Medlem
Skrivet av DarthZ:

Ordförståelse är inte allmänbildning då orden är logiska.

Hur kan man veta att ord är logiska? Kunskap ingår i allmänbildning. Att kunna ord och språk är kunskap. Symboler och mönster kräver ingen allmänbildning eller utbildning. Därför bör ordförståelse med mera inte ingå i ett IQ-test.

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Har du tillräckligt hög IQ så inser du att det finns logiska bindningar mellan vissa ord och då blir det extremt lätt att gissa rätt på frågorna. Dock så är detta inget riktigt IQ test och ordförståelse fungerar alldeles utmärkt i ett sådant test eftersom det inte är internationellt och du bör ha en svensk bakgrund för att göra testet.

Glimten i ögat på första biten för den delen.

signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Glimten i ögat på första biten för den delen.

Samma här;)

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

129, men jag har feber... kanske skulle testa på Mensa.. äähh orkar inte. Vad hjälper det att vara smart när man är så satans lat!

signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem

116

signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv

119. Det stämmer bra. Jag har gjort ett IQ-test tidigare, och då fick jag 121.

Medlem

113...

signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

96 och är 12 år

signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

111, Woho

signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Exeron:

113...

20 från Forest Gump

signatur

Det här är en signatur

Medlem

Fick 132 och ändå är jag inte 18. Dags att se över planerna för att ta över världen.

Nu känner man sig jäkligt unik.

Medlem

andy, bara göra mensas provtest nu för o se om du skulle kunna komma in där

Medlem

Förstår ju att man får för högt för att man ska känna sig smart så man köper deras tidning men det är ju ändå roligt att bli kallad geni.

Medlem

hehe
Har gjort iq-test.se också.. och fått runt 115-118.. Är nöjd med att ligga över normala

Den sidan är lite rolig då den finns för hela europa.. Så man kan se snitt på alla länder. Och sverige är ju inte smartast då

IQ 103

Bildfråger 8
Ordförråd 15
Minnesfråger 13
Relationsfrågor 15
Matematikfrågor 15

BTW IQ är hur snabbt man tänker och inte hur smart man är.

Medlem
Skrivet av niro_the_crazy:

BTW IQ är hur snabbt man tänker och inte hur smart man är.

Har ingenting med snabbhet att göra heller.

Medlem

Dock är IQ test tidsbegränsade.. Så det har till viss del att göra med snabbheten.

Medlem

så tex stephen hawkins är korkad, bara snabb på sina tester?

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är ju ganska roligt att FZ innehåller massor av smarta människor som alla ligger över genomsnittet! Ingen kan läsa dessa resultat och ta dessa test på allvar.

Jag fick också väldigt högt.

signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Det är ju ganska roligt att FZ innehåller massor av smarta människor som alla ligger över genomsnittet! Ingen kan läsa dessa resultat och ta dessa test på allvar.

Mmm... Dom IQ-test som faktiskt ger en person med snittintelligens en poäng i just snittsegmentet tenderar inte att bli så populära på nätet.

Medlem

Varför kan det inte vara så att genomsnittsanvändaren på fz ligger över snittintelligensen? Verkar väl inte omöjligt att en bunt datornördar är smarta, eller? Har aldrig orkat mig genom ett helt iqtest men har svårt att tro att jag skulle vara särskilt mycket över/under medel.

edit: sen tror jag inte det är så många som postar när dom fått 80 :\

signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

112, hade 17/20 på logik delen =D 15/20 på bild delen.

signatur

Rawr

Medlem

Jag har svårt att se hur ett visst forum kan innehålla en über-ras av människor. Jag kan inte ta testet på allvar om det hävdar att du är lika smart och värdefull för samhället som du kan se vilken färgad kub som inte passar in.

Jag skulle t ex aldrig ta mensas ord på allvar, då man inte kan vara särskilt smart om man är trångsynt nog att tro att man är smartast om man klarar sig bra på ett löjligt prov snarare än i livet.

signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jag har svårt att se hur ett visst forum kan innehålla en über-ras av människor. Jag kan inte ta testet på allvar om det hävdar att du är lika smart och värdefull för samhället som du kan se vilken färgad kub som inte passar in.

Jag skulle t ex aldrig ta mensas ord på allvar, då man inte kan vara särskilt smart om man är trångsynt nog att tro att man är smartast om man klarar sig bra på ett löjligt prov snarare än i livet.

man vet aldrig med IQ test.

signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Att bara vara smart är inte viktigt. Vad som är värdefullt är att använda sina resurser på rätt sätt, och att helatiden sträva efter att utvecklas som människa.

Medlem

dom som har röstat 70 och mindra orkade nog inte ens göra testet

signatur

Rawr

Medlem

Jag gjorde ett IQ-test en gång. Fick "över 130". Jag vet inte om det stämmer, men jag har i alla fall tillräckligt hög IQ för att inse att jag inte bör göra något mer test. Man ska stanna när man är på topp!

Medlem

"mycket långsam." haha

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Varför kan det inte vara så att genomsnittsanvändaren på fz ligger över snittintelligensen? Verkar väl inte omöjligt att en bunt datornördar är smarta, eller? Har aldrig orkat mig genom ett helt iqtest men har svårt att tro att jag skulle vara särskilt mycket över/under medel.

edit: sen tror jag inte det är så många som postar när dom fått 80 :\

Just ett spelforum tycker jag borde vara ganska väl balanserat, även om du har rätt i att det nog övervägande är de med bättre poäng som svarar.
Men det finns en del IQ-test på nätet som ger klart lägre (och vad jag tror mer realistiska) poäng och dom verkar, av någon anledning, aldrig bli så populära.

Jag minns nått prov-test som Mensa hade förut där i princip alla som genomförde det fick ett resultat som uppmanade dom att göra Mensas riktiga test. Doh.

Inaktiv

Nöjer mig med att skriva 140+. Har högsta betyg i allt jag läst, inklusive högskola och universitet. Även Harvard.

Jag anser dock att släpper man förbi en dam som ska av tåget börjar vi prata genuin IQ, liksom att inte stressa när man har gott om tid. Där faller många bort, även välutbildade.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Skriv svar