Inaktiv

Ahh du lirar Tech-betan?

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Ahh du lirar Tech-betan?

Alla som var med i techbetan är numera med i general också.
Är med i betan och kan bara säga:
- Sämsta mmo jag spelat. Vet att det är beta, men det är designen på spelet och världen det är fel på, inget som kommer bli bättre när det blir release.

Inaktiv

Oj oj oj, Spelar själv General nu, spelet regerar ju hur hårt som helst. Antingen har du på tok för dålig dator eller så gillar du inte spelstilen. Själv tycker jag hela upplägget är otroligt bra, mest för att jag spelat 10 miljoner MMORPG före detta och är väldigt sugen på något nytt banbrytande innom denna genre. Det finns saker som inte är färdiga än, massor av saker, men det är därför betan existerar. Jag tycker att FunCom gör ett ypperligt jobb med spelet, det enda jag har att klaga på är... Hmm, inget faktiskt. Spelet kommer bli fantastikt när det släpps.
Och om du säger att detta är det sämsta MMO du lirat kan du inte spelat många, för detta är väldigt bra.
Men naturligtvis, du får tycka som du gör

Medlem
Skrivet av Kibb:

Oj oj oj, Spelar själv General nu, spelet regerar ju hur hårt som helst. Antingen har du på tok för dålig dator eller så gillar du inte spelstilen. Själv tycker jag hela upplägget är otroligt bra, mest för att jag spelat 10 miljoner MMORPG före detta och är väldigt sugen på något nytt banbrytande innom denna genre. Det finns saker som inte är färdiga än, massor av saker, men det är därför betan existerar. Jag tycker att FunCom gör ett ypperligt jobb med spelet, det enda jag har att klaga på är... Hmm, inget faktiskt. Spelet kommer bli fantastikt när det släpps.
Och om du säger att detta är det sämsta MMO du lirat kan du inte spelat många, för detta är väldigt bra.
Men naturligtvis, du får tycka som du gör

Kan jag fråga en sak.är det mycket grind? Som tex Lineage 2 eller är det mer som wow? eller inget av dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Det är inte mcyket grind nej, men såklart grindar du för att få pengar eller dylikt. Men inte alls i samma mängd som i te.x. WoW.

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Oj oj oj, Spelar själv General nu, spelet regerar ju hur hårt som helst. Antingen har du på tok för dålig dator eller så gillar du inte spelstilen. Själv tycker jag hela upplägget är otroligt bra, mest för att jag spelat 10 miljoner MMORPG före detta och är väldigt sugen på något nytt banbrytande innom denna genre. Det finns saker som inte är färdiga än, massor av saker, men det är därför betan existerar. Jag tycker att FunCom gör ett ypperligt jobb med spelet, det enda jag har att klaga på är... Hmm, inget faktiskt. Spelet kommer bli fantastikt när det släpps.
Och om du säger att detta är det sämsta MMO du lirat kan du inte spelat många, för detta är väldigt bra.
Men naturligtvis, du får tycka som du gör

På vilket sätt tycker du Conan är banbrytande?
Vad skilljer Conan från WoW t.ex?
Jag har inte läst någe om Conan utan vet bara om det jag upplevt i spelet.

Inaktiv

Först och främst, Combatystemet, du kan slå från 3 olika håll veroene på i vilken hand din motståndare har sköld exempelvis, har han sköld i höger kan det ju vara en bra idé att slå från vänster. Har han en långstav kanske det inte är så bra att slå uppifån te.x.
Mounted combat: Det finns änsålänge 3 olika mounts som du kan välja själv hur du vill ha dom, mer rustning, snabbare etc. Som du kan slåss med i strid, med vapen, med mountens brutala horn osv.
Spell-weaving: Lägg ihop hur många spells du vill och kasta alla i en stor fet spell, som tar ganska lång tid att kasta beroende på vilka spells du väljer att "weava" ihop. Det kan bli en brutalt skadlig spell, eller en brutalt bra buff, en väldigt bra healing-spell etc.
Range-combat: Du måste nu själv skjuta från första-person eller tredje-person och du måste sikta på ditt mål för att träffa.. Inga jävla Homing-arrows som i alla andra MMOrpg's.
Stances: Är du ranger kan du te.x. använda en sniper-stance som gör att dina arrows knockar fiendet så att du sedan (med mycket träning) kan sätta pilen i halsen på honom och döda honom på en pil.
Osv osv..
Spelet kräver för övrigt skill och inte bara bra gear och sen tryck-på-1-2-3-1-3-1--2-3-1-2-3-2-1 för att döda någon.
Ja.. Du fattar kanske vad jag menar?
Och detta min vän, är extremt banbrytande i MMO världen.

Inaktiv

Men vad tycker du om zooningen(svengelska)?
Storleken på kartor, rörelsefrihten ?
Själv kände jag mig instängd hela tiden, jag vill kunna gå vart jag vill(inom rimliga gränser såklart men liknande WoW). Gillade inte det där med att man var tvungen och ladda en karta så fort man skulle utanför en stad och inte heller att man reser mellan städer genom att bara prata med en npc.
Frågar av nyfiken på vad andra tycker

Inaktiv

FC kommer att ändra/har ändrat travelling systemet.

Inaktiv

Rörelsefriheten är väl så bra den kan bli, om på WoW ungefär fast bättre. Självklart kommer du kanske vara omringad av områden som är högre level än vad du är, vilket kan göra det svårt tt varar där inne. Men du kan fortfarande gå dit om du vill. Till skillnad från WoW då så är inte alla områden begränsade av berg te.x.
Storkleken på kartor är dock mindre än WoW, men sen så har WoW ett expansionspack ute nu. Men ändå, AoC är nog snäppet mindre än Azeroth fast jag vågar inte lova något

Jo laddtiderna när man går ut ifrån en stad är lite löjligt, men med tanke på deras extremt detaljerade världar så hade det laggat ganska hårt i stora städer om du var tvungen att ha hela världen utanför staden inläst samtidingt som du sprnga runt bland alla players osv. Tycker dock inte att det laddar så länge.. Oftast bara runt 5-6-7-8 sekunder. Tror inte man kan resa genom städer med hjälp av en NPC längre... Inte helt hundra dock

Medlem

när släpps AoC igentligen och är värden i spelet stor, jag menar att tar det långt tid att utforsta hela ''värden'' eller är det bara bli 80 och springa överalt på några timmar? är värden öppen eller ganska inriktat på vart man ska levla ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

Det släpps preliminärt 25 maj har jag för mig. Världen är nog snäppet mindre till ytan än vad te.x. hela Azeroth är (i WoW) men tillskillnad från WoW så kan du gå och utforska överallt, uppe på berg, på platåer osv osv. Det finns extremt få ställen som är "avstängda" och det diggar jag hårt, jag är lite "explorer-kind-of-guy". Alla zoonerna är level-inriktade så du kan inte springa var som helst på level 1 te.x... Eller jo, du kan, men du kommer antadligen dö om och om igen när du springer bland level 50 fiender te.x. Viewdistance är mycket hög så du kan lätt se vilket ställe som verkar mysigt och springa dit, om man gillar hela det här "explorer-spelandet".

Medlem

men du sa att det finns mycket att utforska typ som massa bärg och slätter, bör inte det ta mycket platts ? jag menar att om det finns mycket att utforska så kommer de ställen ta en stor del av spelet plus att värden är mindre en Azeroth. Jag är också en "explorer-kind-of-guy" men de ställen man kan utforska kan inte vara stora eller ? vad innebär utforska för dig ? till exempel utforska en ställe på wow är as tråkigt för att varige cave ser typ exakt likadan ut *su ck* är det så på AoC eller ? är omgivningen olika på olika ställen ? och finns det snö täkta bärg ? hehe jag ställer många frågor eller ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Kollar du på lite älder bilder från spelet så finns det snö områden. Längtar efter spelet ännu mer nu. Tack för infon Kibb


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Försat mmorpg som jag ska börja med...har testat de andra mmorpgn men aldrig fastnat, kännts så stelt och trist..speciellt striderna. förhoppningsvis har detta mer att erbjuda

Medlem
Skrivet av Kibb:

Först och främst, Combatystemet, du kan slå från 3 olika håll veroene på i vilken hand din motståndare har sköld exempelvis, har han sköld i höger kan det ju vara en bra idé att slå från vänster. Har han en långstav kanske det inte är så bra att slå uppifån te.x.
Mounted combat: Det finns änsålänge 3 olika mounts som du kan välja själv hur du vill ha dom, mer rustning, snabbare etc. Som du kan slåss med i strid, med vapen, med mountens brutala horn osv.
Spell-weaving: Lägg ihop hur många spells du vill och kasta alla i en stor fet spell, som tar ganska lång tid att kasta beroende på vilka spells du väljer att "weava" ihop. Det kan bli en brutalt skadlig spell, eller en brutalt bra buff, en väldigt bra healing-spell etc.
Range-combat: Du måste nu själv skjuta från första-person eller tredje-person och du måste sikta på ditt mål för att träffa.. Inga jävla Homing-arrows som i alla andra MMOrpg's.
Stances: Är du ranger kan du te.x. använda en sniper-stance som gör att dina arrows knockar fiendet så att du sedan (med mycket träning) kan sätta pilen i halsen på honom och döda honom på en pil.
Osv osv..
Spelet kräver för övrigt skill och inte bara bra gear och sen tryck-på-1-2-3-1-3-1--2-3-1-2-3-2-1 för att döda någon.
Ja.. Du fattar kanske vad jag menar?
Och detta min vän, är extremt banbrytande i MMO världen.

Det där låter underbart! EXAKT vad jag söker i ett mmo! kommer fan älska det här spelet..lätt

Inaktiv

Lite AOC info. AOC världen kommer bestå av ca 180 square kilometers, i gämförelse med wow som består av ca 120 square kilometers (Azeroth den gammla världen Outlands ej inräknat).

Hoppas verkligen ni hänger med och har sett de nyaste AOC clippen, spelet ser riktigt riktigt bra ut nu. Dreamworld engine verkar riktigt bra. Animationerna sitter som ett smäck, skridsko åkningen verkar vara helt borta.

Gamespot Stekhet ny trailer släpptes klockan 05:00 den 5/3-08
http://www.gamespot.com/video/927504/6187230/age-of-conan-hyb...

Finns även mycket bra filmer och clipp på:
http://www.gametrailers.com/player/31211.html

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Det släpps preliminärt 25 maj har jag för mig. Världen är nog snäppet mindre till ytan än vad te.x. hela Azeroth är (i WoW) men tillskillnad från WoW så kan du gå och utforska överallt, uppe på berg, på platåer osv osv. Det finns extremt få ställen som är "avstängda" och det diggar jag hårt, jag är lite "explorer-kind-of-guy". Alla zoonerna är level-inriktade så du kan inte springa var som helst på level 1 te.x... Eller jo, du kan, men du kommer antadligen dö om och om igen när du springer bland level 50 fiender te.x. Viewdistance är mycket hög så du kan lätt se vilket ställe som verkar mysigt och springa dit, om man gillar hela det här "explorer-spelandet".

När blir det så fritt? Så långt jag har spelat är man ju extremt instängd! T.ex första staden man kommer till efter newbiee ön har ju bara en utgång och den leder ju till en smal dal med ytterst liten rörelsefrihet.
Sen när drog jag runt i städer(en stad var t.om updelad på två kartor med laddning imellan!) fick jag samma känsla. Blev ju frustrerad över att inte kunna gå nånstans!
När jag läser det du skriver känns det inte som vi pratar om samma spel

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Spelet kräver för övrigt skill och inte bara bra gear och sen tryck-på-1-2-3-1-3-1--2-3-1-2-3-2-1 för att döda någon.
Ja.. Du fattar kanske vad jag menar?

Ehh, det är ju just det du gör hela tiden.
Ex:
Combo 1: 4-1-3-2
Combo 2: 5-1-1
osv
Avsluta det hela med att trycka 1-1-1-1 för att slå på den sida npc har sämst försvar, i detta fall från vänster.
Dock har jag inte kört någe pvp och där kan jag se att Conans combat system blir roligt.

Inaktiv

Precis, men om man nu jämför det med resten av alla MMORPG som finns ute nu, lets take WoW! Tryck på ett fiende, stäng av bildskärmen, tryck på 1 (fireball), 1 igen, 1 igen, 2 (scorch), 2 igen.. Oj han dog.. Utan bildskärmen påslagen? Och yes, jag har dödat folk utan bildskärmen påslagen i WoW några gånger mest för att besvisa min poäng

Första staden däremot, är ganska instängd, men det är ju pga av storyn som är på gång samt att du fortfarande är i en slags tutorial.

Medlem
Skrivet av Lite Lätt Lullig:

När blir det så fritt? Så långt jag har spelat är man ju extremt instängd! T.ex första staden man kommer till efter newbiee ön har ju bara en utgång och den leder ju till en smal dal med ytterst liten rörelsefrihet.
Sen när drog jag runt i städer(en stad var t.om updelad på två kartor med laddning imellan!) fick jag samma känsla. Blev ju frustrerad över att inte kunna gå nånstans!
När jag läser det du skriver känns det inte som vi pratar om samma spel

Bara en liten side note: Man kommer till olika städer/länder efter Tortage beroende på vilken ras du spelar.

Medlem

Hur fungerar deras crafting system? Jag har stött på två varianter, wow där man bara behöver hitta vissa ingredienser och då får man sin pryl. Eller Starwars galaxies där man behöver råvaror av olika kvalitet och där slutresultatet kan variera.

Vad finns det för slags end-game sysselsättningar? Alltså, finns något motsvarande wow's raider.

Medlem

Det kommer att gå att bygga spelarstyrda städer, både för PVE och PVP.
PVEstäderna byggs i instancer (rimligt med tanke på att alla klaner förmodligen vill ha en egen) Samtidigt som ni börjar snickra på er egen stad kommer NPCs börja upprätta en annan stad i närheten och anfalla er i tid och otid.
PVPstäderna är egentligen stora fort (battlekeeps) som alla på servern kan slåss om, de största klanerna på varje server kommer att vara inblandade här. Man kan belägra städer med katapulter osv. Har hört rykten om ett mercinarysystem så även de mindre klanerna kan delta genom att bli inhyrda av de stora klanerna.

Så end-game sysselsättningar ska du nog se att det finns gott om

Medlem

Fy fan.... ge hit 23 maj direkt

Medlem
Skrivet av Kibb:

Precis, men om man nu jämför det med resten av alla MMORPG som finns ute nu, lets take WoW! Tryck på ett fiende, stäng av bildskärmen, tryck på 1 (fireball), 1 igen, 1 igen, 2 (scorch), 2 igen.. Oj han dog.. Utan bildskärmen påslagen? Och yes, jag har dödat folk utan bildskärmen påslagen i WoW några gånger mest för att besvisa min poäng

Första staden däremot, är ganska instängd, men det är ju pga av storyn som är på gång samt att du fortfarande är i en slags tutorial.

Kan ju stänga av skärmen i Aoc också och döda moben du försöker döda. Är bara att hamra 1-2-3 hela tiden så träffar du alltid nått slag som inte är där skölden är.

Inaktiv

Jo fast då kommer du garanterat att tåla väldigt lite när du fiendet väl är dött. Om du hammrar 1-2-3 snabbt så stackar det upp en aning så att du inte kommer slå från alla sidor fort efter varandra. Och skölden fiender har på sidorna/framifrån kan och kommer att bli väldigt starke om du hammrar mycket på samma ställe mot ett fiende med te.x. långspjut.

Medlem

Haha jag längtar efter att slåss på baren i detta spel
Speciellt mot alla wow-slackers som är vana vid sitt klicka och vänta, spamma hotkey lir.
Och låt oss hoppas att detta blir ett spel som det krävs lite skicklighet för att nå en hög level, till skillnad från vissa spel hrrm hrrm *wow* hrrmhrrm

Medlem

Tju Mr_kill.alot och Cpthawtsauce! hur går det med hemsidan? vi är ett gäng som kankse är intresserade att hänga på där = )

Medlem

Jag är iaf på som fan. Blir book såfort lönen kommer

Medlem
Skrivet av Lotzym:

Tju Mr_kill.alot och Cpthawtsauce! hur går det med hemsidan? vi är ett gäng som kankse är intresserade att hänga på där = )

Jodå det går framåt förhoppningsvis är iaf forumet upp någongång i slutet av nästa vecka bara så vi kan komma igång och snacka ihop osss lite, resten får vänta lite längre.

Har hört lite frågor som har cirkulerat här i tråden och här är några svar jag kan ge.

När kommer Age of Conan släppas:
Det skulle ha släppts den 25 mars nu vid påsk, har blivigt fram flyttat flera andra gångar också :(, men det ska nu släppas den 20 maj (tis v.21)

Kommer det bli mycket grinding?:
Nej, i alla fall inte inom crafting där du får prata med olika tränare för att kunna anvancera i rankerna, vet dock inte så mycket vad de i sin tur ger för uppdrag åt en.

Skriv svar