World of warcraft överreklamerat

Medlem

Som någon tidigare sa så var det lättare vid release (februari förra året), börjar man nu skulle jag vilja påstå att spelet börjar på lvl 60, det är _så_ annorlunda då.

Medlem

behöver inte vara med från början alls, men man bör försöka hitta en relativt ny server att börja spela på. Då är ekonomin inte pajjad, det finns mycket folk i din level osv

Samt att battlegrounds inte är fulla med äckligt tråkiga twinks... att komma in i en lvl 19 battleground med warriors som har crusader enchants, +9 stamina på allt osv är INTE kul...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Desmin:
Skrivet av Gullefjun:

Nu är ju knappast Wow ett särskilt socialt MMO..

Jag skulle säga motsatta, typ 80-90% av den tiden jag spelar är tillsammans med kompisar i guildet. Men jag antar det varierar från person till person, i vilket fall så är (eller borde) varje mmo spel vara socialt, annars kunde man lika gärna sitta och lira offline

Och till skaparen till posten, WoW är tydligen inget för dig...

Har spelat MMORPGs sen Everquest släpptes och sedan dess spenderat 2,5 år i Galaxies ett år i Everquest 2 och ett år i World of Warcraft.
Wow har inga av de sociala aspekterna som andra riktiga MMORPGs har, det är snarare ett MMO än ett RPG.

I World of Warcraft spelar du som du säger med vänner och din guild, men det är "pretty much it". Du är inte på något sätt beroende av någon annan i spelvärlden och spelet kräver inte att du söker kontakt med andra utanför din vänskapskrets. Du lever helt enkelt i din egna lilla värld.
I ett mmorpg som t.ex. Star Wars Galaxies en gång var, så var du beroende av omvärlden. Hela spelekonomin var spelarstyrd, man byggde egna städer med sina medspelare och det fanns en passion till spelet som jag inte upplevt någon annanstans. Vilket är anledning till att vi fortfarande idag sitter 600 gamla spelare från samma server och snackar minnen på ett forum. Det är ett socialt MMORPG.
Några finniga powergamers på Teamspeak i BWL passar knappast i den kategorin.

För övrigt spelade jag WoW i ett år, fixade fulla Tier 1 och 2 set och maxade ut det som gick. Så jo, jag vet vad jag pratar om.


signatur
Inaktiv

finniga powergamers på teamspeak i BWL.. hrm.. hc-rollspelarna i star wars galaxies antar jag var respektabla män och kvinnor i 30-årssnåret som gillade gott vin och chardonnay


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Prikk måste hamna på rätt server, de flesta i vår raid community på Argent Dawn är 20+, många 30+ och ett par 40'ish. Men ja det är bra mycket mer irriterande snorungar i WoW än i tidigare mmorpg just pga att det är blizzard och mycket mer lätt spelat


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av prikk:

finniga powergamers på teamspeak i BWL.. hrm.. hc-rollspelarna i star wars galaxies antar jag var respektabla män och kvinnor i 30-årssnåret som gillade gott vin och chardonnay

Det kan jag mycket väl säga. Galaxies var ett ruskigt svårt och komplicerat mmorpg en gång i tiden, ingen barnpublik där inte. Medelåldern låg på 27 enligt Sony, nog lite högre än WoW 8)


signatur
Inaktiv

Det tar 4 veckor att bli lvl60... går snabbt, beror på vilken klass man är också, jag var ju warlock UTAN dark pact specc och blev 60 på 4veckor..

Medlem
Skrivet av Shozo:

Det tar 4 veckor att bli lvl60

Förutsatt att man inte har ett liv samtidigt.


signatur
Gen
Medlem

Det kan lika gärna ta två veckor Men som cammo inne på...förutsatt att man tatt semester från jobbet, sagt till alla man känner att man åker utomlands och inte kan nås per telefon, att man bunkrat upp frysen med micropizza samt att man har två flak Jolt Cola i en specialköpt kyl bredvid datorn.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av prikk:

finniga powergamers på teamspeak i BWL.. hrm.. hc-rollspelarna i star wars galaxies antar jag var respektabla män och kvinnor i 30-årssnåret som gillade gott vin och chardonnay

Det kan jag mycket väl säga. Galaxies var ett ruskigt svårt och komplicerat mmorpg en gång i tiden, ingen barnpublik där inte. Medelåldern låg på 27 enligt Sony, nog lite högre än WoW 8)

Har polare som är 16 idag som spelade SWG med sina andra polare (dvs de va inte 2-3 pers) och typ hela det guild jag är med i idag (wow) är väl 18+ eller nåt. 20+ kanske det ligger på tom.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av prikk:

finniga powergamers på teamspeak i BWL.. hrm.. hc-rollspelarna i star wars galaxies antar jag var respektabla män och kvinnor i 30-årssnåret som gillade gott vin och chardonnay

Det kan jag mycket väl säga. Galaxies var ett ruskigt svårt och komplicerat mmorpg en gång i tiden, ingen barnpublik där inte. Medelåldern låg på 27 enligt Sony, nog lite högre än WoW 8)

Har polare som är 16 idag som spelade SWG med sina andra polare (dvs de va inte 2-3 pers) och typ hela det guild jag är med i idag (wow) är väl 18+ eller nåt. 20+ kanske det ligger på tom.

Ehm, and your point is? Jag sa att medelvärdet var 27, inte att inga under 27 spelade galaxies. Det är ju knappast någon nyhet att Wow har attraherat den största skaran barn någonsin till ett MMO, men självklart finns det äldre som spelar det också.


signatur
Medlem

Har aldrig spelat SWG men är det inte 18 års gräns på det iom credit cards eller kan man spela med gamecards som wow? Känns som om sonys pryl inte stämmer om man inte själv fyller i födelsedatum (kanske man gör) då det är många som spelar utan egna kort.


signatur
Medlem

De går efter ditt stationaccount där det är obligatoriskt att fylla i födelsedatum. Sen får man ju alltid räkna med att en del inte fyller i ärligt. Sen är det mer eller mindre arton år på SOE-spel, jo. Finns inga gamecards i Sverige och väldigt få tillgängliga i Usa.


signatur
Medlem

Ja, jag håller med flera föregående talare. Hade det inte varit för att de flesta av mina kompisar började spela wow så hade jag aldrig gjort det själv. Jag skulle liksom aldrig palla med den sociala biten som ett mmorpg kräver för att det ska bli kul. Dvs skaffa "vänner" i spelet, springa runt och questa och dumma sig med dom etc.

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Ehm, and your point is? Jag sa att medelvärdet var 27, inte att inga under 27 spelade galaxies. Det är ju knappast någon nyhet att Wow har attraherat den största skaran barn någonsin till ett MMO, men självklart finns det äldre som spelar det också.

men vad är _din_ poäng då?
min var iaf att 27-åringar som sitter å rollspelar som satan dag å natt i ett datorspel knappast kan hamna "högre" på skalan än finniga tonåringar som spelar bwl


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:
Skrivet av Gullefjun:

Ehm, and your point is? Jag sa att medelvärdet var 27, inte att inga under 27 spelade galaxies. Det är ju knappast någon nyhet att Wow har attraherat den största skaran barn någonsin till ett MMO, men självklart finns det äldre som spelar det också.

men vad är _din_ poäng då?
min var iaf att 27-åringar som sitter å rollspelar som satan dag å natt i ett datorspel knappast kan hamna "högre" på skalan än finniga tonåringar som spelar bwl

Klart dom kan. Kanske inte på skalan för de mest verklighetsförankrade personerna i världen, men absolut på skalan om ett "vuxet" spelklimat. Det är som att jämföra CS-communityn med vad BF1942 en gång var.


signatur
12
Skriv svar