Stoppad\Invinkad av Polisen

Inaktiv

Har en gång blivit stannad på ett år för fortkörning och oregistrerad bil!
Fick 115 euro böter

Medlem

Körkort i ca 2,5 år, aldrig blivit stannad.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Inaktiv

Blev stannad i morse! Första gången faktiskt, men det var bara en turinkontroll och jag fick bara blåsa och åka vidare.


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

2 gånger i blåskontroll på 12 år (jag klarade mig båda gångerna).

Krängningshämmaren gör att centrifugalkraftens påverkan på ytterhjulets fjädring i en kurva dämpas för att chassit inte ska kränga så mycket när man kör i kurvor, det är en stång som sitter mellan hjulen på var sida av bilen (med lite länkar och fjädrar och kardanknutar och grejs).

Medlem

Haft mitt körkort i snart 10 år. Blivit stoppad en enda gång. Det var en rutinkontroll. Allt jag behövde göra var att blåsa. Konstigt egentligen att det inte hänt oftare, speciellt i mitt förra arbete där jag körde en hel del (kunde ofta bli 20-30 mil om dagen).

Skrivet av Harakiri:

- Undersökt då jag stod parkerad och polisen tyckte jag såg suspekt ut

Ha, ha!

Medlem

Blivit stoppad en gång när jag tydligen körde obesiktad bil, hade inte en aning om det Klantigt som fan men skitsamma, 600 i böter har jag för mig att det var

Sedan en gång i nykterhetskontroll

Det är nog allt...


signatur

Cause i need to watch things die

Inaktiv

Har inget körkort, har blivit stoppad flera gånger.

När jag cyklade över gatan till en ICA-butik, körde en polisbil fram till mig och tyckte att jag hade cyklat på vänster sida av vägen. Var bara att säga "okej då" och sen åkte dom iväg efter lite gnällande på mitt trafikvett och allmänna provokationer. Enbart slöseri med tid då dom snälla poliserna hade kunnat tjäna sin lön istället för att försöka få mig att börja bråka.

En annan gång var jag och ett par kompisar på väg till Statoil och blev stoppade av grannkommunens närpolis som frågade varför vi var ute på stan så sent (~18åringar ute på stan efter klockan 11 är helt klart suspekt). Vi sa vart vi skulle och den intelligenta och snabbtänkta polisen svarade "har dom öppet så här dags?", varefter nån av oss hävde ur sig "nä bara dygnet runt" till henne. Efter att polisen slösat våran tid lite till med idiotiska frågor så var dom nöjda och åkte därifrån.

Händer alldeles för ofta att poliser försöker visa sin makt och verka tuffa inför sina kolleger. Det är inte ens så att jag har "suspekt" härkomst och utseende så man skulle kunna säga att dom är fördomsfulla, jag är hel och ren, inga tattueringar eller rakad skalle. Tycker verkligen illa om poliser då alla jag mött som inte haft ett kontorsjobb har haft attitydproblem i min mening.

Medlem

Trikk - mm och sen får man se på TV alla olösa brott och fall som ligger på HÖGAR på kontoren, lixsom är det inte bättre att lösa brott än bara åka runt och iretera folk? extremt konstigt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är polisen jobb att vara misstänksamma sen får ni tänk på att olika poliser jobbar med olika saker.

Ex en krimpolis åker inte runt o leker närpolis ex.

Sen att det finns dönickar till polisen säg den arbetsplats som inte har det inte för att det gör det mer acceptabelt dock.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar