Inaktiv

samma innan talents


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

hej alla jag är en lvl 33 lock undrar bara varför man ska börja med Affliction och inte gå på Destruction ??? ger inte Destruction mest skada?? ursäkta men det är min första lock brukar spela warrion istället hjälp mej klart jag vill bli lvl 60 snabbt men vilket är snabbast & varför ?

Medlem

NeXon
DU ska (ska..) köra Affliction för att effektivt dotta och draintanka mobsen.

En standardstrid =
1. Skicka pet på mob
2. Corruption (5talents så är den instant)
3. Curse of agony
4. Immolation
Nu kan du skicka pet på nästa target, och beroende på hur mkt liv mob1 har kvar drar du Drain Life / Drain Soul på den (om du behöver ett shard dvs.. Funkar bra att Wanada ihjäl mobben med om du har full HP.
Eftersom din pet nu tankar nästa mob är det bara rince & repeat.. du ska ha mana nog att hålla på i evighet utan att behöva pausa. Bara dra ett par Life Taps, använd din Drainlife... Affliction power.

Hur man ska sätta sina talents i afflictionträdet varierar beroende på hur man vill spela. Jag själv respeccade inte bort affliction förrän vid lvl 58 då jag började köra instanser på allvar och ville boosta lite dmg.

Mina rekomendationer på affliction talents.
5 imp corruption
5 imp Drain life
5 Fel concentration
2 Nightfall (tickar nästan alltid när du kör Drain life, så du kan instakilla mobsen vid behov)

Efter dessa talents kan du nog välja lite som du vill. Men dessa är enligt mig bäst att starta med, i den ordning jag skrivit dem.
sen skulle jag ta..
2 Imp Drain soul (spells börjar bli lite dyrare p mana och mer managregen = bra)
2 Grim reach
1 amplify ciurse
1 Curse of Exhaustion

Siphon life är bara användbart när man möter så mkt mobs att man kan dotta massa mobs med den. Eller i mass pvp. Kan ju vara en lifesaver iofs...

Men jobba dig ner mot Darc pact..

hade kul

Inaktiv

ok låter ju jätte bra men i lvl 60 sen då skajag byta då eller har det kvar för att kunna göra mest damget ?=?=?= för då tror jag nog vill spela mycke pvp

Medlem

När du är lvl 60 har du förmodigen (förhoppningsvis) lärt dig hur du ska lira din warlock själv och har förmodligen känt efter vilken spelstil som passar just dig och vad som funkar bäst ihop med de du brukar lira med

Inaktiv

Grappar grappar! Spelar i en high end guild och har testat de flesta builds. Men ska ni hålla långa fighter så är det demonic sacrifice som gäller. Men för att den builden ska vara gottis får ni samla på er bra sta gear men framförallt minst 300 spell dmg.

Spelldmg plockar man ihop lätt men se till att ha bra med hp.

Nu kommer ni börja whina om att det går bra med SM specc för man har siphone life, men är det mer än ett par SM locks så blir siphon dessvärre utpetad och den ger inte alls lika bra regen som en saccad tjockis.

Burst fighter som 1-2 grupps instanser och för pvp rekomenderar jag destro build den är riktigt kul men oom rätt fort.

Grinda så funkar SM eller DS ungefär lika bra, jag gillar DS bättre men det är en smaksak.

För high end raids BWL, Naxx, AQ osv. så är det DS som gäller utan tvekan.

Jag kör med imp. corr samt imp. lifetap.
Sen ner till demonic sacrifice på demonology.
Sen resten i destro, säger sig rätt mkt själv vilka man tar där.
Blir dock 2 pinnar över att sätta men jag rekomenderar uzi imp starkt(imps firebolt 1sec kortare cast)

Sidenote är uzi imp + black book i pvp är svinaskoj. Han öser ur sig fireboltar helt sanslös.

Inaktiv

om man ska bara spela pvp då vad ska man då har för talent spec endast mest skada då ju

Inaktiv

Full destruction specc massiv burst dps.
Finns ingen klass som hade ungefär sån gear som jag hade som tog mig 1on1 med destro build.

Inaktiv

Jag hittade en trevlig lock post på wow's usa forum om warlock lvling.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warlock&...

Har kört 100% efter den och jag äger upp de mesta. Jag använder hela tiden Succy'n. Tycker hon är bäst att ha i dom flesta situationer, de e bara o seduce om man råkar få en Add, eller om någon vidrig Allians mes kommer o försöker ganka så e de bara o seduce, mörda ens mob och sedan äga allians pojken ;). Jag lirar också Undead.. så downtime existerar knappt. Life Tap/Dark Pact, sedan så Canniblize på första bästa corpse och sedan e de bara o börja äga igen

siktar även på att respecca till Destro build när jag har grindat klart i AV. För dom flesta lock's jag snackat med sägar att Siphon Life är underbart att ha under AV grinding. bara o dotta upp allt som rör sig så kommer du leva länge, och även får massa rep.

12
Skriv svar