Medlem

Kalla mig simpel men när de sa "They faced the peril of 300 spartans and now they stand against TEN THOUSAND spartans commanding THIRTY THOUSAND free greeks" så räckte det för att jag skulle kalla filmen underbar.

"One on three, good odds for any greek"

Enfaro hur menar du med oerfarna skådespelare?

Medlem

svenpa: du är simpel

Skrivet av lave:

saben: det kan vara så att folk syftar på att perserna antagligen inte var disco-queer eller hade orcer och grott-troll i sina armeér?

haha, 10 poäng


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag har inte läst hela tråden, men det jag läste verkade mest vara folk som gnällde över hur overkligt allt var när det gällde just "300 spartaner". Självklart är det overkligt med "disco-queers", men makarna påstår aldrig att den ska vara 100% historiskt korrekt, dem säger raka motsatsen.
Dem övernaturliga sakerna är med för att sätta extra krydda på filmen och visa perserrikets storhet och mångfald. Visst förstår jag att inte alla tycker om att se monster och odöda slåss, men det var liksom halva tanken med filmen. Filmen är baserad på en serietidning och oftast finns det något övernaturligt i dem, så...
Det är lite som att en cashewnöt när man vet att man är allergisk mot den, eller hur?

Och ja, spartanerna hade en jädra massa slavar.


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Inaktiv

lol vad jag inte delar åsikt med många på det här forumet, funderar på att ta bort min konto här innan jag ger upp hoppet för svenska ungdomar, deppar ihjäl mig och kastar mig framför tåget

vissa argument för den här filmen i den här tråden framkallar fan besk smak i min mun

Medlem
Skrivet av lindish:

lol vad jag inte delar åsikt med många på det här forumet, funderar på att ta bort min konto här innan jag ger upp hoppet för svenska ungdomar, deppar ihjäl mig och kastar mig framför tåget

vissa argument för den här filmen i den här tråden framkallar fan besk smak i min mun

Vilken åsikt har du då? Då jag tycker det känns ganska 50/50 om dyrka/dissa


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Medlem
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av lindish:

lol vad jag inte delar åsikt med många på det här forumet, funderar på att ta bort min konto här innan jag ger upp hoppet för svenska ungdomar, deppar ihjäl mig och kastar mig framför tåget

vissa argument för den här filmen i den här tråden framkallar fan besk smak i min mun

Vilken åsikt har du då? Då jag tycker det känns ganska 50/50 om dyrka/dissa

Du missförstod honom nog... Jag tycker det verkar som om han tycker att ungdomar absolut inte ska bilda egna åsikter och debattera. Då kan de ju aldrig bli några bra löpande-band-anställda.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Klfh:

Du missförstod honom nog... Jag tycker det verkar som om han tycker att ungdomar absolut inte ska bilda egna åsikter och debattera. Då kan de ju aldrig bli några bra löpande-band-anställda.

oh, sorry. my bad


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

om man ogillar argument -för- någonting, så tycker man nog inte om det som argumenteras ^^

Inaktiv

den var fet och hjärndöd

edit: om man ska läsa värderingar i det hela så var ju spartanerna hopplösa fascister osv, knappast ett tappert och schysst folkslag ^^


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Notumforce:

Som sagt filmen är baserad på en serietidning .

Filmen ska man inte ta på allvar på något sätt och den är inte tänkt att vara varken historiskt eller politiskt korrekt.

Så nästa person som säger att den förfalskar historiska fakta eller dylikt stryper jag

Den är är så historiskt falsk, den är bara påhittad, vilken skit!

*pff* han vågar bara säga så för han är Forummoderator..

300, klockren rulle! Sambon somnade efter 20min, så den kan inte ha varit annat än klockren!


signatur

living let die

Medlem

inget speciellt med denna filmen, bara ett frosseri i effekter, börjar bli lite tjatigt nu

Medlem
Skrivet av Robfox:

inget speciellt med denna filmen, bara ett frosseri i effekter, börjar bli lite tjatigt nu

Sant, börjar tröttna duktigt på överdriv av effekter. Iaf halvdana datoranimerade effekter. Jag tycker att de gamla hederliga sent 80/ början av 90-talets actionfilmer som Die Hard och andra klassiker fortfarande utgör en stor del av de bästa actionfilmerna. Men o andra sidan är denna filmen ett mästerverk. Höjden av manlighet och rå action.

9/10


signatur

I'm the best around...

Medlem
Skrivet av Grönatummen:
Skrivet av Robfox:

inget speciellt med denna filmen, bara ett frosseri i effekter, börjar bli lite tjatigt nu

Sant, börjar tröttna duktigt på överdriv av effekter. Iaf halvdana datoranimerade effekter. Jag tycker att de gamla hederliga sent 80/ början av 90-talets actionfilmer som Die Hard och andra klassiker fortfarande utgör en stor del av de bästa actionfilmerna. Men o andra sidan är denna filmen ett mästerverk. Höjden av manlighet och rå action.

9/10

Let's hug it out, bitch!

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Kalla mig simpel men när de sa "They faced the peril of 300 spartans and now they stand against TEN THOUSAND spartans commanding THIRTY THOUSAND free creeks" så räckte det för att jag skulle kalla filmen underbar.

"One on three, good odds for any creek"

Enfaro hur menar du med oerfarna skådespelare?

creeks? det är ju greker, dvs greeks

Medlem
Skrivet av Zlampan:
Skrivet av Svenpa:

Kalla mig simpel men när de sa "They faced the peril of 300 spartans and now they stand against TEN THOUSAND spartans commanding THIRTY THOUSAND free creeks" så räckte det för att jag skulle kalla filmen underbar.

"One on three, good odds for any creek"

Enfaro hur menar du med oerfarna skådespelare?

creeks? det är ju greker, dvs greeks

Blandade ihop hur det stavades, fixat.

Medlem

Egentligen inte så bra film, men jag diggade på något underligt sätt homoerotiken och att den inte försöker vara något mer än bara en samling häftiga citat och specialeffekter.
Filmen är nästan ruta för för ruta efter Millers serietidning, och Miller vet man aldrig var man har. Ena stunden gör han Give Me Liberty, en vacker historia om en fattig svart kvinnas militärkarriär, och nästa stund gör han 300, som är en konstig blandning nakna män och våldsdyrkan.
Man älskar att hata killen helt enkelt.

Inaktiv

Nile City-brandmännen plus slow motion-action? Kanske värd att se.

Medlem

vuxna män gör saker tillsammans - FOR GREEEEGEEEERRRR!

DET HÄR - ÄR - GÖT- E -BORG!!!

"hit med era brandslangar grabbar!"
"kom och ta dem...."

osv osv....

Medlem
Skrivet av lave:

vuxna män gör saker tillsammans - FOR GREEEEGEEEERRRR!

DET HÄR - ÄR - GÖT- E -BORG!!!

"hit med era brandslangar grabbar!"
"kom och ta dem...."

osv osv....

Skämt som kan avslutas med "osv" har förmodligen utgånget bäst-före datum. Bara ett vänligt tips inför framtida försök att skämta.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

äh, då finns ju inga skämt kvar.
kan man INTE sätta ett eller två osv efter skämtet är det inte roligt.

osv osv.

Medlem

leeeeeeeeeeeeessbooooooooos! AAAoough! AAAoough! AAoough!

SP s11 e06 är så bra va...

Medlem

Helt OK actionrulle, jäkligt vacker!
Tycker dock att de åtminstone kunde haft lite mer perser med i filmen, inte bara en massa afrikaner och östasiater...

6/10


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Filmen sög.
- Värdelös dialog (med få undantag: "This - is - Sparta!").
- Idotisk framförhållning till handling.
- Ointressanta och onödigt tjäbbel med senaten och de som inte
involverade action, t ex Leonidus fru (ursäkta stavningen).

.. så överlag tyckte jag att den här filmen - precis som Sin City - är grovt överskattad =/

Visst är det stundtals häftiga actionscener, men om man ska använda slow-motion detaljer så gör man det inte fyrtioelva gånger, utan som i Matrix, ett par få som bygger upp klimax.

Gör om gör rätt!

Medlem

Men själva grejen med filmen är ju att den är filmad på "serietidningsvis". Det är ju klart att realismen är lika med noll.. verkar vara många som inte förväntat sig detta dock. Gillar man stiliserad action på serietidningsvis bör man gilla 300, annars gillar man den inte. Givetvis

Medlem

Tyckte det var en riktigt bra film, stridsscenerna var riktigt snyggt gjorda. Men jag kan hålla med om att dialogerna och en del andra scener inte var nåt att skryta med.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Snygg, cool och ordentligt "makko" (sic).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hade grymt låga förväntningar när jag såg filmen på manus och storyn då jag hade hört att det skulle vara riktigt uselt men nöjde mig med en riktigt bra actionrulle, men nja, den börjar grymt men jag tycker tyvärr hela idén med att hålla bergspasset liksom dör när de aldrig är i bergspasset vilket gör spänningsmomentet jävligt litet, man vet ju att de kommer äga varenda gång de går ut och möter lite småtrupper.

Medlem

Om man tittar ut lite från bergspasset så ser man att vägen dit inte är särskilt bred den heller, dessutom: attack är bästa försvar.

Medlem

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sparta

Wow säger jag! helt otroligt.

Grym grymt bra film.!
blev glatt överaskad.
Förstår inte varför folk gnäller på effekterna? riktigt bra gjort, och det är bra kännsla i filmen, det är så att man själv vill ställa sig upp med rak rygg och slåss för kungen och landet.


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar