Guide - så skriver du en medlemsrecension i forumet

Ambassadör
League of Legends

Finns det någon bb-kods-"skrivarprogram"? Jag använder vanligtvis Visual Basic Code för att koda. Då visas text i fina färger när jag skriver mina koder. Finns det något plug in till VBC eller ett annat program som hanterar BB-kod? Blir lite tokig av att skriva långa artiklar med tabeller och listor. Har försökt att Google:a men misslyckats. Kanske bara jag som har problem med det

Hedersmedlem

Nu finns det möjlighet att infoga bildspel i medlemsrecensionerna!

[slideshow]
[slide]
[img]bildlänk[/img]
[/slide]
[/slideshow]

Ping @uberpwnage2.0 @dali

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av dali:

Finns det någon bb-kods-"skrivarprogram"? Jag använder vanligtvis Visual Basic Code för att koda. Då visas text i fina färger när jag skriver mina koder. Finns det något plug in till VBC eller ett annat program som hanterar BB-kod? Blir lite tokig av att skriva långa artiklar med tabeller och listor. Har försökt att Google:a men misslyckats. Kanske bara jag som har problem med det

BB koder brukar vara soppas specifikt för varje forum så känner tvek på den. Men du kan ju alltid göra en work around. Sätta din editor på att köra HTML och kör <BB> och sedan när du är färdig så kör du en find and replace på all <>. Inte smidigt men funkar


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Releasehästryttare

@Gurt: Bra! Men kan vi få .mp4 stöd nu?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Devan:

@Gurt: Bra! Men kan vi få .mp4 stöd nu?

Mycket vill ha mer.

Ser fram emot nästa Steam-tråd med bildspel som visar upp varje spel!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Releasehästryttare
Skrivet av Gustav Höglund:

Mycket vill ha mer.

Ser fram emot nästa Steam-tråd med bildspel som visar upp varje spel!

Seriöst, känns som .mp4 är standard på många andra sidor nu och Fz.se ligger några år efter i utveckling.

Releasehästryttare

@Gustav Höglund:

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Devan:


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Ambassadör
League of Legends

@Gurt: Grymt, ska försöka att inte missbruka det.

@Devan @Gustav Höglund lite besviken att ni inte tog tillfället i akt, så fixade det åt er

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Bra idé! Tror det är bäst att börja med flairs, och sedan segmentera om det blir väldigt många.

Hej, hej ...

Jag tror det är dags att titta på detta nu. De flesta skriver inte ut vilken plattform det handlar om. Jag tror det skulle vara trevligt, för överskådlighetens skull - att snabbare kunna hitta vad man letar efter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur gör man citat?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Skrivet av Freakon:

Hur gör man citat?

<Uppladdad bildlänk>

Det verkar tyvärr vara så att citatfunktionen inte funkar i forumet. :/


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det verkar tyvärr vara så att citatfunktionen inte funkar i forumet. :/

Alright, då vet jag. Tack för svar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

När jag försöker lägga till en bild i en recension står det: "Du har nått gränsen för antalet uppladdade bilder."

Försökte göra ett nytt inlägg, men samma sak igen. What to do?

Medlem
Skrivet av Ichinin:

När jag försöker lägga till en bild i en recension står det: "Du har nått gränsen för antalet uppladdade bilder."

Försökte göra ett nytt inlägg, men samma sak igen. What to do?

Om jag har förstått det rätt så kan man ladda upp max 20 bilder per dag i forumet. Kanske har du uppnått den mängden?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Om jag har förstått det rätt så kan man ladda upp max 20 bilder per dag i forumet. Kanske har du uppnått den mängden?

Nope. Laddar som mest upp 5 bilder när jag gjorde min första recension och nästan alltid bara 1 bild i "Skärmdumpar från spel" tråden, om jag försöker lägga till bilder i det här inlägget så får jag samma felmeddelande.

Redaktör
Skrivet av Ichinin:

Nope. Laddar som mest upp 5 bilder när jag gjorde min första recension och nästan alltid bara 1 bild i "Skärmdumpar från spel" tråden, om jag försöker lägga till bilder i det här inlägget så får jag samma felmeddelande.

Det finns ett par begränsningar i bilduppladdning: fem per inlägg och tjugo per dygn över hela siten/forumet. Ser ut som att du har fem uppladdade (men oanvända) bilder för detta inlägg, hälsar kodar-Johan. Vid 18-tiden i kväll ska du kunna slänga upp nya bilder.

Vi ska se över de här gränserna framöver.


signatur
Medlem

Hej! Vet någon hur man bifogar en gif? Har laddat upp i Imgur men lyckas inte få den att animera i forumet.
Kan den vara för stor? 30mb, 15 sekunder. Den animeras bra i Imgur.

*Edit det löste sig med en mindre fil

Medlem

Hur lägger man till en bildtext på en uppladdad bild?

[ img src="url"]bildtext[/img] verkar inte fungera, taggen är annorlunda: [imgf]


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hur lägger man till en bildtext på en uppladdad bild?

[ img src="url"]bildtext[/img] verkar inte fungera, taggen är annorlunda: [imgf]

Prövade förut och det funkar inte på uppladdade bilder, kör med typ:
(center)(i)Bildtext under bilden(/i)(/center)
istället.

Medlem

Hur gör man om man vill lägga till ruta med annan färg (ungefär som citatrutan) i syfte att skriva lite extra info. Tex, om man skriva lite extra om de olika karaktärerna i ett spel, men det gör sig bättre som en egen ruta istället för i huvudtexten?

12
Skriv svar