Taranda - Rollspel

Medlem

Namn: Claire
Ålder: 23
Ras: Malakkans
Utseende: 173 cm lång 54 kg Långt svart hår, blek hy helsvarta ögon (scary!). Bägge armarna har märken som sträcker sig från händerna till axlarna.
Historia:
Oäkta barn till en adelsman som bor i Olithûn. Även om Claire var en oäkting så fick hon första klassens utbildning. På grund av hennes konstiga ögon så blev hon utefryst vilket har lett till att hon är kännslolös och inte bryr sig om någon annan än sig själv.
Vid 19 års ålder träffade hon en annan Malakkanian som lärde henne lite grundläggade magi. När hon var 21 blev hon utsläng från den exlusiva skolan hon gick på eftersom hon med magi "råkat" döda en annan elev vars fader nu vill utkräva hämnd.
Blir detta bra?

Inaktiv
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av jonne_man:

Draums fosterföräldrar har precis gott bort och draum söker sig in staden för att hitta en mening med livet. Han bestämmer sig för att skaffa ett vapen, en slägga och går till närmaste vapenaffär. Draum kliver in genom dörren och tar på sina glasögon. "Goddag, jag behöver en slägga"

"Järn eller stål?"

"Sluggo har 10 guldmynt. Vad kan du sälja sluggo?"

"Vi har en liten järnyxa här på 8 guldmynt, men för 10 kan du nog få ett rostigt järnsvärd, fast svärd kanske inte är... din typ av vapen...?"

"Sluggo föredrar en slägga men om du inte har någon nöjer jag mig med järnyxan"

Draum inspekterar yxan och finner att den är lite sliten och dessutom väldigt liten.

"En nagelpetare" Muttrar draum.

"Herr Dvärg 6 guldmynt för yxan"

(Har du varit bortrest eller? jag kommer lätt vara här varje dag om du bara fortsätter SL )

Inaktiv
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av Tinnituz:
Skrivet av jonne_man:

Draums fosterföräldrar har precis gott bort och draum söker sig in staden för att hitta en mening med livet. Han bestämmer sig för att skaffa ett vapen, en slägga och går till närmaste vapenaffär. Draum kliver in genom dörren och tar på sina glasögon. "Goddag, jag behöver en slägga"

"Järn eller stål?"

"Sluggo har 10 guldmynt. Vad kan du sälja sluggo?"

"Vi har en liten järnyxa här på 8 guldmynt, men för 10 kan du nog få ett rostigt järnsvärd, fast svärd kanske inte är... din typ av vapen...?"

"Sluggo föredrar en slägga men om du inte har någon nöjer jag mig med järnyxan"

Draum inspekterar yxan och finner att den är lite sliten och dessutom väldigt liten.

"En nagelpetare" Muttrar draum.

"Herr Dvärg 6 guldmynt för yxan"

(Har du varit bortrest eller? jag kommer lätt vara här varje dag om du bara fortsätter SL )

"Nej, 8 guldmynt, inte mindre!" Gnäller den snåle dvärgen.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem

Eftersom Claire visste att det inte var någon idé att fortsätta i skolan efter den lilla "incidenten" började hon planera en flykt. Hennes första tanke att införskaffa mer guld. Tursamt nog hade hon av ett "misstag" fått tag på nyckeln till sin faders kassa valv.
Efter att ha väntat tills alla sov smög hon ut från sitt rum. Väl framme tar hon fram nyckeln, låser upp valvet och går in.

(edit) Första gången med textbaserade rollspel så ni får gjärna ge mig tips och säga till om jag gör något fel (edit)

Inaktiv

Draum tittar argt på dvärgen. "Ok 8 guldmynt".

Lite besviken över att nyss ha köpt en så liten yxa, en stor slägga var ju vad han kommit för att köpa, vandrar han nu runt i staden och letar efter möjligheter till en karriär. Han sätter kurs mot ett av stadens värdshus, väl där tänker han försöka ta reda på om någon behöver hjälp med något som kräver ett par starka armar, eller intressanta rykten han kan undersöka närmre.

Inaktiv
Skrivet av Jkkb:

Eftersom Claire visste att det inte var någon idé att fortsätta i skolan efter den lilla "incidenten" började hon planera en flykt. Hennes första tanke att införskaffa mer guld. Tursamt nog hade hon av ett "misstag" fått tag på nyckeln till sin faders kassa valv.
Efter att ha väntat tills alla sov smög hon ut från sitt rum. Väl framme tar hon fram nyckeln, låser upp valvet och går in.

(edit) Första gången med textbaserade rollspel så ni får gjärna ge mig tips och säga till om jag gör något fel (edit)

Här hittar hon 10 guldmynt.
(Ni får ju inte ha mer i början.)


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Inaktiv
Skrivet av jonne_man:

Draum tittar argt på dvärgen. "Ok 8 guldmynt".

Lite besviken över att nyss ha köpt en så liten yxa, en stor slägga var ju vad han kommit för att köpa, vandrar han nu runt i staden och letar efter möjligheter till en karriär. Han sätter kurs mot ett av stadens värdshus, väl där tänker han försöka ta reda på om någon behöver hjälp med något som kräver ett par starka armar, eller intressanta rykten han kan undersöka närmre.

Några barn blir rädda för honom och springer iväg.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Inaktiv

Draum tar ingen notis om barnen, han är ju trots allt van. Sen sätter han sig på närmaste värdshuset och lyssnar på konversationerna runt omkring honom för att hitta ett eventuellt jobb.

Medlem

Efter att fått tag på guldet sätter Claire av mot ett av stadens många värdshus. Hon hoppas få lite information om vart en magiker kan behövas... så länge det är bra betalt vill säga.

Medlem

Fortsätt då ?:P


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

skulle vilja vara med men har fullt upp med läxor och prover.

Inaktiv

Konstigt nog har jag tröttnat på mitt egna rollspel... ^_^'
Svarar väl då och då ibland eller också gör jag ett nytt som är lite roligare.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem
Skrivet av Tinnituz:

Konstigt nog har jag tröttnat på mitt egna rollspel... ^_^'
Svarar väl då och då ibland eller också gör jag ett nytt som är lite roligare.

Mjo gör ett nytt .. jag tröttnade också lite faktiskt =0


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Förlåt att jag inte varit mer aktiv.

Skrivet av Greger:
Skrivet av c-row:

Jag tittar mig omkring. Vad ser jag?

Jag vänder mig om, och drar svärdet ; Nu ska du dö din usling, det är jag som jag söker och du ljuger, jag ogillar folk som ljuger!

Jag plockar snabbt fram min yxa för att skydda mig.

"Du är ju inte riktigt klok!", säger jag högt, "Jag lovar ! Fyllot vid brunnen brukar sluddra något om Tu'rik!"

"Eller var det kanske tallrik han sa?" mumlar jag lite för mig själv

123
Skriv svar