GeForce 8800 - Ska du skaffa ett?

Gen
Medlem
GeForce 8800 - Ska du skaffa ett?

8800 är snart här och ser verkligen ut att lysa upp höstmörkret för grafikkortsfantaster.

Medlem

Jag har mitt 6800gt och det "fungerar". Väntar med uppgradering till nästa år och då skaffar jag en dator som passar Vista.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag har mitt 6800ge och det "fungerar" väl... Väntar och ser när Dx10 korten kommer. Jag har hört att ATI's Rd600 ska ha bättre stöd för Dx10. Så vi får väl se vad som händer och sker.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Blir antagligen en ersättare till mitt 9800, inväntar dock lite tester för att kolla upp värmeutveckling, fläktljud osv förstås. Men Nvidia lär vara bra på att få fram kort som inte låter så mycket, jfm ATI...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

undra vad som krävs i nättag om mitt funkar 400w blir det nog ett köp när priserna har gåt ner lite och vista har blivit biligare.

Inaktiv

400w kan du nog glömma. Kräver inte 8800 extra strömförsörjning av 2 kablar?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

hehe okey då blir det nog inget köp, får vänta tills något kort som inte kräver så mycket ström då

Medlem

No, ska skaffa ATI's DX10 version.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

8800GTS ska kunna köras på 400W. minst 450W är rekommenderat till GTX. Beställer ett GTS nästa vecka.


signatur

Allvarligt talat!

nj
Medlem

400W säger ju egentligen ingenting heller, det som är intressant är ju vilken ström nätagget klarar av att leverera på de olika railsen.
Sedan att vissa tillverkare väljer att märka nätagg utifrån vad deras toppeffekt kan ligga på jämfört med andra som märker dem utifrån vad de normalt levererar för effekt gör ju inte saken bättre heller.

Medlem

Jag klarar mig med mitt 7900gt ett tag till. Andra generationens DX10-kort kanske jag skaffar sen istället.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Min röst ett nej.
Funtade först över det hela innan jag nyligen köpte
ny dator och ångrar det inte dx10 , vista lär vara problematiskt
som xp i början och om korten värkligen är nödvändiga än på
ett år eller två är svaret nej.(iaf om man tittar på spel)

Nu räknar jag inte in crysis men dx10 betyder inte ûber skillnad
från ett fint dx9 kort precis som devsen säger till tex spel
kan man placera in fler object osv.

Does Dx9 look Ultra Beatuiful
Then dx10 looks extreme Beautiful som dem sa.

Känner att jag väntar tills marknaden kommit ifatt med
dx10 kort kanske om ett eller två år är det värt det.

Inaktiv

har ett 7900GTX så jag ser ingen uppgradering av GPU det närmaste 2-3 åren


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Gen
Medlem

Idag ska det vara dags...

Gen
Medlem

Omg, vi fick precis in dom. Fick hålla båda två i handen (Leadtek). Vilka m o n s t e r kort. GTXen är lång som ett Soundblaster AWE32 var en gång i tiden och tungt som fan. GTSen är mindre och lite lättare men ändå märks tyngden i den enorma kylaren.

Räkna med att alla säljer slut. Tror inte nVidia skickar några nya före årsskiftet.

Medlem
Skrivet av Gen:

Omg, vi fick precis in dom. Fick hålla båda två i handen (Leadtek). Vilka m o n s t e r kort. GTXen är lång som ett Soundblaster AWE32 var en gång i tiden och tungt som fan. GTSen är mindre och lite lättare men ändå märks tyngden i den enorma kylaren.

Räkna med att alla säljer slut. Tror inte nVidia skickar några nya före årsskiftet.

Kan du inte knäppa ett kort på detta M-M-MONSTER kort? Skulle vilja se det i en högupplöst bild.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Gen
Medlem

Leadtek GeForce 8800 GTS
Leadtek GeForce 8800 GTX

(Det står GTS på GTX klistermärke men det är fel)

GTX kräver dessutom dubbla PCI strömkablar :> Blir svårt med nätagget om man ska köra SLI.

Medlem

Man kan juh resonera förnuftigt.

Dx10 kommar knappast finnas som standard i spel förrens
om minst 2-3 års tid. Detta gör i princip att det vore totalt
waste of money att köpa ett 8800 nu eftersom om två år
när dem verkligen kommer till användning är kortet gammalt.

Fan herre gud use your brains...

Medlem
Skrivet av zauii89:

Man kan juh resonera förnuftigt.

Dx10 kommar knappast finnas som standard i spel förrens
om minst 2-3 års tid. Detta gör i princip att det vore totalt
waste of money att köpa ett 8800 nu eftersom om två år
när dem verkligen kommer till användning är kortet gammalt.

Fan herre gud use your brains...

ehh.. Nej.
Om du läser recensionerna på dom nya korten så ser man att 8800 GTX är upp till 300% snabbare på DX9 spel än något annat grafikkort på marknaden idag. Så om man har tänkta att köpa ett nytt "top of the line" kort idag och man använder hjärnan lite så väljer man nog ett 8800 kort trots att det inte finns några DX10 spel ute ännu.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av zauii89:

Man kan juh resonera förnuftigt.

Dx10 kommar knappast finnas som standard i spel förrens
om minst 2-3 års tid. Detta gör i princip att det vore totalt
waste of money att köpa ett 8800 nu eftersom om två år
när dem verkligen kommer till användning är kortet gammalt.

Fan herre gud use your brains...

ehh.. Nej.
Om du läser recensionerna på dom nya korten så ser man att 8800 GTX är upp till 300% snabbare på DX9 spel än något annat grafikkort på marknaden idag. Så om man har tänkta att köpa ett nytt "top of the line" kort idag och man använder hjärnan lite så väljer man nog ett 8800 kort trots att det inte finns några DX10 spel ute ännu.

Soe? det är inte värt pengarna gubben lilla.
As told använd hjärnan lite.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Sito:
Skrivet av zauii89:

Man kan juh resonera förnuftigt.

Dx10 kommar knappast finnas som standard i spel förrens
om minst 2-3 års tid. Detta gör i princip att det vore totalt
waste of money att köpa ett 8800 nu eftersom om två år
när dem verkligen kommer till användning är kortet gammalt.

Fan herre gud use your brains...

ehh.. Nej.
Om du läser recensionerna på dom nya korten så ser man att 8800 GTX är upp till 300% snabbare på DX9 spel än något annat grafikkort på marknaden idag. Så om man har tänkta att köpa ett nytt "top of the line" kort idag och man använder hjärnan lite så väljer man nog ett 8800 kort trots att det inte finns några DX10 spel ute ännu.

Soe? det är inte värt pengarna gubben lilla.
As told använd hjärnan lite.

Du förstår nog inte riktigt vad jag menar. Läs det här (det är på engelska med du kan fråga mamma om det är några ord du inte förstår).
Enligt Datorbutiken.com kostar ett 8800GTS 4995 KR mot ett 7950GX2 för ca 5900 kr.
Inte nog med att du sparar en tusing du får ett kort som är likvärdigt snabbt eller snabbare samt också har DX10 support (framtidssäker) mindre strömförbrukning osv. Om man ändå ska köpa ett toppskikts kort finns det inga anledningar att köpa ett DX9 kort vare sig det finns några DX10 spel eller inte på marknaden idag.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

har ett 1800GTO vivo, kör hittils allt på max utan problem, frågar mig själv, just nu, behöver jag ett kort som jag inte behöver, som bidrar till MS monopol?, svaret blir NÄÄJ!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Sito:
Skrivet av zauii89:

Man kan juh resonera förnuftigt.

Dx10 kommar knappast finnas som standard i spel förrens
om minst 2-3 års tid. Detta gör i princip att det vore totalt
waste of money att köpa ett 8800 nu eftersom om två år
när dem verkligen kommer till användning är kortet gammalt.

Fan herre gud use your brains...

ehh.. Nej.
Om du läser recensionerna på dom nya korten så ser man att 8800 GTX är upp till 300% snabbare på DX9 spel än något annat grafikkort på marknaden idag. Så om man har tänkta att köpa ett nytt "top of the line" kort idag och man använder hjärnan lite så väljer man nog ett 8800 kort trots att det inte finns några DX10 spel ute ännu.

Soe? det är inte värt pengarna gubben lilla.
As told använd hjärnan lite.

Du förstår nog inte riktigt vad jag menar. Läs det här (det är på engelska med du kan fråga mamma om det är några ord du inte förstår).
Enligt Datorbutiken.com kostar ett 8800GTS 4995 KR mot ett 7950GX2 för ca 5900 kr.
Inte nog med att du sparar en tusing du får ett kort som är likvärdigt snabbt eller snabbare samt också har DX10 support (framtidssäker) mindre strömförbrukning osv. Om man ändå ska köpa ett toppskikts kort finns det inga anledningar att köpa ett DX9 kort vare sig det finns några DX10 spel eller inte på marknaden idag.

Håller med iceman.
Sen Sito du kan ta och fråga din egen morsa.

Har man 5 limosiner och och är 10pers
varför ska man ha 10 till ?.

Det är helt enkelt totalt onödigt med
dessa 8800 i dags läget.

Men är man flötig som vissa så visst
men dem tjänar knappast påt ett dugg.

Medlem

Du förstår nog fortfarande inte vad jag menar. Du säger att det är totalt meningslöst att köpa kortet pga att det inte finns några DX10 spel, Jag menar att om man ändå har tänkt att uppgradera sitt gfx kort pga att det man har är föråldrat och man har tänkt lägga ut runt 5000 spänn så varför skulle man inte satsa på ett 8800 även om det inte finns några DX 10 spel idag? det är ju bevisat att det är snabbare än dom befintliga dx9 korten som finns idag.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

håller med Sito

Medlem

ja tids nog.


signatur

Meep!

Inaktiv
Inaktiv

Så är det ju alltid. Vill man ha bästa prestanda och senaste grejerna får man pynta för det, ingen argumenterar emot det. Bästa prestanda och begrönsad ekonomi går sällan ihop.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Svarade NEJ.
Köppte ett 7950GX2 för ca 1 månad sedan o klarar mig ett bra tag framåt.
Sen drar ju 8800 korten hutlöst med ström.
GTX drar typ 320+ WATT i full load:O

Det är vad hela min dator drar nu i full load.
Så jag väntar en generation eller 2 tills strömförbrukningen har prioriterats en aning mer än den gör nu.

/Homer_S

Medlem
Skrivet av Homer_S:

Svarade NEJ.
Köppte ett 7950GX2 för ca 1 månad sedan o klarar mig ett bra tag framåt.
Sen drar ju 8800 korten hutlöst med ström.
GTX drar typ 320+ WATT i full load:O

Det är vad hela min dator drar nu i full load.
Så jag väntar en generation eller 2 tills strömförbrukningen har prioriterats en aning mer än den gör nu.

/Homer_S

Jasså? http://techreport.com/reviews/2006q4/geforce-8800/index.x?pg=...
Dessutom så är 8800 GTX är tom tystare än mitt 9800XT...


signatur

How can we win when fools can be kings?

123
Skriv svar