EA överväger reklam i spel

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Eller där det passar sin. Ett modernt spel som utspelar sig i en stad så kan ju reklam vara en del av världen tex.

Men blir ju fel om det går köpa Monster och Redbull på Inn:et i tex då Dragon Age.

Det är väl så det börjar, sen går dom all in och trycker in reklam överallt för att kunderna hade inget emot det i början.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

KoP
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Folk har tack vare streamingtjänster som Netflix och Hulu visat att de är villiga att både betala och se på reklam, så det är inte konstigt att spelbranschen följer med med stort intresse.

Förstår att det satsas på "anti-tamper DRM" nu. Det handlar inte bara om kopieringsskydd. De vill även stoppa oss att använda Cheat Engine för att fuska till oss in game-resurser i singleplayer-spel som är medvetet där för att skapa jobbig tidskrävande grind, och istället tvinga oss att köpa dessa med mikrotransaktioner. Dessutom kommer de även använda det för att se till att vi inte kan blockera annonser i spelen.

Visst, "företags enda syfte är att tjäna pengar blah blah blah," men jag tänker i alla fall inte bidra till deras girigheter.

Mig veterligen har jag aldrig sett någon reklam på Netflix. 🤔 Finns det någon gratisversion utav Netflix som är reklamfinansierad?

Medlem

Reklam fick mig att sluta titta på TV. Är övertygad om att de skulle börja relativt smakfullt, men man vet ju att det skulle spåra ur fullständigt.

Medlem

Klart de gör.. och dumma idiotspelare kommer fortsätta betala och spela.

Medlem
Medlem

Om priset på spel blir lägre och de stör inte spel upplevelsen, då är de väl ok?


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Snart får man väl coop och ica reklam när man pausar spelet.

Kanske coop reklam när man spelar coop inne på ett icalager.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av KoP:

Mig veterligen har jag aldrig sett någon reklam på Netflix. 🤔 Finns det någon gratisversion utav Netflix som är reklamfinansierad?

Det finns ingen gratisversion av Netflix som är reklamfinansierad, och det var poängen min med att folk är villiga att både betala och få reklam. I USA, UK, Kanada, Australien, Frankrike, Tyskland, med flera, har de tagit bort det billigaste Netflix-abonnemanget och ersatt det med ett ännu billigare betal-abonnemang som även inkluderar reklam. Du har aldrig sett det eftersom du (antar jag) bor i Sverige, som inte har detta abonnemang (ännu).

Releasehästryttare
Skrivet av McRaoul:
KoP
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det finns ingen gratisversion av Netflix som är reklamfinansierad, och det var poängen min med att folk är villiga att både betala och få reklam. I USA, UK, Kanada, Australien, Frankrike, Tyskland, med flera, har de tagit bort det billigaste Netflix-abonnemanget och ersatt det med ett ännu billigare betal-abonnemang som även inkluderar reklam. Du har aldrig sett det eftersom du (antar jag) bor i Sverige, som inte har detta abonnemang (ännu).

Kommer ej bruka ett sådant abonnemang om det skulle dyka upp här. Avskyr streamingtjänster med reklamavbrott då det förtar känslan när man väl är inne i något.

Youtube är väl undantaget, men händer att man hoppar över videos som startar med en 30 sek. reklamslinga.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

och det gör den väl delvis redan. Inte att den byts ut, men att det är reklam på sidan av planen för riktiga produkter. Ser inget problem att denna skulle bytas ut "live" varje gång man spelade.

Precis, då blir det mer realistiskt faktiskt. Gör man det på rätt sätt utan att det stör spelet så...

Medlem
Skrivet av bopp:

Hade EA inte reklam inne redan i spelet BF 2142 från 2007? Har för mig att det pratades om att det skulle vara reklam på billboards, dvs på de annonsytor som redan fanns naturligt i spelmiljöerna.

Det stämmer bra det.

Medlem
Skrivet av bopp:

Hade EA inte reklam inne redan i spelet BF 2142 från 2007? Har för mig att det pratades om att det skulle vara reklam på billboards, dvs på de annonsytor som redan fanns naturligt i spelmiljöerna.

Detta är inte enda gången EA försökt med reklam i sina spel. I UFC 4 patchade dem in reklam i loading screens ett par veckor efter release, vilket fick folk att bli vansinniga. De tog bort det igen och hävdade att det var ett misstag.

2K gjorde samma sak med NBA 2K21, och om jag inte minns fel så kunde man tidigare i loading screen där editera sin line up och pula med sitt lag, men helt plötsligt kom det unskippable ads där istället som blockade dig från att editera. I ett fullprisspel. Har för mig de drog tillbaka det där också.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Du kan fundera på vilka tv-kanaler som hålls igång med enbart reklam och vilken typ och kvalitet det är på tv-serier de producerar. OCh vilken budget dessa har.

Men vill man se reklam med avbrott av spel så går det säkert bra med spel helfinansierade av reklam.

Ja, klart det är skräp. Därför jag inte ser på skiten. På samma sätt som jag inte kommer att spela spel finansierade av reklam. Men, vad har det med poängen att göra? Min poäng är att reklamexponering bör göra spelet kostnadsfritt. Vad är din poäng? Att det är skräp? Det vet vi ju redan.

Förövrigt har jag inte spelat ett EA-spel sedan NHL Hockey -94 till Sega Mega Drive.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

12
Skriv svar