Tomb Raider en säljbesvikelse

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Har släppts på tok för många tomb raider, dags att köra något nytt.

Ja, t ex ett WWII FPS...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det har väl ändå ingen sagt conthox.

Och SCORPION2000, om man tycker att det är skräp så gör man det, och det tycker uppenbarligen många. Att du nämner CS är orelevant, då det finns betydligt bättre spel än TR inom samma genre.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Det blir ju inte något nytt i dessa spel. Tycker om dom äldre Tomb Raider men inte dessa.

Men brosan har det hemma på Xbox 360 så blir väl att testa det nångång.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ja, t ex ett WWII FPS...

Med Lara Croft i huvudrollen!

Medlem
Skrivet av zhapp:
Skrivet av SCORPION2000:

till PC är det bäst! Specielt med en 360 kontroller!

Ehm. Skillnaden mellan 360 och PC idag är ju typ bara att man spelar handkontroll resp. tangentbord+mus. Så hur kan du tycka det är bäst på PC om du lirar med en 360-kontroll?

Skillnaden är att på PC är det snyggare grafik!
och högre upplösning! 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv

Multiplatform är skit, i alla fall för oss PS3 ägare så jag bryr mig knappast.

Medlem

Jag gillar fortfarande Tomb Raider och har sketkul med Underworld också.


signatur
MFC
Medlem

Tuff tid att lyckas med någon spelförsäljning.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

FAN va alla klagar här på Tomb Raider spelen
Dom senaste tre spelet har varit bra sluta klaga!
Gå o kör ert värdelösa CS då för fan! :evil:

Tycker att det är roligt att du antar att folk som ogillar detta spel spelar CS. Du beter dig själv som en CS-spelare när du försöker hävda dig på detta vis.

Det skulle ju vara mer intressant för mängden besökare och forumanvändare om du kunde spotta ur dig lite information om varför du tycker att det är ett bra spel.

Jag tycker personligen att TR-serien är rätt underhållande och man har spenderat många timmar i de tidigare spelen förr.

Hur SCORPION2000 kan tycka att detta spelet är bra när det är soppas buggigt som det är och med tanke på att han spelade det på PC och fick uppleva den kassa portningen gör mig lite fachinerad.
Inget ont on honom, smaken är som baken. I mitt fall smått hårig.

Medlem

Synd, har själv skaffat detta spel o tyckte det va helt underbart.

Inaktiv

Tomb Raider? Sorry inget som synts på min radar.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

FAN va alla klagar här på Tomb Raider spelen
Dom senaste tre spelet har varit bra sluta klaga!

Hur var det nu igen - att ett spel är bra eller dåligt, är det en åsikt eller ett faktum?... *hrm*

Fast det är som man säger: smaken är som baken, så fort man vädrar den så luktar det illa.

Skrivet av HinduTimes:

Det har väl ändå ingen sagt conthox.

Glömde visst ironi-flaggan.

Skrivet av båtsman:
Skrivet av conthox:

Ja, t ex ett WWII FPS...

Med Lara Croft i huvudrollen!

Haha


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

jaha så det var inte piraternas fel denna gång..va bra

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Kan det vara så att folk har tröttnat på dåliga actionspel som endast marknadsför sig med en storbystad, pinnsmal huvudperson där karraktärsdragen är i princip bortblåsta?

Om det enda du kan koncentrera dig på är bröst så är det svårt att uppfatta storyn i ett spel, det håller jag med om....


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv
Skrivet av C.A.B-05:

jaha så det var inte piraternas fel denna gång..va bra

Det kommer snart ut en rapport som säger att vinsten hade dubblats om det inte var för alla pirater, känn lugnet.

Men skämt åsido, de reviews jag sett blev det rätt kapat i så jag antar att bara de som gillade de tidigare spelen köpte det.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

FAN va alla klagar här på Tomb Raider spelen
Dom senaste tre spelet har varit bra sluta klaga!
Gå o kör ert värdelösa CS då för fan! :evil:

Jag köpte spelet och tycker mer borde göra det!
till PC är det bäst! Specielt med en 360 kontroller!

Så alla som klagar på det nya TR spelet lirar hellre CS ?
Med tanke på att CS 1.6 är världens största FPS spel med runt 130000 spelare om dagen så lär det knappast vara värdelöst.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av jovviz:
Skrivet av SCORPION2000:

FAN va alla klagar här på Tomb Raider spelen
Dom senaste tre spelet har varit bra sluta klaga!
Gå o kör ert värdelösa CS då för fan! :evil:

Jag köpte spelet och tycker mer borde göra det!
till PC är det bäst! Specielt med en 360 kontroller!

Så alla som klagar på det nya TR spelet lirar hellre CS ?
Med tanke på att CS 1.6 är världens största FPS spel med runt 130000 spelare om dagen så lär det knappast vara värdelöst.

man kan inte anklaga dem för att vara fantasifulla


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Bara för dom att släppa en nude-patch så får dom nog igång försäljningen igen

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av SWEBarb:

Har släppts på tok för många tomb raider, dags att köra något nytt.

Ja, t ex ett WWII FPS...

Ka-zing!

Ne usch.

Medlem

Jag tycker spelet är helt okej... Anniversary var dock riktigt mycket bättre

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av bjosarn:

Kan det vara så att folk har tröttnat på dåliga actionspel som endast marknadsför sig med en storbystad, pinnsmal huvudperson där karraktärsdragen är i princip bortblåsta?

Vadå, du beskrev ju just karaktärsdragen.

Årets hittills roligaste kommentar?

Medlem

Nu ska jag väl kanske dämpa mina elaka ord med att erkänna att jag bara körde igenom en och en halv nivå innan jag lämnade tillbaka det, men de får ju fan börja med att göra ett bra spel och sen anpassa det till licensen, inte tvärtom.

När utvecklarna sitter på en kod som de känner att folk skulle köpa och älska oavsett om det stod Tomb Raider på framsidan eller inte, då har de ett spel som kommer att sälja enligt förväntan. Om de dessutom lade ner all tid det tar att porta skiten till varenda jäkla konsol på att göra ETT bra spel till EN konsol, då jävlar kommer de att sälja spel. Om spelet är tillräckligt bra så kommer det ju att sälja i vilket fall som helst eftersom folk kommer att köpa konsolen bara för att spela spelet. Synd bara att det verkar vara så svårt för dem att förstå något så enkelt. (Därmed inte sagt att jag inte är medveten om det extremt lukrativa i att släppa spel till flera format, men Zelda har det ju till exempel aldrig gått särskilt dåligt för direkt.)

Medlem

Nu säger jag bar såhär, att nu får dem fan i mig ge sig med Tomb raider. Spelet är uttjatat och är fast i en dålig nisch. Jag har tappat räkningen på hur många Tomb raider spel som har gjorts. Att dem går tillbaks till dem gammla spelen är en ännu sämmre idee och inte på tal om att dem pumpar ut ett spel vartannat år. Dem får låta det lägga sig i typ 5-10 år innan dem gör en comeback med tomb raider och kanske börja utveckla något nytt.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

ja det är ju ett mirakel att de inte skyller på piraterna...

Medlem
Skrivet av jovviz:
Skrivet av SCORPION2000:

FAN va alla klagar här på Tomb Raider spelen
Dom senaste tre spelet har varit bra sluta klaga!
Gå o kör ert värdelösa CS då för fan! :evil:

Jag köpte spelet och tycker mer borde göra det!
till PC är det bäst! Specielt med en 360 kontroller!

Så alla som klagar på det nya TR spelet lirar hellre CS ?
Med tanke på att CS 1.6 är världens största FPS spel med runt 130000 spelare om dagen så lär det knappast vara värdelöst.

Ja jag är åxå förvånad över att det krävs så lite för att göra så många personer nöjda. för mig räcker det i alla fall inte med att planta bomber eller leka rambo md nyaste aimboten


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

jkw
Medlem

Testade demot till xb och fullversionen till Windows hos enpolare, skapligt najs men som sagt, kameran... Tycker spelet verkar skoj men jag blir skeptisk till att skaffa det till mitt xb när alla enbart ger negativ kritik.

Medlem

Jag tycker faktiskt att karaktären Lara Croft fortfarande har mycket att ge, det är en intressant figur som har möjlighet att hamna i coola äventyr. Lite som en kvinnlig James Bond. Men håller med om att Tomb Raider-spelen har gått i stå. Man kanske ska ändra om det lite och göra mer ett vanligt äventyr med djupare handling, typ Dreamfall, eller vrida upp actioneventen och istället göra ett actionspel. Jag skulle inte ha något emot det.

12
Skriv svar