Pengataket i World of Warcraft nått

Medlem

Från 60 - 70 så fick jag ihop ca 2300g och det är max som jag har fåt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Visst lätt fixat problem men jag tror nog att Blizzard tänkte som de flesta människor och inte trodde att någon någonsin skulle kunna komma upp i de summorna.

Sen har det ju ingen praktisk skillnad om man har 200k guld eller 400k guld... När man går över 50k eller något så finns det ju inget man kan köpa för de pengarna endå.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Köp lågt, sälj billigt fungerar i nästan alla spel.

Medlem

Whopie, jag hade 1k guld en gång, köpte flying mount och låg på cirkus 300g eller nått när jag la av.. Dom där summorna är juh helt sjuka i huvudet. ><. En polare till mig farmade guld när jag lirade sist, fattar inte hur man pallar göra det, segare kan det juh inte bli? :/

Jag hade nog såpass dåligt med cash mest för att jag nästan bara lirade PvP på min char iof.

Medlem

tänk om dom hade lagt ned tid på att panta burkar istället för att samla pengar i wow....

Medlem

2147483648.. 2147483647 har jag sett lite här och där.. Hade något med högsta 32 bit integrer värde att göra.. Och nej, jag är inte säker på varken stavning eller om det är anledningen men, kände igen talet bara.

Hur som helst, OM man nu skulle ha sån otur att man kommer upp till den gränsen så är det ju inte svårare än att göra en till karaktär och kasta över 100K guld dit kanske? Jag kan med rätt stor säkerhet säga att det problemet aldrig kommer att inträffa mig.

Medlem
Medlem

Woah.....213 748 guld, hur många timmar måste man ha spenderat ungefär för att få fram denna summa? :/
MMO spel drar verkligen till sig de märkligaste av människor, särskilt WoW.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Med tanke på att man lätt kan dra ihop 3-4k på en dag så tvivlar inte jag.

Rejäl överdrift. Knappast att vem som helst "lätt" kan dra in 4000 g om dagen, dag efter dag.

Sen tvivlar jag dock inte på att det finns enstaka spelare som slår i taket på 200k.

Medlem

Åh herregud!! Vad ska vi ta oss till?!

Nä jag tycker att om man nu träffar taket, så borde man nog ta sig en ordentlig titt på sitt liv och kanske överväga att sluta spela helt och hållet...

Medlem
Skrivet av Json_81:
Skrivet av Jkkb:

Tvivilar att någon på "laglig" väg har mer än 200k guld.

Inte speciellt orealistiskt. Spelet har funnits i 3 år snart, spelar man mycket (var ju tex en snubbe som passerade 365 speldygn för ett tag sen) så plockar pengarna på.
Efter man köpt epic mount, skaffat full epic gear och levlat upp trades finns ju inget mer att lägga pengar på.

repair cost är inte billigt, enchants pots etc.

Medlem
Skrivet av jimmah:
Skrivet av Json_81:
Skrivet av Jkkb:

Tvivilar att någon på "laglig" väg har mer än 200k guld.

Inte speciellt orealistiskt. Spelet har funnits i 3 år snart, spelar man mycket (var ju tex en snubbe som passerade 365 speldygn för ett tag sen) så plockar pengarna på.
Efter man köpt epic mount, skaffat full epic gear och levlat upp trades finns ju inget mer att lägga pengar på.

repair cost är inte billigt, enchants pots etc.

Om man raidar dvs.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Mikzarn:

Med tanke på att man lätt kan dra ihop 3-4k på en dag så tvivlar inte jag.

Rejäl överdrift. Knappast att vem som helst "lätt" kan dra in 4000 g om dagen, dag efter dag.

Sen tvivlar jag dock inte på att det finns enstaka spelare som slår i taket på 200k.

Vem som helst kan. Beror bara på hur mycket tid man lägger ner.

Medlem
Skrivet av Mykee:

fattar inte hur man pallar göra det, segare kan det juh inte bli? :/

Ungefär min åsikt om att WoW generellt:)

Medlem
Skrivet av Petah:
Skrivet av jimmah:
Skrivet av Json_81:
Skrivet av Jkkb:

Tvivilar att någon på "laglig" väg har mer än 200k guld.

Inte speciellt orealistiskt. Spelet har funnits i 3 år snart, spelar man mycket (var ju tex en snubbe som passerade 365 speldygn för ett tag sen) så plockar pengarna på.
Efter man köpt epic mount, skaffat full epic gear och levlat upp trades finns ju inget mer att lägga pengar på.

repair cost är inte billigt, enchants pots etc.

Om man raidar dvs.

Som redan varit uppe, det finns folk som håller på mycket med AH, då behövs varken pots eller repair.
Och repair är inte speciellt dyrt om man inte dör hela tiden. Polarn har en fullepic paladin, full repair kostar mindre än 40G.
Enchants är inte heller speciellt dyrt, allt går att farma lätt. Jag har aldrig betalat för ett enchant.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

3-4k om dagen? 24 primal air? Seriöst, vilken planet kommer du ifrån? Vilken server har inte konstant 4-5 pers som grindar primals?
Jag har själv grindat primals rejält (Thunder) och var nog uppe i ca 1 primal/10 minuter. Då gick det också undan.

Uppenbarligen går det att grinda sjuka summor guld, även om jag aldrig förstått de som har det som mål i spelet, men dessa summor? Wtf? Vad är det ens att ha en nyhet om?

Jag har aldrig lyckats hålla i mina pengar och den största sammanlagda summa jag lyckats hålla är ca 1500 guld. Jag har - för mig - viktigare och definitivt roligare saker att göra än att t.om. "bara" dra ihop till en epic flying mount. Dessutom är redan 5000g en astronomisk summa bara det.

Medlem

Snacka om I-landsproblem.


signatur

In war, truth is the first casualty

Inaktiv

HAHAHA.. stackars folk i Wow..

Medlem

Är väl ingen som sagt att det är synd om spelarna eller att det är ett problem? Känns väl mer som en rolig grej att någon har nått taket, eller att det ens fanns ett.

Medlem
Skrivet av wwraver:

3-4k om dagen? 24 primal air? Seriöst, vilken planet kommer du ifrån? Vilken server har inte konstant 4-5 pers som grindar primals?
Jag har själv grindat primals rejält (Thunder) och var nog uppe i ca 1 primal/10 minuter. Då gick det också undan.

Uppenbarligen går det att grinda sjuka summor guld, även om jag aldrig förstått de som har det som mål i spelet, men dessa summor? Wtf? Vad är det ens att ha en nyhet om?

Jag har aldrig lyckats hålla i mina pengar och den största sammanlagda summa jag lyckats hålla är ca 1500 guld. Jag har - för mig - viktigare och definitivt roligare saker att göra än att t.om. "bara" dra ihop till en epic flying mount. Dessutom är redan 5000g en astronomisk summa bara det.

Som sagt. Med engineering. Gasmoln i Nagrand.

Inaktiv
Citat:

Signed: −2,147,483,648 to +2,147,483,647
Unsigned: 0 to +4,294,967,295

Undrar varför de har satt int32 som signed eller kan man handla på kredit i WoW?

Testpilot

Det är inte så svårt att få ihop guld , jag är ingen farmare ,har en holy-priest .
Nog kunde jag dra ihop de 5000 guld till epic flyer utan större problem.

Då har jag dessutom nästan alla quest kvar i shadowmoon att dra in pengar på.

Mina tips: Samla på ALLT då du levlar upp - gråa prylar säljer du till vendor allt annat säljs på AH
Socka inte/enchanta med dyra gems/enchants förren du börjat samla på dig epics , köp simpla vendor gems till dina blåa.
Köp ALDRIG på AH medan du levlar , undantag är om du grindar upp en alt så kan det va skönt att handla vapen/armor för o slippa grinda en instans eller nåt (tidsvinst)

Medlem

Jag drar utan större problem in iaf ~2000G på en dag. Min main är Miner/Engineer och en av mina alts är JC! Jag spenderar 2timmar på att flyga runt o mina, brukar ge mig mellan 15-20 stacks en normal dag. Sen prospectar jag bara allt med min alt o gör lite fina gems..

Och guld! Jo de behövs, varje raid kostar mig runt 200g sen är de alltid kul att twinka lite alts!

12
Skriv svar