Spywaren i BF2142

Medlem

Ang reklam i spel; nån som spelat Splinter Cell 1-4? xDD

SonyEricsson, Nokia, you name it.

Karma: Du har rätt.
Spectral: Word!


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag trodde alla var överänns att det inte var spyware?

då kan väl du förklara varför det inte klassas som spyware?

Skrivet av Spectral:

Frågan kvarstår dock, vad spelar det för roll? Det är ju inte så att det stör spelandet eller sänker spelglädjen på något sätt.

Precis den mentaliteten som gjort att det dyker upp i spel. "Det gör väl inget"-mentaliteten.

Skrivet av Fr3gU:

Ang reklam i spel; nån som spelat Splinter Cell 1-4? xDD

SonyEricsson, Nokia, you name it.

Anarchy Online.. knalla omkring i en framtidsvärld och sen se vad som kommer på TV3 ikväll på ett reklamplank. Jättetrevligt Det bidrar verkligen positivt till stämningen.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Det är inte Spyware eftersom, mig veterligen, ingen information om dig skickas annat än ditt IP, och detta för att skicka "rätt" reklam. Sedan samlas det iof också in information om hur länge du tittar på reklamen tydligen. Det är ju en ganska godtycklig term "Spyware", men för mig krävs det lite mer ingående datainsamling innan jag kallar det det. Teh interweb är annars också spyware.
Jag kan se IPn från de som kopplar sig till min spelserver också, men jag tror ingen tycker att samtliga onlinespel är spyware.

Jag kan hålla med om att det säkerligen kan vara störande i vissa fall. Inte vill man se reklam för Findus julmat när man krigar i en värld som skiter blankt i vem Jesus eller tomten är. Jag har dock inte stött på sådan reklam än.

Medlem

Nej spyware har jag inte skrivit om, bara om att jag inte hade full info om en produkt jag köpt, vilket jag inte gillar.

Medlem

Syrfid: Mitt inlägg var inte riktat till dig utan Fenix som undrade varför det inte skulle vara spyware.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Syrfid: Mitt inlägg var inte riktat till dig utan Fenix som undrade varför det inte skulle vara spyware.

Trodde inte det heller ville bara förtydliga

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Syrfid: Mitt inlägg var inte riktat till dig utan Fenix som undrade varför det inte skulle vara spyware.

Ah.. ok Sorry
Var nog en aning trött när jag läste
Det är dock rätt stor skillnad på att ha reklam i spel och ha spyware som bevakar vilka sidor man besöker


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

12
Skriv svar