Bara i amerika...

Medlem

Är ju ändå sanslöst puckat


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Chief Red Cloud:

Jag håller med föregående skribent, det är ganska hippt att hata/ogilla USA.

Verkar även också vara "hippt" att klanka ner på alla så fort dom kritiserar USA.

Kritik är inte lika med hat.

Nja, där håller jag inte med. En stor del av svenska folket och övriga européer följer det populistiska föraktet som idag existerar mot USA, av diverse anledningar.
Jag klankar inte ner på någons åsikter, men att höra samma argument, om och om igen, kan gå mig på nerverna, det erkänner jag.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Jag klankar inte ner på någons åsikter, men att höra samma argument, om och om igen, kan gå mig på nerverna, det erkänner jag.

Just när det gäller den mongolida USA-retoriken en del kör med så använder jag det för att personligen dömma människor. Tror du att amerikaner är dummare än andra är du antingen väldigt ung och förstår inte bättre, lågt utbildad och förstår inte bättre, förståndshandikappad och förstår inte bättre.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Nu när man ändå snackar USA...

Skrivet av BBC:

New US rules on terror detainees

The US defence department has outlined new rules that could allow terror suspects to be imprisoned on the basis of hearsay or coerced testimony.

The Pentagon has sent the draft of a new manual for trying detainees at Guantanamo Bay to Congress.

...

BBC

Skrivet av CNN:

Manual lays out rules for Guantanamo trials

WASHINGTON

(CNN) -- Defense Secretary Robert Gates is submitting to Congress a manual for trials of detainees being held at Guantanamo Bay that would allow the admission of hearsay evidence and coerced testimony, a Pentagon official told reporters Thursday.

The manual was drafted to comply with a law passed last year that restored the Bush administration's military commissions created to try terrorist suspects.

...

CNN

Spännande, nu räcker det med: "En snubbe på stan sa till mig att han är terrorist." för att de skall kastas in i buren.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Spännande, nu räcker det med: "En snubbe på stan sa till mig att han är terrorist." för att de skall kastas in i buren.

Knappast - hörsägen skall få användas i bevissyfte, det är en väldig skillnad. Är det inte dessutom millitärdomstol? Då gäller ju andra, hårdare lagar... Krigsförbrytare, inte fortkörare.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Så även fast nån är oskyldig kan dom nu ljuga för personen, säga att dom har bevis osv osv tills han är ett vrak och erkänner, och sen iväg till gitmo?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Så även fast nån är oskyldig kan dom nu ljuga för personen, säga att dom har bevis osv osv tills han är ett vrak och erkänner, och sen iväg till gitmo?

Nej, de detta gäller är redan där.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ok, låter fortfarande som en rejält dum regel iaf.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av SFL|Krusty:
Skrivet av SkarZnik:

Tänk vidare på det faktum att man i Iran riskerar hängning om man är otrogen och att man i Egypten rikserar böter/fängelse om man pussar sitt gemål offentligt. Sharia-lagarna, som de för övrigt kallas, appliceras i flertal muslimska länder.

Är inte helt säker, men jag har för mig att för att dömas för otrogenhet enligt sharia lagarna så krävs det en handfull vittnen (iaf om en man är anklagad, vet inte om samma gäller kvinnor) och lyckas man med bedriften att "sätta på" någon inför flera vittnen så får man nästan skylla sig själv.
Har för mig att lagen utformats så för att det inte ska dyka upp anklagelser hela tiden.

Tycker du att det rättfärdigar principen att man kan bli hängd för att man varit otrogen?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

12
Skriv svar