Tips på bra hörlurar?

Medlem
Tips på bra hörlurar?

Behöver köpa mig ett par nya lurar då jag har pajat sladden på mina gammla (koss sb/45).
Har ingen större lust att betala mer än 500 spänn för dom, saken måste även ha en mikrofon.

nj
Medlem

Koss SB45 finns ju att köpa för under 300 kr om du var nöjd med dem.

Inaktiv

att fixa sladden är ju inte direkt svårt annars...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nj:

Koss SB45 finns ju att köpa för under 300 kr om du var nöjd med dem.

Det var väl inget fel med dom, men känns ju dock rätt trist att köpa ett par exakt likadana.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

att fixa sladden är ju inte direkt svårt annars...

Please, do tell.

Inaktiv

öppna luren, löd loss, löd dit ny. eller klipp den kortare och löd om/dit en ny kontakt - vilket som är enklast.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

öppna luren, löd loss, löd dit ny. eller klipp den kortare och löd om/dit en ny kontakt - vilket som är enklast.

Det ligger en aning över min kompetens tyvärr.
Det mest avancerade jag har gjort med elektronik är nog att skarva ihop sladdar :/

Inaktiv

detta är ju bara att skarva slappar, fast istället för att koppla vidare till en annan sladd kopplar man vidare till en kontakt.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Koss SB45 är nog det bästa headset du får för under 500


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Mitt SB45 gick av i bygeln, annars ok lurar. Så går det när man har stor skalle. ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Äh, att köpa likadana hörlurar igen känns ju kasst.

Inaktiv

bra lurar?!
för 500 spänn?!
BAH!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

icemat siberia funkar bra tycker jag

Medlem
Skrivet av prikk:

bra lurar?!
för 500 spänn?!
BAH!

Nu ska vi inte vara sånna

Jinx: Okej, ska kolla in dom.

Inaktiv

Beror lite på vad det är för sladdar iofs. En del måste man löda för att signalen ska orka över. Hm är ju bra också om man letar upp vart i sladden felet sitter och klipper sladden där. Vill du ha bra lurar för 500 kr i alla fall finns ju en mängd i den prisklassen. Själv har jag haft tur emellanåt och fått tag i lurar som går ner till 8 Hz för 70 kr när någon som inte vet vad det är säljer för såna priser. Nåja good luck.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
nj
Medlem
Skrivet av Latex:

Har fått vettiga omdömen på prisjakt (samt länkar till två recensioner, varav den ena är gjord här på FZ som iofs inte var lika bra som ömdemena).
Verkar även finnas en v2-version som enligt tillverkaren skiljer sig såhär;

Citat:

SteelSound 5H v2 is an optimized version of the original SteelSound 5H headset. The new headset features improved microphone quality, a longer microphone cord, bigger (and more comfortable) ear cushions, additional frame pressure and numerous other technical design improvements.

Inaktiv
Skrivet av nj:

Koss SB45 finns ju att köpa för under 300 kr om du var nöjd med dem.

DOm har jag, dom e helt okej, btw detta är mitt första inlägg på FZ, hej alla!

Medlem

mitt Sennheiser PC-130 fungerar bra, tyvärr har dom gått upp i pris

1
Skriv svar