Art Like Destruction Tråden*NY DEMO!!!!"(Deathcore)

Medlem

Lite konstruktiv kritik; Jag hör bara lead gitarrerna + trummor och sång. Om ni har en bassist/kompgitarrist, se till att vrid up volymen lite. Det är "för ljust" sound och känns som det saknas nåt i ljudet.

I övrigt kan jag bara säga ett ord: Superdeluxemegaskitabra!

När jag läste trådens titel så trodde det skulle låta som ett gäng fjortisar på helgon som nyss fått instrument från sina pappor, men jag blev glatt överaskad

Ni har en framtid (Tumme up och inte fulfinger)

Medlem

Låter faktiskt riktigt bra. Med lite professionell hjälp kan ni nog gå riktigt långt.

Min typ av metal också


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ja det var inte så dumt alls faktiskt. Låter riktigt bra! Men jag måste hålla med en tidigare talare om att virvel-ljudet kanske inte var det bästa. Låter som någon slår på en kastrull med bomull i

Sköna riff, speciellt det som komme 3:50 in i Spoken in vain. Synd att det bara varar i 10 sek dock...


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Virvel ljudet är 100% triggat Var i princip tvungen att göra det! Men den demon som håller på mixas ska inte alls vara lika mycket triggat. Kommer låta 10ggr bättre!

Medlem

Skulle gärna vilja ha bilden till Bulletproof Experience också (ITunes)


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Reaction:

Ser ut att många på FZ Gillar metal musik! Ta och lyssna på mitt band! Nyss släppt våran första demo!

http://www.myspace.com/artlikedestruction

Tack på förhand!

/Trummisen!

Det låter ju som ni kan göra bra musik om ni vill... ja, utan han som sjunger då kanske!

Nej, seriöst - det låter skitbra förutom gaphalsen, jag pallar inte det ljudet - kan man inte sjunga så det hörs vad man säger kan man lära sig ett instrument istället.

...haha, jag börjar bli gammal... *aj, min rygg*


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

det låter skitbra förutom gaphalsen, jag pallar inte det ljudet - kan man inte sjunga så det hörs vad man säger kan man lära sig ett instrument istället.

Får nog säga att jag tycker han passar rätt bra, även om han låter lite som de flesta andra såna band. Angela Gossow är däremot en sångerska som vet hur man gör för att differentiera sig! Jävligt bra...

En fråga till Reaction: vad menar du med "triggat"? Inte så inne i termerna...


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

bra gjort! låter proffsigt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

Får nog säga att jag tycker han passar rätt bra, även om han låter lite som de flesta andra såna band.

Han är säkert jätteduktigt - för mig är det lite som med dansband - de må vara bra musiker osv men...nej tack.

inte han personligen, sättet att sjunga jag inte diggar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

inte han personligen, sättet att sjunga jag inte diggar.

Jag förstår dig precis. Kände exakt samma sak de första gångerna jag hörde den typ av musik. Men riffen och musiken i bakgrunden var så bra så jag var tvungen att fortsätta lyssna på det Och nu har jag vant mig och tycker det oftast passar bra till...


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

En fråga till Reaction: vad menar du med "triggat"? Inte så inne i termerna...

När man har spelat in tex baskaggen. Då uppstår det ljud! Och ser ut ungefär såhär /\/\/\/\/\/\.
Varenda "peak" (uphöjning) är ett baskagge slag. Triggarna ser till att dom peakarna blir ett annat ljud, Alltså inte mitt rediga baskagge ljud.

Castor: Alla har sin musiksmak

Medlem

låter grymt men varför har ni ingen basist?

Inaktiv

skillnaden mellan skrik och kastratsång är som en akustisk gitarr versus en distad elgitarr
fattar inte varför folk får panik när det just handlar om rösten, när alla andra ljud är okej att manipulera?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Reaction:

Castor: Alla har sin musiksmak

Seriöst, det låter jätterbra - inte stil bara, du skrev ju "ni som gillar metal..." men jag kan aldrig vara tyst.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Prikk: Kunde inte sagt det bättre själv!
DeadX: Vi har inte hittat något än
CastorFiber:Social skills is a good thing, right?

Demon håller på mixas!

Medlem

Låter helt ok, även om jag gillar mer bas i sången än dagens döds-metal. Vissa partier var dock grymt bra.

Keep on rocking


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Reaction:

Vi har even en spelning på Sticky i sommar, Inget datum satt än, men det kommer!

Sticky i Gbg? I vilket fall som helst så var musiken helt i min smak. Jäkligt bra.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Reaction:

Vi har even en spelning på Sticky i sommar, Inget datum satt än, men det kommer!

Sticky i Gbg? I vilket fall som helst så var musiken helt i min smak. Jäkligt bra.

Tackar! Yes! i Gbg! Fast det är inte rikitigt säkert än! Har en polare, vars brossa känner ägaren på sticky, Och han sa att det ska gå! Blir iallafall spelningar på andra ställen i gbg! ^^

Medlem

Då kanske man dyker upp.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Då kanske man dyker upp.

Hoppas jag

Medlem

Jäklans det här låter ju riktigt bra

Inaktiv

Tycker att det låter grymt! Fortsätt så.

Medlem

Detta låter inte alls dumt..Dock tyckte jag att This is my burden och Spoken in Vain är lite för lika.
Ljudet har jag inga problem med, en demo blir sällan speciellt lyckad/som man vill ha den.
Skippa "rensången", då lät det helt plötsligt Sonic Syndicate. Ok det var inte mycket renröst jag hörde men ändå. Han growlar tillräckligt bra för att hålla sig till det.

http://www.deadtide.com/
Här är en liten men naggande god sida om man gillar lite hårdare metall. Det finns en avdelning i forumet som man kan posta typ en sån här tråd.

Jobba på, ni borde lyckas, har hört mycket sämre band med skivkontrakt..
Sticky till sommaren? Kanske man skall gå och kolla på det...:up:

Medlem

Låter riktigt bra! Gillar One step ahead grymt mycket

Medlem
Skrivet av Olivaw:

Detta låter inte alls dumt..Dock tyckte jag att This is my burden och Spoken in Vain är lite för lika.
Ljudet har jag inga problem med, en demo blir sällan speciellt lyckad/som man vill ha den.
Skippa "rensången", då lät det helt plötsligt Sonic Syndicate. Ok det var inte mycket renröst jag hörde men ändå. Han growlar tillräckligt bra för att hålla sig till det.

http://www.deadtide.com/
Här är en liten men naggande god sida om man gillar lite hårdare metall. Det finns en avdelning i forumet som man kan posta typ en sån här tråd.

Jobba på, ni borde lyckas, har hört mycket sämre band med skivkontrakt..
Sticky till sommaren? Kanske man skall gå och kolla på det...:up:

Rätt gamla låtar Vi försöker skippa rensången så mycket som möjligt! Thanks! postade en tråd där! Du får hjälpa att hålla tråden vid liv Om du har fler sånna forums med många läsare så skicka ett pm eller liknande!

Medlem

Ah, du tror inte du skulle kunna lägga upp bilden på Bulletproof Experience ? Den är som the missing link i iTunes när alla album har bild förutom den :cry:


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Har den tyvärr inte på datorn, Men du kan kopiera bilden tex härifrån: http://www.spirit-of-metal.com/album-groupe-Art_Like_Destruct...

Inaktiv
Skrivet av prikk:

skillnaden mellan skrik och kastratsång är som en akustisk gitarr versus en distad elgitarr
fattar inte varför folk får panik när det just handlar om rösten, när alla andra ljud är okej att manipulera?

Du inser inte att de flesa som skriker kör på dissonans fullt ut? Eller i princip alla.. just därför är det en helt annan sak än att dista en gitarr.. suck.

Inte riktigt min typ av hardcore (för lite uppbyggnad av känslor), kändes mer som en ångvält/hammare än något argt. Men ni var riktigt tajta och mkt fina riffs, fast hade gillat lite mer variation.

Lycka till! Jag tror att ni har all chans att få ett skivkontrakt!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Reaction:

Har den tyvärr inte på datorn, Men du kan kopiera bilden tex härifrån: http://www.spirit-of-metal.com/album-groupe-Art_Like_Destruct...

Ah, tack! Ni har inga planer på att komma till värmland? T.ex Karlstad eller Kristinehamn? Ganska många som gillar metal här så vitt jag vet


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Reaction:

Har den tyvärr inte på datorn, Men du kan kopiera bilden tex härifrån: http://www.spirit-of-metal.com/album-groupe-Art_Like_Destruct...

Ah, tack! Ni har inga planer på att komma till värmland? T.ex Karlstad eller Kristinehamn? Ganska många som gillar metal här så vitt jag vet

Fixar du ett fett ställe att spela på så kommer vi på dirren!

edit: Tack DarthZ

Skriv svar