tidsfördrivande flashspel (igen)

Medlem

Underbart skoj och halvorginellt spel du gjort! Jag har suttit som klistrad och får skryta med att jag fått ihop 47 poäng på den gamla versionen.

Tänkte ge lite kritik på den nya, tyvärr inte alltför ljus.
-Accelerationen gillar jag inte, förstör lite av känslan, vad ska den vara till?
-Att fiendernas snabbhet ökar lite långsammare skulle kunna fungera först när man kommit upp lite i nivå, nu får man spendera mycket tid på dom låga nivåerna och där nere ligger inte roligheten.
-Den nya gå-genom-väggar grejen känns lite väl plötslig, tycker den gamla är mysigare, men det kanske är en vanesak

Finns det någon möjlighet att lägga upp den gamla versionen också?
Fint spel hur som helst.

Inaktiv

Lite tips på förbättringar;

- Animera gubben när man går. Känns som han flyter runt istället för att springa.

- Kanonen kan skjuta i flera riktningar.

- Nakna brudar som får den i prutten.

- Gör väggar runtom, förutom på ett par ställen där man kan gå igenom, som i PacMan.

Medlem
Skrivet av edsf:

Underbart skoj och halvorginellt spel du gjort! Jag har suttit som klistrad och får skryta med att jag fått ihop 47 poäng på den gamla versionen.

Tänkte ge lite kritik på den nya, tyvärr inte alltför ljus.

inget fel med det, däremot tackar jag för det, ljus eller inte

Skrivet av edsf:

-Accelerationen gillar jag inte, förstör lite av känslan, vad ska den vara till?

främsta anledningen var för att jag vilja prova på och lära mig mer avancerad progammering, sen var det för att i mitt huvud såg det ut som en rolig ide att man skulle kunna "scrolla" t.ex. åt vänster konstant och efter ett tag få upp en hög hastighet och plocka poäng på det sätt (snabbare men svårare att plocka poäng)

slutresultatet blev däremot inte likadant som det såg ut i mitt huvud, som det blir lite då och då

Skrivet av edsf:

-Att fiendernas snabbhet ökar lite långsammare skulle kunna fungera först när man kommit upp lite i nivå, nu får man spendera mycket tid på dom låga nivåerna och där nere ligger inte roligheten.

det är nog en algoritm att bita i, ska nog jobba vidare på det när jag får mer tid över till detta miniprojekt!

däremot ser jag "internet-utmaningen" roligare när folk strider med poäng mellan 35-60 än mellan färre "bredd", som innan då, 18-22 (med pro-gamers som du på betydligt högre poäng hehe)

Skrivet av edsf:

-Den nya gå-genom-väggar grejen känns lite väl plötslig, tycker den gamla är mysigare, men det kanske är en vanesak

lösningen på det är nog att måla ut väggar och hindre en från att "warpa" från sida till sida, ska kolla upp det!

Skrivet av edsf:

Finns det någon möjlighet att lägga upp den gamla versionen också?
Fint spel hur som helst.

sure thing! kan fixa det senare ikväll!

Skrivet av teX:

- Animera gubben när man går. Känns som han flyter runt istället för att springa.

hmmm, det är en simpel animations-fråga - och detta lilla spel gjorde jag för att lära mig mer om actionscript/programmering, men det kan mycket väl hända att jag lägger ner några minuter på att fixa det

Skrivet av teX:

- Kanonen kan skjuta i flera riktningar.

jag vad vet/tror nu blir det otroligt svårt... antingen skjuter den i vinklar, alltså t.ex. i 45 graders vinklar eller 12 grader beroende på vart man rör sig, men då är frågan när/varför den ska skjuta, vad som ska trigga den att skjuta.

eller så menar du även åt höger/vänster/upp och inte bara neråt, men då får det nog bli en stationär kanon i mitten av banan... vilket låter som en rolig ide

Skrivet av teX:

- Nakna brudar som får den i prutten.

Nakna brudar är alltid på G!

Skrivet av teX:

- Gör väggar runtom, förutom på ett par ställen där man kan gå igenom, som i PacMan.

kan hända, funderar på det!

------

framförallt så har jag jobb på G samt studier som har högre prioritet än detta projekt, så en får se när/om jag jobbar vidare på det.

men jättetack för kritiken och ideerna!
och även skitkul att folk lirar det
det värmer mitt iskalla stenhårda hjärta :heart:


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

http://mj.highcap.nu/portfolio/timekiller/old_timekiller.html

varsågod - nu kan ni rocka loss på valfri version


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Kan du inte göra så att windows-loggan får ett hål när en pil träffar den? Efter t ex 10 träffar så går loggan långsammare igen. Gubben kan ändra färg också ju mer poäng man har.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

38 på första försöket, kul spel.. blir till att spara det i samlingen

Medlem
Medlem

gah 36 på old men då var jag så dumdristig att inte trycka printscreen! arg arg arg!!!

Avstängd

Fick 23 och försökte några gånger till för att bräcka rekordet men blev less efter en stund.

21 som bäst


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

12
Skriv svar