Stulen logotype!

Inaktiv

kan inte säga att jag ser vad du ser
texterna är helt olika

edit: wups, sorry 'bout double-post.. telefonen ringde så jag avslutade lite för snabbt

jag tycker varken cirklarna eller texterna har något med varandra att göra, förutom att texterna har (olika) blå färg(er), och att cirklarna är smala på (olika) ställen


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Och det gör dom inte lika? Det är uppenbart att php-loggan är ordentligt gjord, genomtänkt. Medans den andra bara är ett hafsverk som vilken nybörjare som helst kan skrapa ihop. Om den är kopierad eller inte är svårt att säga, men det är ingen designer som har varit inblandad, det är uppenbart.

Medlem

Klart att dom är lika, ser ju vem som helst. Sen att dom inte är identiska är ju en annan sak.

Medlem

eftersom de är så löjligt simpla blir skyddsomfånget extremt snävt. att flera personer oberoende av varandra skulle kunna komma på samma sak är inte bara möjligt, det är högst troligt.

sen kan jag lova att ingen fått patent på en logga, patent ges för tekniska lösningar, inte för varumärken och artistiska verk...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

jag är inte blind, jag ser likheten.. blåa, rund grej i bakgrunden med smala kanter, care

om det får dig att tycka att dom är "likadana", och det gör dig upprörd.. då kommer du få det jobbigt ute i världen lille vän


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

om det får dig att tycka att dom är "likadana", och det gör dig upprörd.. då kommer du få det jobbigt ute i världen lille vän

Pff.

1) "Likadana" är en bra bit från "identiska".

2) Jag blev inte alls upprörd för att du inte instämnde, men jag kan bli ngt irriterad pga din ton, pilt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

ååh. vart har fantasin tagit vägen grabbar!?
fyyskäms på dom : -(


signatur

Det var en gång, och den var grusad.

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:

Och det gör dom inte lika? Det är uppenbart att php-loggan är ordentligt gjord, genomtänkt. Medans den andra bara är ett hafsverk som vilken nybörjare som helst kan skrapa ihop. Om den är kopierad eller inte är svårt att säga, men det är ingen designer som har varit inblandad, det är uppenbart.

Tycker faktiskt bytbil-loggan är snyggare. Lika är dom iaf, ingen tvivel om den saken. Loggan är dock inte unik på något sätt, har själv gjort liknande skapelser då den stilen var inne.

Inaktiv

ber om ursäkt för den nedlåtande tonen conthox men förihelvete.. jag hade gått med på likheten om det vart kursiv och någorlunda "tunn" text på bytabil-loggan.. men vafan.. det är ju en helt annan blå text, med en helt annan tjocklek, ingen kursivitet, ovanpå en icke likadan cirkel
dessutom har den andra loggan en skugga i bakgrunden å blabla man kan hålla på hur länge som helst


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

jag gjorde en spirallogga vid 90-talets slut med ps, frågan är vem som snott från vem?


signatur

thank you, come again

Medlem

Oj, dom här måste oxå snott den då.


signatur
Inaktiv

=OO

Medlem

debian e la open source?


signatur

Nämen!

12
Skriv svar