Robot
Mario Kart Wii

Spelvärldens mest kände kart-förare är tillbaka. Vi har testat hans senaste, Mario Kart Wii.


Medlem
FZ testar Mario Kart Wii

Bra recension, fast nu kommer väl fanboisen börja skrika.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

DU DIN JÄVLA ETERFJOLLA!
Skämt åsido, bra skrivet. Smaken är om baken.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Mycket bra recension, synd bara att spelet inte verkar leverera :/

Det är nog upp till nintendo att snabbt uppdatera via internetfunktionen, det känns faktiskt som att mario / sonic / zelda lever på sina forna glansdagar, och därmed får ett redan bra betyg som bara blir bättre i efterhand(Spelen ifråga är säkert bra, men som jag sa så blir det "omg det är ju mario!).

Samma skäl som att Uwe Boll filmer får oförtjänt dålig kritik även innan filmen ens kommit ut


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det är roligare att sätta items till basic så man slipper alla über-items, tycker jag. Spelet får 3.5-4/ 5 av mig, några buggar har jag inte stött på och det känns lite djupare än double dash och 64 enligt mig.

Bra recension dock, den var precis lagom lång och väldigt konkret.

Medlem

riktigt roligt spel, skit kul att rejjsa mot polarna

Medlem

Det är ett mediokert lir som mycket annat till Wii, tyvärr. 3/5 känns rätt.

Medlem

Spelet är skoj


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Ratten är gjord av plast???
Ehhh.. ja vad skulle den annars vara gjord av...titan????

Medlem

Kontrollen suger enligt mig.


signatur

B lup

Inaktiv

kul spel, men en besvikelse när man tänker tillbaks på hur mycket man lirade SNES versionen, fast det var ju ett tag sedan

bra recension

Medlem

men vad f*n.. videorecensera ett wii spel nån gång.

Inaktiv

Seriöst hur kan man sätta ett - för plastratten? Det är ju generöst att man få den med spelet hur kass den än är. Ibland undrar man hur ni tänker.

Medlem
Skrivet av FZ:

Nytt till denna Wii-upplaga av serien är också möjligheten att drafta, det vill säga att köra tätt bakom en motståndare för att utgöra mindre luftmotstånd. Hänger du kvar i ett par sekunder får du en fartkick som tar dig fram och förbi den snopne motståndaren.

Går att göra i Mario Kart 64 också, så nån ny funktion är det knappast...

Antikvitet
Skrivet av Tigersharkswe:

Seriöst hur kan man sätta ett - för plastratten? Det är ju generöst att man få den med spelet hur kass den än är. Ibland undrar man hur ni tänker.

Jag hade hellre sett 16 nya banor till i stället för en plastratt. Så tänker jag.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Spelade hemma hos brorsan och tyckte det var sådär, spelade dock inte jätte länge.

Tigersharkswe: Levererar dom en undermålig produkt med spelet, så självklart ska detta recenseras. Är ju som om du handlar ett skyttespel och du får till en pistol.Är denna pistol det sämsta mög du sett, klart att man då blir lack. Fast att det skulle kunna gå att styra spelet utan plastpistolen, så är det ändå tänkt att man ska använda den när man spelar.

Inaktiv

Bra recension även fast jag tycker ni var lite väl hårda med betyget. Sen är det synd att ni har haft så mycket problem med onlinespelet. Satte mig ner med en kompis runt klockan fyra och spelade tills vi märkte att klockan var strax efter nio på kvällen och mötte inga problem alls (och man tappade all koll på tiden).
Spelet kanske inte är perfekt men tiden flyger iväg när man spelar och alla verkar ha skitkul.

Medlem

"När jag samtidigt som mitt testande såg att tidningar och andra sajter stämde upp i en hyllningskör (84 av 100 på Metacritic) som jag verkligen inte höll med om så beslöt vi oss för att ge spelet en extra chans."

Känns ganska talande tycker jag. Man undrar ju hur många recenscenter som bara låter sig dras med i masshysterin kring Mario-spelen, och ger dem högt betyg åtminstone delvis för att slippa bli sönderflameade av rabiata fans. Mario är söndermjölkad sen åratal och överskattad.

There, I said it.

Inaktiv
Skrivet av _spike_:

men vad f*n.. videorecensera ett wii spel nån gång.

Håller med!

Medlem

Ratten är ju så mycket mer än "meningslöst plastskräp"!

Medlem

Hehe håller inte alls med.
Mario Kart Wii är ganska enkelt det bästa Wii spelet som finns ute.

Fattar itne heller mig på gubbarnas "vikt" men det som Nintendo vill ha ut av det är ju nog att ha olika bilar till varje.

Det där nya med attt inte kunna drifta genom att trycka höger-vänster med kontrollen tycker jag är helt okej. Slet så mycket på dosan.
Sen att man får boost om man kör bakom någon finns med i Mario Kart Ds med och det tycker jag är bra.

Vrf ens spela med bara wiimoten? Testade det en gång sen sket jag i det. För såna som itne har spelat Mario Kart innan är det säkert jättekul och bra.

Nya vapen. Håller med om attt det är åt helvete med dom. Notera att några av dom som du sa inte är nya. Åskmolnet är helt totalt jävla värelöst. Visst man kör snabbare med den. Men om någon kommer och stöter på dig den och den är precis på väg o spprängas visst fan bryts dion Mario Kart skiva när som helst då? Det har iaf min varit nära att göra. POW-blocken behöver jag nog knappt säga någonting om än att det är en skam av Nintendo att ens ha med dom.

De nya 16 banorna är nästan alla roliga. Kan inte förstå att du kan klaga på att det lägger till gamla banor som funnits innan då de är bäst.

Onlinespelet tycker jag är fförbanant bra och roligt. Fuunkat felfritt uutom 2 gånger då jag blivit disconnectad. Har då ledit kraftigt kanske med mer än 30 sekunder från 2:an. Så kanske nåt anticheat men skulle inte tro det.

Jag har inte testtat att köra 4 stycken samtidigt men har hört att det ska lagga. Jag och en kompis har kört och det laggade inget alls.

Time Trials är för kul. Nintendo har nu lagt in 2 Ghost data till vvarje bana. Det är utvecklarna själva som kört dom. En är av bra klass och en är av expert.

Man kan också låsa upp en massa nya karaktärer, bilar och motorcyklar.

SOm du säger är motorcyklar nytt och tycker det är ganaksa dåligt. Mycket för att jag är dålig på det och att det kommer ta många timmar att bemästra dom.

Men helt klart bästa spelet till Wii hittils 5/5 av mig. :heart:

PaZ
Medlem

Ratten är helt enkelt inte till för oss. Min flickvän skulle aldrig spelat med styrspak och nunchuk, nu vill hon spela hela tiden, om hon får ha ratten

PaZ
Medlem
Skrivet av PaZ:

Ratten är helt enkelt inte till för oss hardcore gamers. Min flickvän skulle aldrig spelat med styrspak och nunchuk, nu vill hon spela hela tiden, om hon får ha ratten

Medlem

Ratten gör spelet lättillgängligt för alla och det är faktiskt rätt skön känsla att styra med den Jag ser det bara som en rolig bonus och som sagt DU måste inte spela med den om du inte vill? dom ger möjligheter till massa olika kontroll alternativ så inget man ska ta med som ett minus...snarare ett plus!

Antikvitet

Tack för den konstruktiva kritiken.

Flera av er förstår inte riktigt varför jag klagar på att det följer med gamla banor, eller varför jag klagar på att det följer med en plastratt.

Allt har en kostnad och jag menar att kostnaden för att ta fram ratten (enligt Wikipedia testades 30 olika varianter) eller att gräva upp gamla banor borde i stället ha lagts på att skapa nytt innehåll i spelet.

Som jag nämner i slutet av spelet så är jag helt medveten om att det finns en klick människor som kommer älska Mario Kart Wii, men jag är inte en av dem och det är ingen av dem jag testat spelet med heller. Det var tillräckligt för mig för att jag skulle känna mig bekväm med att sätta en trea, som faktiskt betyder "Bra spel", inte "Dåligt spel".


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Ne men bra recension. Du fick med det mesta. Tummen upp.

Medlem

Om inte annat så va det en ärlig recension!

För mycket sidor/tidningar som ger spelen betyg efter hypen.

Medlem

"Inte roligt med öl"
Enligt min åsikt är det förbaskat roligt med öl! Lirade det en helkväll med tre andra pers tillsammans med öl på en förfest. Vinnarinstikten och ära stod på spel. Grymt underhållande!

Inaktiv

Vill ha det gamla drifting sättet, var ju så mycket bättre. Sedan vill jag även att Wario Stadium ska finnas också, finns ingen bättre bana.

Medlem
123
Skriv svar