Mega Man 9 till Wii, 360, PS3

Robot
Medlem
Mega Man 9 till Wii, 360, PS3

fan va kul

Medlem

Hah, lätt ett köp <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Fan va najs!! Jag kommer ihåg när jag lirade detta på mitt gameboy, skitkul!

Medlem

F***ing sweet säger jag bara!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Finns inte Mega Man 1(åtminstone) redan till VC? Har för mig det, var länge sen jag tittade in där nu dock. Detta lär bli ett köp i alla fall

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Finns inte Mega Man 1(åtminstone) redan till VC? Har för mig det, var länge sen jag tittade in där nu dock. Detta lär bli ett köp i alla fall

Så är det. Fixat, tack.

Medlem

Förhoppningsvis så blir det inte för dyrt. Men kan man hoppas på att 500 wii poäng räcker? :/

Medlem

Megaman... Minnen...

Bra att de har lagt till nya grejjer i 9an, blir nog ett köp!

Medlem

Sweeeeet trodde denna va WiiWare exklusiv...
Givet köp på PSN då.

Inaktiv

För ca 1.5 år sedan var jag i kontakt med capcom ang ett nytt megaman som hade old school look och att dom borde göra ett nytt. och kanske de var mig dom fick tanken av ;)?

hehe, det blir nog nice. men jag skulle nog hellre vilja ha det i samma designsnitt som det är på bionicle rearmed.

Medlem

Givet PSN köp! Fasen vad nice!
3d-spelen med Mega Man suger ju så hårt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Underbart Suverän musik och allt! Har ingen av de nuvarande konsollerna, men när jag köper en PS3/Wii så blir detta bland det första jag köper till den.

MFC
Medlem

YES! Underbart


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

megaman ftw!
Megaman 2 till nes är det absolut bästa

Medlem

Det mest patetiska jag sett någonsin. Om man vill spela klasiska Mega man-spel finns det ju ett halvdussin bra sådana redan.

Det finns ingen ursäkt för att göra ett spel i grafisk kvalitet, för det är inte bara stilen utan även kvalitet i form av hur mycket jobb som lagts ned m.m., som denna år 2008.

Nej om de istället tittade på hur Nintendo kunde revolutionera och ändå behålla klassisk Mario genom New super mario bros, och gjorde något i den stilen, d.vs. imponerande på alla sätt och vis, hade detta varit spännande. Nu är det bara själlöst och töntigt.

Medlem

Jag gråter nästan av glädje, det här är det bästa som kunde hända denna lördag! Megaman är tillbaka, precis så som jag minns honom från sent 80-tal. Herregud vad underbart!

Medlem

Mega Man är guld

Dock är 3D spelen skräp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tuff idé, synd bara att både musiken och banorna ser ut att nästa vara en kopia utav mega man 2? Hade ju varit trevligt med lite NYTT material, annars kan man ju spela dom gamla spelen igen eller något.

Medlem

kul


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Det mest patetiska jag sett någonsin. Om man vill spela klasiska Mega man-spel finns det ju ett halvdussin bra sådana redan.

Det finns ingen ursäkt för att göra ett spel i grafisk kvalitet, för det är inte bara stilen utan även kvalitet i form av hur mycket jobb som lagts ned m.m., som denna år 2008.

Nej om de istället tittade på hur Nintendo kunde revolutionera och ändå behålla klassisk Mario genom New super mario bros, och gjorde något i den stilen, d.vs. imponerande på alla sätt och vis, hade detta varit spännande. Nu är det bara själlöst och töntigt.

Hadde det varit bättre med ett bastardiserat spel i 3D som inte har något av den charm som originalen hade? Knappast. Megaman har ju aldrig och kommer nog aldrig bli fult. Prakt exempel på när design > flashiga shaders.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Wardancer, du matar trollet och då kommer det tillbaka.

Fan så underbart, Gillade bara Nes Megaman serien faktiskt tyckte den tappa sin stil när det gick över till Snes och frammåt.

Medlem

För tusan, modern grafik och 3D är inget självändamål. Att jobba med låg upplösning och handpixlade sprites, var en gång i tiden begränsningar - nu är det ett konstnärligt val.

Varför skall inte Megaman-fansen få den typ av Megamanspel de gillar bäst?

Medlem

Alla som klagar på grafiken och ljudet har uppenbarligen inte upplevt hur kul det var att spela megaman på 8-bit när man var liten. Fast det blir väll så när man växt upp med Crysis o inget annat....


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem
Skrivet av Urban_krull:

Alla som klagar på grafiken och ljudet har uppenbarligen inte upplevt hur kul det var att spela megaman på 8-bit när man var liten. Fast det blir väll så när man växt upp med Crysis o inget annat....

Exakt, jag tror dagens generation är lite väl bortskämda med allt lull-lull.

Old school ftw


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Äääääntligen ett riktigt konsol-spel! Detta blir ett klart undantag i min spel-bojkottning av min egen PS3 Hade dock hellre sett en HD-version, då detta kommer se ganska hemskt ut på projektorn Men skitsamma, nöjet väger över.

Medlem

var aldrig nån fan av mega man


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Inaktiv

Roligt!

Själv så lirade man MEgaman hos brosan för några dagar sen. Gillar verkligen första Megaman

Medlem

Blir lite nostalgisk över detta måste leta upp mina äldre mega man spel


signatur

Rawr

12
Skriv svar