Playstation 3 firmware 2.40 har landat

Robot
Playstation 3 firmware 2.40 har landat
Medlem
Playstation 3 firmware 2.40 har landat

jag har laddat ner den.. men när man går in på trophies så ser man inte att det är nollat eller nåt liknande står att man inte har några trophies, vill se hur det ser ut vafan haha!

Medlem

Det var det första jag gjorde i morse medans jag åt frukost. ^_^

Nu skulle de bara släppa en komplett lista på trofé-kompatibla spel som redan finns ute. Så man vet vilka man måste köra om (achievements beroende ).

Medlem

*Orgasm*


signatur

lootskin@hotmail.com

Avstängd

ÄH skippa frukosten!

Fast den var ju på 130 mb så ett glas mjök hinner man väl under nerladdningen

Medlem

Tror jag väntar, har hört folk som fått problem med att starta upp sin konsol igen efter att dom installerat denna firmware.

Medlem

lyckas inte spela musik i ett spel, bara jag eller är det så? alltså spela sina egna låtar i bakgrunden

Medlem

Man kan bara spela musik i spel om spelet stödjer denna feature. Så nej, du är inte ensam om det.

Ska bli intressant med Trophies sen. Verkar ju inte finnas med i MGS4, där hade det varit roligt med såna. Inte i alla jäkla PSN-spel.

Medlem

Mycket efterlängtat. Skall bli härligt att uppdatera konsolen när man kommit hem :-)!

Medlem

Välkommnas varmt, trevligt att se sony förfinar den redan perfekta konsollen.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Deras onlinetjänst är fortfarande, efter patchen, väldigt långt ifrån perfekt. Inga profiler, kan inte se vänners vänner, ingen bra voicechat, inga gameinvites, inte joina spel från vänner listan, etc etc.

I övrigt är det skitbra.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

blir till att uppdatera så fort jag kommer hem

fan, den har man längtat efter

EDIT: fan att man är pank, vill ha Bad Company!


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Testade i morse funkar bra. Tycker det är surt man inte kan ha web browser igång så man kan ha webmsn på

Medlem

"You can now see the system clock on the XMB? screen. The date and time that were set under [Settings] > [Date and Time] are displayed."

Haha, nåt jag tänkte på igår när jag låg o blegade film "va fanken är klockan, varför kan man inte se det när man trycker på PS-knappen för...". Passande att man kan det nu


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MiLeS:

"You can now see the system clock on the XMB? screen. The date and time that were set under [Settings] > [Date and Time] are displayed."

Haha, nåt jag tänkte på igår när jag låg o blegade film "va fanken är klockan, varför kan man inte se det när man trycker på PS-knappen för...". Passande att man kan det nu

Mjo, jag brukar ha tvns klocka på nere i ena hörnet när jag spelar ibland, så det är en bra feature...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

gött med uppdateringar och speciellt ingame xmb!^^


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Nice!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Ännu en suverän uppdatering ifrån Sony. Starkt jobbat utav dem! Och allt sött är fortf. helt gratis. Kan nog inte bli mycket bättre ;)...

Skrivet av MiLeS:

"You can now see the system clock on the XMB? screen. The date and time that were set under [Settings] > [Date and Time] are displayed."

Jo, det är klockrent... hoho!

Medlem
Skrivet av redmac:

Välkommnas varmt, trevligt att se sony förfinar den redan perfekta konsollen.

Word!

Dock tycker jag att det är synd att de inte lanserat ett eget bluetouth headsett till ps3 konsolen, som fungerar ordentligt, (med snygg design)

tycker det är jobbigt då man spelar, å folk använder diverse headsett, man hör aldrig vad någon säger.

( Själv använder jag det man fick med Warhawk )


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

"You can now use a mini-size control panel while playing music."

Var hittar man den??

Medlem

Undra nu om kan spela upp x264 med DTS nu då...

Medlem

Utmärkt, äntligen kan man skicka meddelande när man är inne i spelet.

Medlem

ååååh, controller reassignment skall bli sjukt trevligt. har min hufvudkontroller på nr.2 efter att ha råkat dunka igång GH-guran det första jag gjorde efter uppackning när det begav sig.
Skall bli grymt skönt att slippa ändra väl inne i spel varenda jäkla gång ^_^

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tror jag väntar, har hört folk som fått problem med att starta upp sin konsol igen efter att dom installerat denna firmware.

Precis vad som hänt mig. Kuk-Sony. Vad fan ska man göra nu?

Inaktiv
Skrivet av pennywise:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tror jag väntar, har hört folk som fått problem med att starta upp sin konsol igen efter att dom installerat denna firmware.

Precis vad som hänt mig. Kuk-Sony. Vad fan ska man göra nu?

Har du 40GB eller 60GB PS3?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av pennywise:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tror jag väntar, har hört folk som fått problem med att starta upp sin konsol igen efter att dom installerat denna firmware.

Precis vad som hänt mig. Kuk-Sony. Vad fan ska man göra nu?

Har du 40GB eller 60GB PS3?

60GB. Har kollat runt lite på olika forum och sett att det är många fler som drababts. Och det enda som verkar gå att göra är att formatera hårddisken. Kul. Alla sparfiler åt helvete. Om det visar sig vara den enda utvägen så ska jag personligen tvinga hit Sonys VD och be honom spela alla mina spel tills han klarat allt som jag hade klarat innan skiten kraschade. Annars blir det en ny atombomb över Japan.

Inaktiv
Skrivet av pennywise:
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av pennywise:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tror jag väntar, har hört folk som fått problem med att starta upp sin konsol igen efter att dom installerat denna firmware.

Precis vad som hänt mig. Kuk-Sony. Vad fan ska man göra nu?

Har du 40GB eller 60GB PS3?

60GB. Har kollat runt lite på olika forum och sett att det är många fler som drababts. Och det enda som verkar gå att göra är att formatera hårddisken. Kul. Alla sparfiler åt helvete. Om det visar sig vara den enda utvägen så ska jag personligen tvinga hit Sonys VD och be honom spela alla mina spel tills han klarat allt som jag hade klarat innan skiten kraschade. Annars blir det en ny atombomb över Japan.

Ok, jag drog ut tp-kabeln till mitt PS3 nu. Tack för varningen, jag väntar nog ett tag med firmwiren. Det finns bara 5-10 spel som stödjer trophys hittillls och jag har inget av dem.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Avstängd

Har forskat lite på detdär med problemen (inte för att jag har några, haha ) men för er som är lite oroliga så verkar det som om servrarna är överbelastade och "failar" när filerna skickas ut, vilket ps3'n inte fattar och installerar då en trasig firmware.

Tanka den till datorn och kontrollera att filstorleken ligger på runt 130 mb så skall det inte vara någon fara..

Inaktiv

@ [cp]Billen
Många av de features du efterfrågade (bl.a. game-invites) introduceras via HOME när det släpps.

Medlem

Någon som vill byta sin fullt fungerande Xbox360 mot en usel, trasig, värdelös skräpmaskin från Japan? Det här var droppen, inget mer Sony-skit för min del.

12
Skriv svar