tidsfördrivande flashspel (igen)
Underbart skoj och halvorginellt spel du gjort! Jag har suttit som klistrad och får skryta med att jag fått ihop 47 poäng på den gamla versionen.
Tänkte ge lite kritik på den nya, tyvärr inte alltför ljus.
-Accelerationen gillar jag inte, förstör lite av känslan, vad ska den vara till?
-Att fiendernas snabbhet ökar lite långsammare skulle kunna fungera först när man kommit upp lite i nivå, nu får man spendera mycket tid på dom låga nivåerna och där nere ligger inte roligheten.
-Den nya gå-genom-väggar grejen känns lite väl plötslig, tycker den gamla är mysigare, men det kanske är en vanesak
Finns det någon möjlighet att lägga upp den gamla versionen också?
Fint spel hur som helst.
Underbart skoj och halvorginellt spel du gjort! Jag har suttit som klistrad och får skryta med att jag fått ihop 47 poäng på den gamla versionen.
Tänkte ge lite kritik på den nya, tyvärr inte alltför ljus.
inget fel med det, däremot tackar jag för det, ljus eller inte
-Accelerationen gillar jag inte, förstör lite av känslan, vad ska den vara till?
främsta anledningen var för att jag vilja prova på och lära mig mer avancerad progammering, sen var det för att i mitt huvud såg det ut som en rolig ide att man skulle kunna "scrolla" t.ex. åt vänster konstant och efter ett tag få upp en hög hastighet och plocka poäng på det sätt (snabbare men svårare att plocka poäng)
slutresultatet blev däremot inte likadant som det såg ut i mitt huvud, som det blir lite då och då
-Att fiendernas snabbhet ökar lite långsammare skulle kunna fungera först när man kommit upp lite i nivå, nu får man spendera mycket tid på dom låga nivåerna och där nere ligger inte roligheten.
det är nog en algoritm att bita i, ska nog jobba vidare på det när jag får mer tid över till detta miniprojekt!
däremot ser jag "internet-utmaningen" roligare när folk strider med poäng mellan 35-60 än mellan färre "bredd", som innan då, 18-22 (med pro-gamers som du på betydligt högre poäng hehe)
-Den nya gå-genom-väggar grejen känns lite väl plötslig, tycker den gamla är mysigare, men det kanske är en vanesak
lösningen på det är nog att måla ut väggar och hindre en från att "warpa" från sida till sida, ska kolla upp det!
Finns det någon möjlighet att lägga upp den gamla versionen också?
Fint spel hur som helst.
sure thing! kan fixa det senare ikväll!
- Animera gubben när man går. Känns som han flyter runt istället för att springa.
hmmm, det är en simpel animations-fråga - och detta lilla spel gjorde jag för att lära mig mer om actionscript/programmering, men det kan mycket väl hända att jag lägger ner några minuter på att fixa det
- Kanonen kan skjuta i flera riktningar.
jag vad vet/tror nu blir det otroligt svårt... antingen skjuter den i vinklar, alltså t.ex. i 45 graders vinklar eller 12 grader beroende på vart man rör sig, men då är frågan när/varför den ska skjuta, vad som ska trigga den att skjuta.
eller så menar du även åt höger/vänster/upp och inte bara neråt, men då får det nog bli en stationär kanon i mitten av banan... vilket låter som en rolig ide
- Nakna brudar som får den i prutten.
Nakna brudar är alltid på G!
- Gör väggar runtom, förutom på ett par ställen där man kan gå igenom, som i PacMan.
kan hända, funderar på det!
------
framförallt så har jag jobb på G samt studier som har högre prioritet än detta projekt, så en får se när/om jag jobbar vidare på det.
men jättetack för kritiken och ideerna!
och även skitkul att folk lirar det
det värmer mitt iskalla stenhårda hjärta :heart:
Go for it - ALL or Nothing!
http://mj.highcap.nu/portfolio/timekiller/old_timekiller.html
varsågod - nu kan ni rocka loss på valfri version
Go for it - ALL or Nothing!
Kan du inte göra så att windows-loggan får ett hål när en pil träffar den? Efter t ex 10 träffar så går loggan långsammare igen. Gubben kan ändra färg också ju mer poäng man har.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.