Resident Evil 5

Robot
Resident Evil 5

Mumsig thaimat till lunch, kaffe och glass till efterrätt. Capcom bjöd på en hel del gott när vi besökte dem i Hamburg. Men den riktiga godbiten fick vi framför Xboxen - Resident Evil 5.

#capcom


Medlem
FZ förspanar Resident Evil 5

phett

Medlem

Låter riktigt kul

Medlem

Har han superstyrka eller nåt? Slå en person tvärs genom rummet..


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Något som jag blev otroligt störd av i demot dom spelade på E3 konferansen var rörelserna, som är i princip IDENTISKA i RE4 fast lite "mjukare". Samma reaktioner på skott, samma sätt fienden ramlar på osv...

Men pricken över iet var när det tog slut på "demo-tid" på mässan mitt i nytt innehåll från spelet! Haha..

Medlem

Det får en att vilja skaffa sig en xbox igen :S

Inaktiv

Ser trevligt ut!

Hur är AI hos fienderna? Sheva? Finns inget jobbigare än att bli upplåst av att ha någon drällande AI partner med sig.

Är fienderna aggressiva? De ser ju lite farligare ut här i alla fall ... i RE4 hade de ju förmågan att kuta som galningar fram tills ungefär 3m återstod, varefter de stupade som i sirap ... inte alltför utmanande.

Inaktiv

Wow! Här tuff grafik som helst! Men själva spelet var ju nästan identiskt med det tidigare spelet om man bortser från co-op och grafiken.
Grymt taggad ändå! Vill så gärna ha=)

Medlem
Medlem

Får en tår i ögat av det här. Jag minns då jag var väldigt liten och tittade på när min storebror spelade igenom hela första spelet till PS1. Kärlek vid första ögonkastet må jag säga!

Spelat alla re spelen sedan dess, hundratals gånger om. Kan säkerligen allting om spelen. Riktigt tråkigt att jag inte har en PS3a och/eller en Xbox360, men jag skall troligtvis skaffa en PS3a runt januari nästa år eller senare (RE5 sägs släppas i mars) BARA för just RE5.

Är man ett av Capcoms största RE fan så är det inte undra på att man köper en spelkonsol för just detta spelet och förmodligen en 6:a och en 7:a i serien!

EDIT: Förvänta er att seriens protagonist(?) Albert Wesker kommer återvända till RE5! Eller är det antagonist? Iallafall, skurkarnas skurk återvänder!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av radiuz:

Något som jag blev otroligt störd av i demot dom spelade på E3 konferansen var rörelserna, som är i princip IDENTISKA i RE4 fast lite "mjukare". Samma reaktioner på skott, samma sätt fienden ramlar på osv...

Håller med! Det var särskilt irriterande att se fienderna göra samma fjantiga steg i sidled som i RE4....

Medlem

får verkligen se hur detta blir,, verkar bli mindre och mindre survival spel och bara mer och mer action.....

Medlem

Disasterpiece, det är tänkt som så att när det är dag/ljus så är det lite mer action och intensitet och när det är natt/mörkt så skall det bli mer skräck och spännande.

Som t ex när man kommer ner i underjorden så kommer det vara mer skräck. Så du kan lugna dig.

Angående att ljuden för alla vapen är precis samma som i RE4 och rörelserna på fienderna också samma så kommer dom troligtvis lägga in nya ljud till vapnen och rörelser till fienderna!

Vänta och se!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Brukar inte bry mig im sånt här men reagerade kraftigt på en sak:

"Röster har höjts om den rasistiska faktorn i att ha färgade zombier som springer omkring och är obehagliga, som man ska skjuta."

På vilket sätt är detta mer fel att ha vita zombies som springer omkring?!
Tycker det skulle vara mer rasistiskt om varje zombie var vit när man ändå spelar i Afrika...

vafan

Medlem

Blä efter att sett videon som kom upp idag så blev man ju bara mindre sugen ( det lilla suget som fanns). Både F3 och RE5 verkar ju bli rena skitet. På vilket sätt är RE5 mer som some RE var från början? De sa de skulle gå tillbaka lite mer till hur det var från början men det ser ut precis som RE4 fast med annan huvudkaraktär, co-op och snyggare grafik.
Nej ser hellre fram emot att spela SH5 eller nya Siren spelen ( om jag haft en PS3 :/) än att spela det här skitet.

Medlem

Grymt men som ett äkta RE fan måste jag säga...
Det ser inte lebbigt ut... det var väl på tin att de gick nextgen med 3rd person kameran i 4ran-5an men å andra sidan känns det som RE hör hemma med de tidigare kamera vinklarna som användes i 1an , 2an , 3an och alla sub sequels.

Medlem

Två testplattformar? Vilken var bäst? Blir ett klart köp.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Resident Evil var som bäst när man sprang runt i det stora huset, dess källare, tomma tågstationer o.s.v.

RE4 var inte alls läskigt på något sätt, bara en medelmåttig shooter. Grafiken hade fått ta överhanden och "ersatte" spelkänslan.

Utvecklaren verkar ha varit så ivrig att få snygg grafik så att de (än en gång) glömt bort möjligheten att ta sidsteg. Det var fruktansvärt irriterande att inte kunna gå åt sidan i RE4 och det lär inte vara mindre irriterande i RE5. Det är 2008 ffs. "Gå fram och vänd sen hela kroppen" blev omodernt efter första Doom och Quake.

(Jag såg iaf inte en enda "side-strafe" i filmsnuttarna)

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Disasterpiece, det är tänkt som så att när det är dag/ljus så är det lite mer action och intensitet och när det är natt/mörkt så skall det bli mer skräck och spännande.

Som t ex när man kommer ner i underjorden så kommer det vara mer skräck. Så du kan lugna dig.

Angående att ljuden för alla vapen är precis samma som i RE4 och rörelserna på fienderna också samma så kommer dom troligtvis lägga in nya ljud till vapnen och rörelser till fienderna!

Vänta och se!

Det ja menade remus var att jag hellre skulle vilja att re gick tillbaka till gamla survival stilen där det inte gäller att slåss med varje fiende du hittar utan sparar ammo tills du verkligen behöver den och tänker framåt.

Inaktiv

Rasistiskt? suck...

Medlem
Skrivet av zauii89:

Grymt men som ett äkta RE fan måste jag säga...
Det ser inte lebbigt ut... det var väl på tin att de gick nextgen med 3rd person kameran i 4ran-5an men å andra sidan känns det som RE hör hemma med de tidigare kamera vinklarna som användes i 1an , 2an , 3an och alla sub sequels.

Förstår inte vad ni pratar om, har aldrig upplevt samma skräck som i RE4 när man vart jagad av bybor med blandannat motorsåg. Tidigare RE spel var det ju bara billig "hoppa-fram-från-random-hörn" skräck. Fast tycker man det är bättre så kan man väl inte tycka så mycket annat.

RE4 får utstå alldeles förmycket smutskastning som spelet inte förtjänar från "fans". RE serien behövde en rehaul efter RE3, hela konceptet med att bli jagad av nemesis var otroligt dåligt genomtänkt och bidrag inte till något av tidigare koncept i RE serien. Så jag tycker personligen att RE4 var ett steg i rättriktning än att göra ett felsteg till som nemesis.

Inaktiv

Verkar bli TUNGT!!!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av zauii89:

Grymt men som ett äkta RE fan måste jag säga...
Det ser inte lebbigt ut... det var väl på tin att de gick nextgen med 3rd person kameran i 4ran-5an men å andra sidan känns det som RE hör hemma med de tidigare kamera vinklarna som användes i 1an , 2an , 3an och alla sub sequels.

Förstår inte vad ni pratar om, har aldrig upplevt samma skräck som i RE4 när man vart jagad av bybor med blandannat motorsåg. Tidigare RE spel var det ju bara billig "hoppa-fram-från-random-hörn" skräck. Fast tycker man det är bättre så kan man väl inte tycka så mycket annat.

RE4 får utstå alldeles förmycket smutskastning som spelet inte förtjänar från "fans". RE serien behövde en rehaul efter RE3, hela konceptet med att bli jagad av nemesis var otroligt dåligt genomtänkt och bidrag inte till något av tidigare koncept i RE serien. Så jag tycker personligen att RE4 var ett steg i rättriktning än att göra ett felsteg till som nemesis.

grejen är att de inte är nå skräck i re4, de är ett helt ok spel, men en annan titel å namn på karaktäerna hade passat bättre...

Medlem

Jahopp, blir att införskaffa en ps3:a då x)

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av zauii89:

Grymt men som ett äkta RE fan måste jag säga...
Det ser inte lebbigt ut... det var väl på tin att de gick nextgen med 3rd person kameran i 4ran-5an men å andra sidan känns det som RE hör hemma med de tidigare kamera vinklarna som användes i 1an , 2an , 3an och alla sub sequels.

Förstår inte vad ni pratar om, har aldrig upplevt samma skräck som i RE4 när man vart jagad av bybor med blandannat motorsåg. Tidigare RE spel var det ju bara billig "hoppa-fram-från-random-hörn" skräck. Fast tycker man det är bättre så kan man väl inte tycka så mycket annat.

RE4 får utstå alldeles förmycket smutskastning som spelet inte förtjänar från "fans". RE serien behövde en rehaul efter RE3, hela konceptet med att bli jagad av nemesis var otroligt dåligt genomtänkt och bidrag inte till något av tidigare koncept i RE serien. Så jag tycker personligen att RE4 var ett steg i rättriktning än att göra ett felsteg till som nemesis.

Vad var det som var så läskigt med RE4? Att bli jagad av lite vanliga töntar när man satt och tryckte på ett hagelgevär med i princip oändligt med ammo var ju jävligt läskigt...
Sen är ju frågan om du ens spelat tidigare RE spel. "hoppa-fram-från-random-hörn" som du så fint uttrycker det var ju bara en liten del av skräcken eller spelade du utan ljud, med alla pussel lösta och med oändligt med ammunition? I så fall kan jag förstå dig.

Förövrigt så säger du att Nemesis inte bidrog till något tidigare koncept i RE serien på vilket sätt bidrar RE4/5 med något så kallat "tidigare koncept". Sen bör jag påpeka att det har kommit fler RE spel efter 3:an även om många varit spinoffs så skulle både RE:CV och RE:0 kunnat kallats RE4 respektive RE5.

Medlem

Fan vad folk bashar RE3 : < BARA jag som gillade det? Inte direkt det bästa spelet i serien, but still not that bad imo.

Och RE4 var TEH AWESUM! Ser ut som mer av det goda i RE5. Köp på direkten!


signatur

Videomupp

Nej ser löjligt ut. Tacka vet jag RE2 det var ju åtminstone till PC.


signatur
Medlem

Det var iofs RE4 med ;> Och RE3 om jag minns rätt.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förstår inte vad ni pratar om, har aldrig upplevt samma skräck som i RE4 när man vart jagad av bybor med blandannat motorsåg. Tidigare RE spel var det ju bara billig "hoppa-fram-från-random-hörn" skräck. Fast tycker man det är bättre så kan man väl inte tycka så mycket annat.

RE4 får utstå alldeles förmycket smutskastning som spelet inte förtjänar från "fans". RE serien behövde en rehaul efter RE3, hela konceptet med att bli jagad av nemesis var otroligt dåligt genomtänkt och bidrag inte till något av tidigare koncept i RE serien. Så jag tycker personligen att RE4 var ett steg i rättriktning än att göra ett felsteg till som nemesis.

Du pratar i nattmössan...
RE4 har inget att stå upp moti skrämsel faktor vs de tidigare spelen över huvud taget.

Medlem

Det är väl inte direkt långdragen skräck i fyran som i dem andra spelen, där skräcken kunde komma "IN YOUR FACE!" eller smygande, men i RE4 så är det ren och skär panik.


signatur

Videomupp

12
Skriv svar