Inaktiv

~150 som har över 8 i betyg är alldeles för lite. Om du baserar det på top 250 så använder den en annan rating som bara baseras på vanliga röstare. Dessutom måste en film ha ett visst antal röster innan den kan komma upp på topplistan. Det känns oerhört svårt att uppskatta hur många som har över 8.0, men jag skulle gissa att det handlar om tusentals.

Att IMDB är mest för filmälskare känns lite fel. Jag tycker själv att top250 är fyllt av bra filmer, men inte de bästa filmerna; det är mer av en populäritetstävling. Men i övrigt håller jag med om att filmer som har över 8.0 nästan alltid är fantastiskt bra.

On topic: Första Rockyfilmen är en riktig klassiker och dessutom väldigt bra. Boxningsscenerna är lika dåliga som i uppföljarna, men dramat är fantastiskt. Blev sugen på att se den nya nu, även om jag inte har så höga förväntningar...

Medlem

jo, de filmer som kommer upp på top 250 är ju egentligen de bästa mainstreamfilmerna och inte nödvändigtvis de bästa totalt sett. men eftersom rocky är en stor hollywoodproduktion skulle jag vilja påstå att den passar in i det facket, varför jämförelsen förblir relevant.

onT: Rocky Balboa är riktigt bra, bör ses


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

12
Skriv svar