Det har inte AoC

Medlem
Skrivet av pimpim2:

Bara second life har fler spelare än WoW

Källa tack

Medlem

Asså... När i helvete ska folk fatta att grafiken har ganska liten betydelse med tiden. Det jag har haft mest kul med är ett spel som använder sig av sprites och inte ens är i full 3D. Manga inspirerad grafik från Korea men det va jävligt kul.

Fördelen med wows grafik är att man ser saker och ting. Skulle inte vilja spela ett spel med för bra grafik så man måste sitta och titta efter saker extra noga. Sen är jag bara glad om lite 14:åriga retards går till AoC så jag slipper dem i Wow (peak åt mosola1).


signatur
Medlem

Även jag tror ej att AoC kommer inte att vara i närheten av att hota wow, jag hade klart hoppas på motsatsen. Har även förhands beställt så en del nötandes för att försöka hitta nått bra kommer att göras! Har lirat en del beta när man väll lyckas logga in.

Dock tror jag att minst 60% av spelarna har egentligen inte en uppfattning utan följer "mainstream". Elitism på hög nivå!
Och inte tidigare mmorgp lirare.

Vars dessa tar vägen är ju klart intressant!


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Såg på AOC hemsida att det var 1 miljon sökande till betan och 5 miljoner besökare under 2008. Så det kan bli ganska stort.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av pimpim2:

Bara second life har fler spelare än WoW

Källa tack

Wikipedia, bättre än inget. Fanns länk från wikipedia till informationen men orkade inte leta upp det.

"At the end of March 2008, approximately 13 million accounts were registered, although a large percentage of these are inactive, some Residents have multiple accounts, and there are no reliable figures for actual long term consistent usage."

Ungefär precis samma situation i wow där många har flera accounts plus MÄNGDER är bottare/goldfarmers.

Medlem

AoC kommer ha svårt att slå WoW. Varför? För att WoW har börjat fått samma status som CS och UT. Det funkar på alla datorer, alla spelar det, mycket polerat, har en enorm community och är mycket bra allround. WoW har fått en mycket bra och solid bas att stå på. Även om AoC på pappret är bättre så kommer det ha svårt att nå upp till dessa saker. De kommer bara om ett spel varigt mycket populärt under en lång tid.

WoW ligger ju fortfarande på 2:a plats på spelförsäljning med en The Sims över sig. Vilket visar att det fortfarande växer.

WoW har ju till och med esport turneringar och en egen speciell turneringsserver. Hur det går med detta kan man inte veta med Blizzard kommer att trycka in mycket pengar i det för att få det till ett "riktigt" esport spel.

Dock så vet jag många som kommer att testa AoC. Jag kommer antagligen göra det själv mot sommaren/hösten. Om det dock lyckas hålla kvar spelarna är frågan.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

AoC starkaste sida är väl PVP och deras combat system. Har inte haft turen att komma in i betan, men AoC har det mesta som jag vill ha i ett MMO.
Att kunna skapa guild städer och sen kriga mot andra guilder är ett stort plus tycker jag


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Såg på en trailer och jag tyckte att i AoC att gubbrana rörde sej otroligt sakta, ett hugg gick på mer en en sekund

Medlem

Vissa vapen i wow är långsamma. 1 slag var 3 sekund om man har två handad mace/svärd eller stav.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av pimpim2:

Bara second life har fler spelare än WoW

Källa tack

http://mmogdata.voig.com/

Medlem

Sen när börjar man "mäta" vilket spel som är "bäst" i antalet betalande spelare? :S

Spelen skall väl mätas utefter det folk vill ha? Grafik? Innehåll? Spelkänsla? Etc.

Jag går juh inte till en spelbutik och säger

"tja, tänkte köpa ett spel"
"jaha, vilket då?"
"jag vet inte, bara det är många som har betalat för det"

WoW är störst, kommer nog vara det ett tag. Men bäst, det beror på hur man ser på saken.
Skall man jämföra grafik?
Skall man jämföra spelmusik?
Skall man jämföra spelkänsla?
Skall man jämföra spelmotor?

Att uföra ett jämförande på antalet "subs" det är ganska omoget och korkat.


signatur

Niet.

Inaktiv
Skrivet av Theade:

Sen när börjar man "mäta" vilket spel som är "bäst" i antalet betalande spelare? :S

Spelen skall väl mätas utefter det folk vill ha? Grafik? Innehåll? Spelkänsla? Etc.

Jag går juh inte till en spelbutik och säger

"tja, tänkte köpa ett spel"
"jaha, vilket då?"
"jag vet inte, bara det är många som har betalat för det"

WoW är störst, kommer nog vara det ett tag. Men bäst, det beror på hur man ser på saken.
Skall man jämföra grafik?
Skall man jämföra spelmusik?
Skall man jämföra spelkänsla?
Skall man jämföra spelmotor?

Att uföra ett jämförande på antalet "subs" det är ganska omoget och korkat.

Jepp. Om man ska kolla vad WoW är bäst på så är det spelmotor.
Jepp en del av er kommer säga AoC har bättre spelmotor men tänk efter! AoC klarar bara av 96 spelare i samma instans.
WoW har även grym spelkänsla i form av kontroller. Inget annat mmo har någosin haft så bra kontroller att du kan anpassa det efter dina egna behov.
Spelmusik vinner nog WoW också. Har inte hört allt AoC har att erbjuda men musiken i WoW är fantastisk. MMO världens Abba!
Grafiken är lite utdaterad jämfört med nyare spel som AoC. Men AoC fick ju offra rätt mycket för att klara av grafiken.

Det är inget mirakel att WoW har flest subscribers. WoW är ett flagskepp i MMO industrin och har alla rätta element för dom flesta. Dock brist på förnyande av end-game content gör spelet långtråkigt och folk letar sig till andra MMOs.
Det finns även dom som hatar WoW bara för att det är inne just nu att hata det. Precis som det var inne att hata "emos" (även om det är musikstil och inte livsstil).

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Vissa vapen i wow är långsamma. 1 slag var 3 sekund om man har två handad mace/svärd eller stav.

Det är inte det, det hur dom slår. Deras aramr rörde sej ju i slowmotion för fasiken :D:P

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Night Hawk:

Vissa vapen i wow är långsamma. 1 slag var 3 sekund om man har två handad mace/svärd eller stav.

Det är inte det, det hur dom slår. Deras aramr rörde sej ju i slowmotion för fasiken :D:P

Filmen var säkert i slowmotion....när man spelar så ser jag inget av det du snackar om.

Inaktiv
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Night Hawk:

Vissa vapen i wow är långsamma. 1 slag var 3 sekund om man har två handad mace/svärd eller stav.

Det är inte det, det hur dom slår. Deras aramr rörde sej ju i slowmotion för fasiken :D:P

Animationerna i AoC är grymt snygga. Allt från springa, klättra och slåss.
Aldrig sett något liknande i något annat spel.

Medlem
Skrivet av pimpim2:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Night Hawk:

Vissa vapen i wow är långsamma. 1 slag var 3 sekund om man har två handad mace/svärd eller stav.

Det är inte det, det hur dom slår. Deras aramr rörde sej ju i slowmotion för fasiken :D:P

Animationerna i AoC är grymt snygga. Allt från springa, klättra och slåss.
Aldrig sett något liknande i något annat spel.

exakt ;P..förutom då Assassin's Creed...men animationerna är riktigt snygga och välgjorda i aoc

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Night Hawk:

Vissa vapen i wow är långsamma. 1 slag var 3 sekund om man har två handad mace/svärd eller stav.

Det är inte det, det hur dom slår. Deras aramr rörde sej ju i slowmotion för fasiken :D:P

Filmen var säkert i slowmotion....när man spelar så ser jag inget av det du snackar om.

nepp, full fart :P:)

Skriv svar