EVE Online äntrar Steam

Robot
Qus
Medlem
EVE Online äntrar Steam

Snart kommer nog alla stora spel använda Steam.

Medlem

@Qus. Förhoppningsvis. Det enda negativa är väl att det blir lättare för hackare.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det andra negativa är att man måste ladda ner de.

Medlem
Medlem
Skrivet av GDJb:

Det andra negativa är att man måste ladda ner de.

Ja för det är ju verkligen en nackdel!

Medlem

Nice


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

de borde faktiskt höja prestandan på deras nedladdnings servrar annars e det gött att man slipper hålla reda på dvd-fodral o cdkeys

Medlem

jag gillar inte steam

vad händer med mina spel ifall steam läggs ner?

får jag skivor på alla spel jag köpt ?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Underbart! Älskar Steam nuförtiden. Bara köpa online så laddas det hem direkt, och blåser man ren datorn så laddas de bara ner på nytt.

Hoppas verkligen fler spel läggs ut där.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Varför är det alltid samma växelkurs på dollarn som det är på euron när det kommer till onlineavgifter?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Steam for president!!!

Bondmaster: men om dina CD/DVD'er går sönder, hur gör du då?
Att Steam ska försvinna är nog inte troligt.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv

Älskar det här sättet, mindre pengar till dyra distributörer och mer pengar till utvecklarna, + att det är väldigt bekvämt för oss med bredband. Jag tror verkligen att steam eller system som steam kommer vara det vi har i framtiden och jag tycker det låter väldigt bra.

Medlem
Skrivet av bondmaster:

jag gillar inte steam

vad händer med mina spel ifall steam läggs ner?

får jag skivor på alla spel jag köpt ?

Tycker detsamma. Jag köper alla mina spel i affären för att sedan lägga in diverse Valve-spel i steam. Då har man det i Steam och i fodral.

Medlem

Har aldrig fattat det här spelet, Freelancer är det bästa rymdskepps rpg/sim som jag har spelat.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Jag tycker det här är helt toppen, sätter lite press på konkurrenter och kommer få Steam att växa! <3

(varför fick jag inte en gibb för detta..hmm...)

Medlem
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av bondmaster:

jag gillar inte steam

vad händer med mina spel ifall steam läggs ner?

får jag skivor på alla spel jag köpt ?

Tycker detsamma. Jag köper alla mina spel i affären för att sedan lägga in diverse Valve-spel i steam. Då har man det i Steam och i fodral.

+1
Speciellt Collectors Edition, där kan ingen digital nedladdning slå, det är oslagbart.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Och vad ska man med en CE till då? Visst det kommer lite fräcka saker, kanske en karta eller DVD där utvecklarna visar hur de har arbetat eller annat. Men hur ofta kollar ni på sakerna efter det då? Två ggr kanske, för att visa era kompisar eller något.
Efter det så är det ju bara spelet som verkligen spelar någon roll medan den där filmen bara ligger och samlar damm.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

kanoners


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hoppas bara det inte blir en sådan anstorming att servrarna dör! :$

Medlem

Hmm. Enligt steams sida finns det 13 miljoner steam accounts. Alla de får 21 dagars trial av EVE samtidigt. Undrar hur det kommer gå.

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Har aldrig fattat det här spelet, Freelancer är det bästa rymdskepps rpg/sim som jag har spelat.

Eve är ju allt som freelancer är minus FPS-biten fast större och mer utarbetat

Medlem
Skrivet av Grizzly:
Skrivet av Lootskin:

Har aldrig fattat det här spelet, Freelancer är det bästa rymdskepps rpg/sim som jag har spelat.

Eve är ju allt som freelancer är minus FPS-biten fast större och mer utarbetat

Alltså ett helt annat spel!

Medlem

Hmm undrar vad det är för fördelar att köra det via steam om man redan har klienten på det "vanliga sättet". Tror jag kör vidare på det gamla sättet.

Skrivet av bondmaster:

jag gillar inte steam

vad händer med mina spel ifall steam läggs ner?

får jag skivor på alla spel jag köpt ?

Mm fick en liten tankeställare i helgen när jag var sugen på att lira TF2, gick inte att logga in, alla spel som ligger på steam började rulla igenom i huvudet, men sen funkade det så viftade man snabbt bort den tanken :).
Iof om Steam bara lägger ner sådär så lär Gabe och Co få lite motion med 500 000+ sura människor efter sig med högafflar, hagelbrakare, påkar och snarorna redo för en gammal hederlig lynchning.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av L07u5:

Hmm. Enligt steams sida finns det 13 miljoner steam accounts. Alla de får 21 dagars trial av EVE samtidigt. Undrar hur det kommer gå.

Kommer nog gå bra, eve-servern klarar 40,000+ spelare samtidigt. Det har funnits en gratis 14 dagars trial hur länge som helst. Tror inte det är några problem.

Inaktiv

gillar steam som fan, tycker att det är ett skitsmidigt system och önskar teamet bakom all välgång ärligt talat.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av GDJb:

Det andra negativa är att man måste ladda ner de.

Hahahaha humor!

Lösning: Köp inte via Steam då.

Medlem
Medlem
Skrivet av L07u5:

Hmm. Enligt steams sida finns det 13 miljoner steam accounts. Alla de får 21 dagars trial av EVE samtidigt. Undrar hur det kommer gå.

Tror det är en väldigt liten del av dom 13miljonerna som ens har intresset och orken att testa EVE.

Personligen är positivt överaskad, gillar absolut Steam. Förpackningar är överskattat, hellre att jag har alla mina spel på Steamkontot och med ett klick så startar man spelet man vill utan skivor.

Inaktiv
Skrivet av bondmaster:

jag gillar inte steam

vad händer med mina spel ifall steam läggs ner?

får jag skivor på alla spel jag köpt ?

Om det någonsin inträffar så lär dom lösa det så att spelen funkar som dom är utan steam eller så skickar dom en cdkey till dig. Du har spelet på din hårddisk redan.

Vem bryr sig om en dvd.. det är inte 1983 längre ;). Internet är framtiden.


signatur
12
Skriv svar