Top 10 Bästa Abilities i WoW - Rösta

Medlem

MOONKIN!

skämt å sido... Nature's Swiftness tycker jag är en a de bättre. Känns som att blizzard hade något mellan öronen när de tänkte ut den spellen.
Spelar druid själv men har även spelat präst och warrior... så klankar ni ner på druider. Elakingar
Handlar inte om att vara högst upp p åen dmg/heal-list utan hur värdefull man är överlag för hela gruppen... som druid då.
Druider är bara missförstådda...
Min röst går iaf på Nature's Swiftness och när får vi se resultatet?


signatur

osv.

Medlem

Jag tycker att Soulshard och deathcoil är de bästa, fast nu spelar jag ju warlock

Deathcoil är en stor del av en warlocks försvars spells (inte för att de har så många), utan deathcoil så har du extremt stora problem att få in en fear på t ex en rogue som stealthat in bakom dig.

Sen att en SS inte skulle göra någon skillnad är bara löjligt, precis när de tror att det är över så kommer du upp igen med 2200hp och lite mana. Ofta får du in en fear innan den andra fattat vad som hänt. Det är ju inte så att du väntar 15min så att din motståndare han äta, dricka, rebuffa och skaffa dig alla sina kompisar (som alliance är mycket bra på) innan du använder SS


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av dismembered:
Skrivet av repet:

Hej!

dismembered behöver lära sig att spela

Hej då

Var god utveckla dig.

Hej!

Jag bara skojja, du är typ bäst. Det märks för att du dissar så hårt.

Hej då

Inaktiv

tycker purge som shamaner har är rätt så jobbig...annars så är frostnova en härlig spell i PvE(är frostmage)
annars så heroic strike eller mortal strike inte allt för tokig den heller.

men lägger min röst på frostnova i alla fall.

Medlem

Heroic strike om jag får säga mitt är en av de sämsta i spelet. Den genererar mindre threat än sunder armor som kostar lika mycket rage och du kan inte bygga rage genom slag när du slår heroic och imo är den bara en waste of rage. Andra saker som är fina är dock fury talents som flurry och bloodthirst.


signatur
Medlem

Omöjligt att bara säga en..

pvp:
Fears (speciellt AoE)
Frost nova
Purge/Dispel/Cleanse
Flera rasers speciella förmågor (ex Stoneskin, Will of the Forsaken, Warstomp osv)

PvE:
Blessing of Salvation
Blessing of Kings
Soulstone (Även divine incarnation & reincarnation men inte lika bra)
Sunder armor. (eller andra liknande threatgivande abilities hos druid/pally)

Det var väl det.

Medlem
Skrivet av dismembered:
Skrivet av Gen:

DeathCoil (löjligt imba i PvP)

Death coil ligger på 2 min cooldown, inte allt för farligt, men kan inte blåsas lite hur som helst då det kan bli din död att inte ha den i rätt tillfälle. Sen springer man bara i 3 sekunder innan den tar slut, vilket faktiskt inte är så mycket, då man oftast använder denna på melee, och då 1.5 utav dessa sekunder är global cooldown, sen att många klagar på att den healar är ju inte heller så hett då det vid den level man får rätt rank oftast är 1 slag eller en spell från de mesta klasser. Sen får den endast 21.5% utav din totala shadow spell damage också, vilket gör att man inte kan få ut särskilt mycket mer än de 500 skada den ger.

Skrivet av Gen:

Blink (hade vart bäst om den inte vart buggad)

Det är inte så svårt att komma ifatt någon som blinkar ändå, och den kostar så förjaevligt med mana också. *host* Swiftness potion *host*

Skrivet av Gen:

Innervate (evocation för alla)

Går du Oom i PvP är du sämst. Och se till att inte aggroa mer än du klarar på din mana.

Skrivet av Gen:

Divine Shield (mobilt iceblock)

Men de flesta paladins blåser denna spell så fort de åker på låg hp, och sen har de 5 min cooldown till nästa, finns inte mycket annat du kan göra, paladins har rätt kass damage ändå, och inte mycket för att slöa ner dig, se till att få lite distans medan han/hon healar ifall det är det de använder den till.

Skrivet av Gen:

Rebirth/Soulstone m.m. (sket i ljuset i tunneln)

Sen att du ressar t.ex. med 2200 hp och utan pet som warlock gör förstås ingen skillnad? Eller att båda har 30 min cooldown?
Du får inte full hp med rebirth heller. Priests/palas/shamans har ju t.ex. en out of combat res utan cooldown, vilket jag ser som mycket mer användbart än combatresu med längst cooldown.

Skrivet av Gen:

IceBarrier/Power Word: Shield (grymt för casters in combat)

Äta/dispel kanske?

Skrivet av Gen:

Vanish (om det blir hett om öronen)

I PvP t.ex. har ju alla klasser någon slags dot, och i PvE ska man ju bara vara dålig om man drar för mycket aggro från allt. L2Feint.

Skrivet av Gen:

Aimed-Shot (sjuk dmg var 8e sekund lr vad det är)

Har ändå 3 sekunder cast, 6 sekunder cooldown också. Inte svårt att fixa bort. Hatar hunter's pet's mer än hunters själv då jag spelar caster.

Skrivet av Gen:

Teleport (Hearthstone deluxe plus ultra pro)

Se till att inte ha Hearthstone på cooldown hela tiden då, jag behöver den aldrig mer än en gång i timmen.

Skrivet av Gen:

Druids (Rogue, Warrior, Healer i ett)

Synd att de suger på allt utom healing då, speciellt då de inte kan leka damagedealer och healer samtidigt, utan kommer då ha kass damage eller healing.

Utöver att det där var ganska onödig kritik med en massa personangrepp, och du inte lägger upp några egna förslag, så måste jag säga att jag inte håller med på en enda punkt.

Själv säger jag Blessing of freedom (alternativt free action potion), deathwish, berserker buff, kirra enrage och dra på recklessness och rusa in i en bunt av 10 hordes som hjälper FC'n, med en sisådär 5-6 healers bakom sig.

Annars,
Blessing of Freedom

Medlem

Folk har verkligen svårt att bestämma EN ability. Uj uj.


signatur

osv.

Inaktiv

"Går du Oom i PvP är du sämst. Och se till att inte aggroa mer än du klarar på din mana. "
O_o

trollar han eller tror han på sig själv?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem
Skrivet av Lie|:

Folk har verkligen svårt att bestämma EN ability. Uj uj.

Eh, lol, såg nu att det, som du säger, ska vara EN ability Skrev upp 10 eftersom jag såg listan på 10 nummer

Medlem

Powerword:shield!

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Heroic strike om jag får säga mitt är en av de sämsta i spelet. Den genererar mindre threat än sunder armor som kostar lika mycket rage och du kan inte bygga rage genom slag när du slår heroic och imo är den bara en waste of rage. Andra saker som är fina är dock fury talents som flurry och bloodthirst.

Måste säga emot dig där, Heroic Strike bygger mer räge än sunder armor då du lagt 5 st (eller om du skadar mycket med den, tex dpswarrior), och kör du dps så får du så pass mycket rage av autattack att du måste göra av med den på något annat sätt än endast ms/bt & ww, dvs du slänger in en HS var annat/tredje slag, beroende på om du dualwieldar (varje, isf) eller kör 2h.

Medlem

Det är omöjligt att välja en Det finns för många olika situationer att sätta dem i

Inaktiv

Feign Death, end of story


signatur

Furry Fury Warrior

Medlem

PvE:
Sunder Armor och Taunt. Herre jisses va trist det hade vart utan dom.

PvP:
Finns på tok för många sitationer och "bra" spells. Beror lite på build med i min åsikt. Sen är jag rätt kass på PvP i största allmänhet.. Eller rättare sagt, jag är helt dj*vla värdelös på PvP i största allmänhet. Brukar sluta i att jag, i total panik, studsar runt och försöker strafe:a mig bort från det som gör mig illa oavsett om jag har nånting som sölar ned mig, vad det är som attackerar mig (pets/casters och folk med svärd många ggr större än dom själva) och hur mycket skada jag lyckats kränga iväg.

Medlem

Fear och Shadow Word: Pain

Inaktiv

MC/Mind Control så klart, kul att pröva mage ibland

Medlem

PVP: death coil
PVE: blessings


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Skrivet av repet:
Skrivet av dismembered:
Skrivet av repet:

Hej!

dismembered behöver lära sig att spela

Hej då

Var god utveckla dig.

Hej!

Jag bara skojja, du är typ bäst. Det märks för att du dissar så hårt.

Hej då

Alltså Repet tänk på vad du skriver. Tillför ditt inlägg något till disskusionen? Tror inte det.

Sen vill jag säga att Disarm är sjut nice i melee dueler / pvp.

Inaktiv

1 ord, Polymorph.
mest för det komiska i att göra små får av feta stålkossor

Btw, jag antar att du är Dypetris Dyppe, alltid välkommen tillbaka i guilden
<- Dzid

12
Skriv svar